Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Optimatus » 21 feb 2011 12:39

Hij is nu terug naar Pampus en wij hebben rust.

Laten wij terugkeren naar het thema afslanken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 feb 2011 12:50

Ja laten we dat doen :D
Ik ben de afgelopen weken ongevraagd en ongewild 2 kilo afgevallen. Ik voelde me niet zo fit en dan zakt meteen mijn eetlust. Ik at omdat het MOEST en niet omdat ik trek had.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2011 22:46

Ik ben voor een korte vakantie terug in Nederland en zit nu bij mijn ouders. Hartstikke gezellig natuurlijk, maar ze hebben wel van alles in huis aan snoep en snacks. En dan kan ik het toch slecht laten staan. Alhoewel, toen ik achterop de zak chips keek de calorien per 100 gram zag... =;

Maar het blijkt maar weer dat ik er thuis in Cork goed aan doe dat soort dingen gewoon niet in huis te halen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 23 feb 2011 16:39

Mortlach schreef:Ik ben voor een korte vakantie terug in Nederland en zit nu bij mijn ouders. Hartstikke gezellig natuurlijk, maar ze hebben wel van alles in huis aan snoep en snacks. En dan kan ik het toch slecht laten staan. Alhoewel, toen ik achterop de zak chips keek de calorien per 100 gram zag... =;

Maar het blijkt maar weer dat ik er thuis in Cork goed aan doe dat soort dingen gewoon niet in huis te halen.

Ik zag dat gisteren bij een lekkere koek, een gangmaker (mjammie): 228 per koekje staat er dan op de verpakking.

Volgens de hometrainer* die ik nu een weekje heb moet ik dan een vol uur stevig doortrappen voor één koekje

*niet direct om af te vallen, wel om mijn conditie op peil te brengen. Afvallen is mooi meegenomen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 feb 2011 23:01

TheKeimpe schreef:Ik zag dat gisteren bij een lekkere koek, een gangmaker (mjammie): 228 per koekje staat er dan op de verpakking.

Volgens de hometrainer* die ik nu een weekje heb moet ik dan een vol uur stevig doortrappen voor één koekje

*niet direct om af te vallen, wel om mijn conditie op peil te brengen. Afvallen is mooi meegenomen.

Was dat kilojoules of kilocalorie? Dat scheelt namelijk nogal wat. Ik vermoed dat je de kJoule waarde hebt gelezen omdat ik met een uur op de hometrainer dik (haha) 800 kcal. verbrandt.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 feb 2011 15:56

Mortlach schreef:
TheKeimpe schreef:Ik zag dat gisteren bij een lekkere koek, een gangmaker (mjammie): 228 per koekje staat er dan op de verpakking.

Was dat kilojoules of kilocalorie? Dat scheelt namelijk nogal wat. Ik vermoed dat je de kJoule waarde hebt gelezen omdat ik met een uur op de hometrainer dik (haha) 800 kcal. verbrandt.

Nee, hij zegt echt calorieën. Gisteren verbruikte ik er in 31 minuten 125,7 volgens de teller. Ik vraag me alleen af hoe betrouwbaar dat is, het is geen ergometer, en volgens mij wordt er niet eens rekening gehouden met het weerstandsniveau...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 feb 2011 00:57

TheKeimpe schreef:Nee, hij zegt echt calorieën. Gisteren verbruikte ik er in 31 minuten 125,7 volgens de teller. Ik vraag me alleen af hoe betrouwbaar dat is, het is geen ergometer, en volgens mij wordt er niet eens rekening gehouden met het weerstandsniveau...

Het is sowieso kilocalorie maar dat halen de bladen en de apparaten altijd door elkaar. Verder is het wel wat vreemd, want 125 kcal in een half uur is niet veel als je het als doorfietsen beschrijft. Hoeveel km fietste je?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2011 11:01

Het lijkt mij ook weinig. Ik fiets meestal 25 minuten zo'n 28 km per uur, met wisselende weerstanden, en dan kom ik - volgens het apparaat - op 300 kcal.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 25 feb 2011 15:16

Galateia schreef:Het lijkt mij ook weinig. Ik fiets meestal 25 minuten zo'n 28 km per uur, met wisselende weerstanden, en dan kom ik - volgens het apparaat - op 300 kcal.

Vandaag heb ik 45 minuten op wisselende weerstanden (1,2,1,2,3,2,1,2,1 (van 1 t/m 8...) telkens 5 minuten) gefietst, gemiddeld zo'n 21 km/uur en dan heb ik zegge en schrijven 181,9 Kcal verbruikt...

Ga me nu niet uitlachen dat dit niet hard en niet zo zwaar is, ik ben al heel trots op mijzelf dat ik het drie kwartier volhoud. :)

*Annette*
Majoor
Majoor

Afslanken deel 4

Berichtdoor *Annette* » 25 feb 2011 16:07

Ik verbaasde me er laatst ookal over wat er wel niet in zo'n koek zit, gister aten we een boomstammetje maar daar zaten ook iets van 258 kcal in :shock:. Vind dat echt schrikbarend veel! Had vanmorgen met 20 minuten fietsen (incl. cooling down) iets van 105 kcal. Hoe hard ik dan precies fiets heb ik geen idee, al trap ik wel aardig door voor m'n gevoel, had ook vrij hoge hartslag. Al bedenk ik me wel eens dat je wel heel wat uren in de sportschool mag doorbrengen wil je aardig kcal verbranden. Vanmorgen zat ik op 56 min. cardio en kwam uit op iets van 325 kcal, hoe het met krachttrainig zit heb ik geen idee, maar daar doe ik ook niet zoveel van.

Maar ik snap dan echt niet hoe Mortlach aan 800 kcal per uur komt, hoe hard fiets je dan wel niet??

Heb de laatste weken toch vreetbuien, m'n lichaam snakt naar niets anders als chocolade en andere lekkere dingen ](*,).
Wat de toekomst brengen moge........

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2011 16:13

TheKeimpe schreef:
Galateia schreef:Het lijkt mij ook weinig. Ik fiets meestal 25 minuten zo'n 28 km per uur, met wisselende weerstanden, en dan kom ik - volgens het apparaat - op 300 kcal.

Vandaag heb ik 45 minuten op wisselende weerstanden (1,2,1,2,3,2,1,2,1 (van 1 t/m 8...) telkens 5 minuten) gefietst, gemiddeld zo'n 21 km/uur en dan heb ik zegge en schrijven 181,9 Kcal verbruikt...

Ga me nu niet uitlachen dat dit niet hard en niet zo zwaar is, ik ben al heel trots op mijzelf dat ik het drie kwartier volhoud. :)

Uitlachen? Je moet toch ergens beginnen? Ik fiets met weerstand van 1 t/m 8 op 5 en 6 en dan dus 28 km/uur... dat voel ik wel in mijn benen 8)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 feb 2011 19:59

TheKeimpe schreef:

Uitlachen zal niemand doen toch? Het is inderdaad goed dat je het doet en het volhoudt. Het verklaart misschien wel de wat ... onverwachte waarden. Maar dat komt vanzelf goed als je dat volhoudt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 feb 2011 20:04

*Annette* schreef:Ik verbaasde me er laatst ookal over wat er wel niet in zo'n koek zit, gister aten we een boomstammetje maar daar zaten ook iets van 258 kcal in :shock:. Vind dat echt schrikbarend veel! Had vanmorgen met 20 minuten fietsen (incl. cooling down) iets van 105 kcal. Hoe hard ik dan precies fiets heb ik geen idee, al trap ik wel aardig door voor m'n gevoel, had ook vrij hoge hartslag. Al bedenk ik me wel eens dat je wel heel wat uren in de sportschool mag doorbrengen wil je aardig kcal verbranden. Vanmorgen zat ik op 56 min. cardio en kwam uit op iets van 325 kcal, hoe het met krachttrainig zit heb ik geen idee, maar daar doe ik ook niet zoveel van.

Maar ik snap dan echt niet hoe Mortlach aan 800 kcal per uur komt, hoe hard fiets je dan wel niet??

Mijn hometrainer geeft weerstand van 1 tot 12. Ik fiets een half uur lang afwisselend 3 minuten op 7 en 2 minuten op 10 met 70 tot 80 rpm. Na een half uur kun je me dan wel opvegen.

Als ik dan herstelt ben en een schoon shirt aan heb ga ik nog een uur krachttrainen. Spieren zijn uiteindelijk de beste manier om meer calorieen te verbranden.

Heb de laatste weken toch vreetbuien, m'n lichaam snakt naar niets anders als chocolade en andere lekkere dingen ](*,).

Erg is dat hè? Ik ben een week in Nederland en hou me nu ook echt niet aan mijn vaste sobere eetgewoonten.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 feb 2011 14:24

Mortlach schreef:
TheKeimpe schreef:

Uitlachen zal niemand doen toch? Het is inderdaad goed dat je het doet en het volhoudt. Het verklaart misschien wel de wat ... onverwachte waarden. Maar dat komt vanzelf goed als je dat volhoudt.

Het was ook geen serieuze verwachting dat mensen mij echt uit gingen lachen...

Toch blijft het mij verbazen dat het verschil ZO groot is.
25 minuten 28 km/uur -> 300 cal.
45 min met 21 km/uur -> 181,9 cal.

25*28/60 = 11 2/3 km
45*21/60 = 15,75 km (was dus iets meer dan 21 km/uur, ik heb 16,18 km gefietst)
300 / 11 2/3 = 25,7 Kcal per km
181,9 / 15,75 = 11,5 Kcal per km

Dus Galateia moet meer dan twee keer zo veel kracht zetten dan ik, het zou kunnen, maar zo licht fietst het nu ook weer niet in zijn 1. (En een beetje weerstand ben ik wel gewend, omdat ik regelmatig op een bakfiets met heel wat kilo kinderen rondfiets.)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 feb 2011 16:42

Nou ja, ik fiets op weerstand 5 of 6 op een schaal van 8. En dat maakt echt wel verschil denk, wanneer je het vergelijkt me fietsen op weerstand 1 of 2.

Ik kijk trouwens niet naar de tijd. Ik bepaal gewoon 'vandaag wil ik tot de 300/400' en hoe zwaarder en harder ik ga, hoe eerder ik klaar ben 8)

Dat motiveert mij meer dan een bepaalde tijd die ik wil fietsen. Nu moet ik gewoon zo snel mogelijk tot een getal komen. Eerst deed ik het met een vooraf bepaalde afstand, maar dan kun je met weinig weerstand ook wel snel een bepaald aantal km halen. Dus toen ben ik naar de cal. gaan kijken. Niet omdat ik geloof, dat die getallen helemaal kloppen, maar omdat het dan wel loont om zwaarder en sneller te gaan en meer te zweten. Want dan ben ik eerder bij mijn doel en mag ik er weer af :mrgreen:

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”