Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor MissF » 25 feb 2011 13:30

oeh laura, da's ook niet niks :( Is er niemand die even op kan passen? want sowieso met een kind van 3 lijkt het me niet heel prettig voor jezelf om zoiets te gaan laten doen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2011 13:37

Oei, Laura! Misschien kun je het ziekenhuis even bellen en je probleem voorleggen? Misschien kan er een verpleegkundige of receptioniste of wie dan ook even mee naar het consult en op M. passen? Het lijkt me geen fijn idee om tot maandag te moeten wachten... dat zullen ze toch zeker wel begrijpen?! Het is logisch dat je niet in je eentje daar kunt zitten voor een behandeling, dat snappen ze daar ook wel, neem ik aan!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 feb 2011 13:41

Voor maandag kan ik wat regelen maar als ze om 11.15 bellen dat ik om 12.15 terecht kan is dat echt te kort dag! Bovendien weten we hier allemaal wel een beetje hoe Michael is ;) Vorige week was ook een ramp (kon hij niks aan doen natuurlijk) dus als het ff kan dan neem ik hem niet mee. Overigens ben ik best wel een beetje boos want toen ik woe met heel veel pijn en geen zicht bij de huisarts zat, vonden ze het prima om me gewoon naar huis te laten gaan en nu moet het allemaal 1,2,3 terwijl ik nu nergens last van heb!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 feb 2011 14:37

Poe he.. wat ellendig, Laura! Sterkte... en succes met een oplossing bedenken. :/
Mijn man had een jaar geleden ook iets (een vinger van Ilona..) in z'n oog gekregen.
Ook het hoornvlies flink beschadigd, best lang last van gehad
't Moest afgeplakt worden, en steeds druppels/zalf.

Als tussendoortje hebben we crackers. Gewoon van die droge goedkope dingen, die je in tweeen kan breken.
Naast fruit natuurlijk. Nooit snoepjes, en soms een biscuitje.

Nog gefeliciteerd met Ylana! 1 jaar alweer... Weet helaas je hyves niet. ;)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 feb 2011 16:51

AikonGirl schreef:Poe he.. wat ellendig, Laura! Sterkte... en succes met een oplossing bedenken. :/
Mijn man had een jaar geleden ook iets (een vinger van Ilona..) in z'n oog gekregen.
Ook het hoornvlies flink beschadigd, best lang last van gehad
't Moest afgeplakt worden, en steeds druppels/zalf.

Als tussendoortje hebben we crackers. Gewoon van die droge goedkope dingen, die je in tweeen kan breken.
Naast fruit natuurlijk. Nooit snoepjes, en soms een biscuitje.

Nog gefeliciteerd met Ylana! 1 jaar alweer... Weet helaas je hyves niet. ;)

Heb ook druppels en zalf gehad maar eerlijk waar, behalve dat mijn oog wat sneller moe is heb ik nergens meer last van. Het stuit mij een beetje tegen de borst dat ze vorige week dachten: laat maar en nu moet het opeens a la minute! Nou ja, heb het tel nr gekregen maar op vrij middag zijn ze dicht dus ik bel maandag wel. En ze zei dat als ik er last van zou krijgen ik naar de spoedeisende hulp kan.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 feb 2011 20:19

Oei Laura, ik krijg gewoon buikpijn als ik het lees van je oog. Veel sterkte en beterschap!

Hier ook een kind dat graag gevoerd wodt ( in tegenstelling tot zijn zus :wink: ) Hij vindt het wel makkelijk, zo krijgt hij sneller grotere hoeveelheden naar binnen.
@ Galatiea, ik vind eigenlijk dat hij best wel veel eet( krijgt hij nu 3 of 6 boterhammen op een dag?) Hier eet zoonlief er soms een halve en ook wel eens 3. Als ze niet willen eten ook prima, ik maak daar echt geen drama van. Ze krijgen hier als tussendoortje fruit, rozijntejs, biscuitjes, soms lange vingers en ook wel eens ontbijtkoek. In het weekend bakken wij vaak zelf iets en dan eten wij dat als tussendoortje.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2011 20:26

4, 5 of 6 boterhammen per dag. De ene maaltijd 2, de andere 3, maar altijd wel minimaal 2. Dat zit dus wel goed en mag hij eigenlijk zelf kiezen. Maar tussendoortjes heeft hij echt nodig, want anders valt hij om. Maar die zijn dus met moeite naar binnen te krijgen. Dan moeten we hem echt neerzetten om hem te laten eten. Hij eet niet echt vanuit zichzelf. Die 2 boterhammen zijn pure gewenning. Eten boeit hem niet en een halve kan hij ook prima vinden, maar dan valt hij dus echt van vermoeidheid in slaap...

Dus voor de goede orde: we proppen hem niet vol met eten hoor :lol:
We zoeken alleen naar simpele tussendoortjes die hij misschien leuk en lekker vindt om spontaan op te eten :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 feb 2011 20:29

:shock: Wow! Ik sta te kijken van het aantal boterhammen! M eet met moeite 1 per dag tussen de middag en het ligt eraan wat hij voor ontbijt krijgt maar als het brood is dan vaak maar een half sneetje. Heeft hij dan wel trek als je hem een tussendoortje wilt geven?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 feb 2011 20:34

Ik vind het ook veel hoor. Ik denk dat hij gewoon te vol zit voor een tussendoortje :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2011 20:40

Nou, als hij niet 2 of 3 boterhammen eet bij het ontbijt of bij de lunch, of wanneer hij een dag niet veel eet, dan valt hij echt om. Vraagt dan om eten. Dus minder eten... ook al geprobeerd. Toen kwamen we op 2 boterhammen als standaard.

Geen zorgen, je kunt nog steeds zijn ribben tellen en geen grammetje spek ontdekken op zijn ledematen :mrgreen:

Slechte dingen krijgt hij ook niet. Hij eet super gezond - dalijk denkt iemand dat ik hem vet wil mesten :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 feb 2011 20:44

Nee dat denk ik echt niet! En jij kent je kind hebt beste natuurlijk! Ik weet alleen dat hij meer brood eet dan ik, volwassen vrouw met actieve zoon ;)
Kijk anders eens zo'n soort website!
Morgen komt een vriendinnetje van Michael logeren. Helemaal dikke mik tussen hun, zij is 10 maar is even gek als M.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 feb 2011 21:22

zo, wij zijn ook weer een ervaring rijker, moest vanmorgen vanwege langdurige looporen van marijn en ab kuur voor controle, ze vroeg hoe het ging.. niet al te best omdat hij drinken laat staan. Na longen luisteren drukte ze mij op het hart hem in de gaten te houden. Toen we net aan tafel zaten om te eten, telefoon, de huisarts, of we evt nog langs wilden komen omdat ze niet gerust naar huis ging. Weer longen geluisterd. Ze verdenkt hem van rs virus. Hij klonk maandag schoon, vanmorgen rommelig en vanavond met duidelijke piep, maar omdat hij een ab heeft kan het geen ontstekng zijn. Dus zijn we ingestuurd naar het ziekenhuis. Maar daar is ook ons weer op het hart gedrukt hem goed in de gaten te houden, goed te blijven puffen en bij benauwdheid, blauwe handjes en mondje direct bellen en komen. Ach.. als hij zo doorgaat heeft hij met 1 jaar al net zo dik dossier dan wat ik heb van het ziekenhuis. Arm wurmpie!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 feb 2011 21:36

Ach meid, wat een zorg weer, heel veel sterkte! Dochterlief heeft het afgelopen winter ook gehad en het is zeker niet fijn. Wij sliepen toen met de babyfoon aan, omdat ik bang was dat ik haar gehoest niet zou horen.( en zij bleef er soms echt in en liep dan blauw aan)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 feb 2011 21:42

ajl schreef:Ach meid, wat een zorg weer, heel veel sterkte!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 25 feb 2011 21:51

Heel veel sterkte meiden!

Terug naar “Archief”