Moderators: Memmem, Moderafo's
Mortlach schreef:Ik ben voor een korte vakantie terug in Nederland en zit nu bij mijn ouders. Hartstikke gezellig natuurlijk, maar ze hebben wel van alles in huis aan snoep en snacks. En dan kan ik het toch slecht laten staan. Alhoewel, toen ik achterop de zak chips keek de calorien per 100 gram zag...![]()
Maar het blijkt maar weer dat ik er thuis in Cork goed aan doe dat soort dingen gewoon niet in huis te halen.
TheKeimpe schreef:Ik zag dat gisteren bij een lekkere koek, een gangmaker (mjammie): 228 per koekje staat er dan op de verpakking.
Volgens de hometrainer* die ik nu een weekje heb moet ik dan een vol uur stevig doortrappen voor één koekje
*niet direct om af te vallen, wel om mijn conditie op peil te brengen. Afvallen is mooi meegenomen.
Mortlach schreef:TheKeimpe schreef:Ik zag dat gisteren bij een lekkere koek, een gangmaker (mjammie): 228 per koekje staat er dan op de verpakking.
Volgens de hometrainer* die ik nu een weekje heb moet ik dan een vol uur stevig doortrappen voor één koekje
*niet direct om af te vallen, wel om mijn conditie op peil te brengen. Afvallen is mooi meegenomen.
Was dat kilojoules of kilocalorie? Dat scheelt namelijk nogal wat. Ik vermoed dat je de kJoule waarde hebt gelezen omdat ik met een uur op de hometrainer dik (haha) 800 kcal. verbrandt.
TheKeimpe schreef:Nee, hij zegt echt calorieën. Gisteren verbruikte ik er in 31 minuten 125,7 volgens de teller. Ik vraag me alleen af hoe betrouwbaar dat is, het is geen ergometer, en volgens mij wordt er niet eens rekening gehouden met het weerstandsniveau...
Galateia schreef:Het lijkt mij ook weinig. Ik fiets meestal 25 minuten zo'n 28 km per uur, met wisselende weerstanden, en dan kom ik - volgens het apparaat - op 300 kcal.
TheKeimpe schreef:Galateia schreef:Het lijkt mij ook weinig. Ik fiets meestal 25 minuten zo'n 28 km per uur, met wisselende weerstanden, en dan kom ik - volgens het apparaat - op 300 kcal.
Vandaag heb ik 45 minuten op wisselende weerstanden (1,2,1,2,3,2,1,2,1 (van 1 t/m 8...) telkens 5 minuten) gefietst, gemiddeld zo'n 21 km/uur en dan heb ik zegge en schrijven 181,9 Kcal verbruikt...
Ga me nu niet uitlachen dat dit niet hard en niet zo zwaar is, ik ben al heel trots op mijzelf dat ik het drie kwartier volhoud.
TheKeimpe schreef:Galateia schreef:Het lijkt mij ook weinig. Ik fiets meestal 25 minuten zo'n 28 km per uur, met wisselende weerstanden, en dan kom ik - volgens het apparaat - op 300 kcal.
Vandaag heb ik 45 minuten op wisselende weerstanden (1,2,1,2,3,2,1,2,1 (van 1 t/m 8...) telkens 5 minuten) gefietst, gemiddeld zo'n 21 km/uur en dan heb ik zegge en schrijven 181,9 Kcal verbruikt...
Ga me nu niet uitlachen dat dit niet hard en niet zo zwaar is, ik ben al heel trots op mijzelf dat ik het drie kwartier volhoud.
*Annette* schreef:Ik verbaasde me er laatst ookal over wat er wel niet in zo'n koek zit, gister aten we een boomstammetje maar daar zaten ook iets van 258 kcal in. Vind dat echt schrikbarend veel! Had vanmorgen met 20 minuten fietsen (incl. cooling down) iets van 105 kcal. Hoe hard ik dan precies fiets heb ik geen idee, al trap ik wel aardig door voor m'n gevoel, had ook vrij hoge hartslag. Al bedenk ik me wel eens dat je wel heel wat uren in de sportschool mag doorbrengen wil je aardig kcal verbranden. Vanmorgen zat ik op 56 min. cardio en kwam uit op iets van 325 kcal, hoe het met krachttrainig zit heb ik geen idee, maar daar doe ik ook niet zoveel van.
Maar ik snap dan echt niet hoe Mortlach aan 800 kcal per uur komt, hoe hard fiets je dan wel niet??
Heb de laatste weken toch vreetbuien, m'n lichaam snakt naar niets anders als chocolade en andere lekkere dingen.
Mortlach schreef:TheKeimpe schreef:Galateia schreef:Het lijkt mij ook weinig. Ik fiets meestal 25 minuten zo'n 28 km per uur, met wisselende weerstanden, en dan kom ik - volgens het apparaat - op 300 kcal.
Uitlachen zal niemand doen toch? Het is inderdaad goed dat je het doet en het volhoudt. Het verklaart misschien wel de wat ... onverwachte waarden. Maar dat komt vanzelf goed als je dat volhoudt.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten