schaapje schreef:JeeWee schreef:schaapje schreef:Echte geloofsbeleving gaat samen met emoties, we worden toch niet tot zombies gemaakt
door de Here God.
Lees maar in de Bijbel de psalmen...diepe dalen ...en hoge bergen
O, dat ben ik helemaal met je eens. Maar je ziet best wel vaak dat mensen op het moment door de emotie gegrepen worden en er dan weinig of niks meer van over blijft, omdat het alléén maar emotie bleek.
Neem nou de oproep om naar voren te komen en 'je leven aan Jezus te geven'.
Zelfs Gordon raakte onder de indruk van swingende gospelmuziek...
Om het platter te maken: hoeveel vrouwen kopen op de huishoudbeurs geen zaken die ze helemaal niet nodig hadden, maar 'de meneer kon zo goed verkopen'...
En in de gemeente kan dan zo'n feel good geloof ontstaan omdat het allemaal lekker spontaan is en heel aanstekelijk werkt...
Heb jij weer gelijk in JeWee, maar ik denk dan onechte bekeringen er altijd zullen
blijven, de tijd zal het leren wat dat betreft. Ik moet direct denken aan wat Jezus
zei over diegene die het evangelie met vreugde aannemen en even later zijn ze het
weer kwijt; rotsachtige bodem, je weet wel hé.
Ik denk dat een leidraad is, en dat had ik al geschreven ergens, dat je gevoelens
niet moeten overheersen, dat je baas moet zijn over je gevoelens.
Maar zelf heb ik ondenkt ; .... wat als je helemaal niks voelt....wat dan...geloof
je dan nog, ik denk dat God die momenten in het leven geeft, omdat we niet afhankelijk
moeten zijn van onze gevoelen.
We leven wel met al onze zintuigen op deze planeet, kan dus soms wel moeilijk zijn.
En denk ook maar aan het huis op de rots. Twee bouwers, maar de ene op zandgrond en de andere op een rots. De stormen kwamen en het huis zakte in het zand weg.
Weten wij of ons huis op de rots gebouwd is ? Als de verdrukkingen komen, de aanvechtingen van de satan ? Of roepen wij dan uit: wat moet ik met zo'n God, die alleen maar tegenspoeden geeft.