Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor LauraC » 23 feb 2011 13:16

ajl schreef:Ik dreig nooit met 'geen toetje'. Dat vind ik gewoon een onderdeel van de maaltijd. Maar als je dat eenmaal zo hebt gezegd, moet je het ook volhouden, anders nemen ze echt een loopje met je. Wat ik wel vaak doe is het fruitmoment als eerste op de dag houden en als hij dan zn fruit niet opeet dat hij 's middags bij de thee geen koekje of plakje ontbijtkoek krijgt. Daar is zoonlief heel gevoelig voor en hij schrokt dan meestal een resterende boterham of fruit naar binnen.

Nou, hij krijgt 5 verschillende soorten fruit per dag en het toetje is gewoon magere yoghurt maar ja....als hij er eerst om zeurt en het vervolgens niet wil, moeten er consequenties komen en dan is dat dus het enige maaltijd-gerelateerde ding waar ik aan kon denken. Voor de rest krijgt hij geen snoepjes na het eten ofzo, dus dat kan ik dan ook niet weghalen :? Nou ja joh, hij zal hopelijk de vlg keer wel 3 keer nadenken voordat hij iets vraagt ;)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 feb 2011 13:23

haha, dat hebben wij ook. Hij krijgt ook (nog) geen snoep, dus ik kan dat ook niet weghalen. Het toetje ( hier ook magere yoghurt) heeft hij ook wel nodig om zn zuivel binnen te krijgen en telt bij hem mee als vocht ( ook weer voor zijn ontlastingproblemen), dus daar kan ik ook niets weghalen. Daarom eten wij meestal 's morgens fruit met zn allen en 's middags bij de thee krijgt hij een koekje/biscuitje o.i.d. En dat vind hij heel belangrijk.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 23 feb 2011 14:22

@laura, 3 alweer, sorry hoor... :oops: hij komt niets tekort, fruit genoeg iig.
Het echte opvoeden is gewoon begonnen. Regels heeft een kind gewoon nodig. Suc6!
Als je altijd toegeeft, nemen de kids een loopje met je. Dan zijn de kinderen straks jou de baas.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 feb 2011 14:36

rosaatje schreef:Als je altijd toegeeft, nemen de kids een loopje met je. Dan zijn de kinderen straks jou de baas.

En dat is nu dus een beetje aan het gebeuren :oops: omdat ik er moe van wordt altijd politieagent te moeten spelen ;) Dus...ik moet gewoon de touwtjes aan gaan trekken en even doorbijten :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 feb 2011 14:42

LauraC, je kunt het!

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 23 feb 2011 15:03

Laura, ik kan je de hand geven! Het is moeilijk, je bent het soms zo zat om constant voor politieagent te moeten spelen dat ik dat verzucht wat ik nu weer eens zal verzinnen... Ik kan er meestal de humor wel van in zin, maar soms..... Vanmorgen zei hij nog: mama, ik vind dat wél nodig! (terwijl ik net zei dat hij iets niet mocht...)
Goed, hij roept me nu met veel volume, dus ik zal hem van bed halen

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 feb 2011 15:16

Wij gaan kijken voor een duokinderwagen. Je hebt twee naast elkaar maar ook achter elkaar. Wat vinden jullie voor en nadelen? Naast elkaar lijkt ons gezelliger en beter stuurbaar(?) maar misschien wel heel lastig in winkels zo breed? Of valt dat mee?

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 23 feb 2011 15:25

Laura je kan het! Soms helpt het al om gewoon even een paar dagen achter elkaar de regels goed duidelijk te stellen.
Daarna gaat het soms weer een tijdje "vanzelf".
Het valt hier ook niet mee hoor, ik schrijf dit echt niet omdat het hier altijd goed gaat, maar om je te helpen....

Met duowagens heb ik geen ervaring, mijn oudste 2 schelen 1 1/2 jaar. Maar ik vond beide opties onhandig, dus was zo eigenwijs om het anders te doen.
Maar dat was ook niet altijd handig. 10 jaar geleden had je nog van die opzetzitjes die je op je wandelwagen kon zetten.....de complete boel is een keer in elkaar gestort..verschrikkelijk.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 feb 2011 15:51

Bij de jongste 2 had ik een opzetzitje op de wagenbak gezet, gekocht via marktplaats en weer verkocht ook. Had er ook een wandelwagen met stevige bak voor gekocht (via ebay voor 30 euro) die nu ik weet niet waar in de familie dienst doet (dacht ik). Mijn peuter van toen net een jaar was een heel rustig manneke dus dat ging prima. Ik denk dat het niet zo makkelijk gaat als je een beweeglijk kind hebt.

Daarna had ik een duowagen, achter elkaar met zwenkwielen vooraan, ideaal! De maxi cosi paste ook op de babyplaats. Ik vond het heel handig.

Verder ben ik opvoedmoe. Het gezanik met Caroline lijkt weer van voor af aan te beginnen. ](*,)
ja, dat is mijn mening dan he.....

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 23 feb 2011 18:27

wij hebben dezelfde als annet had. Vind het ideaal maar het voorste kind moet niet te zwaar gaan worden, dan rijdt het echt zwaar!!! Duo naast elkaar in de vorm van fietskar ook gehad, maar dan wel een van de smalste, vond het niet vervelend ofzo in de winkels, maar die stond niet binnen in de gang, dat paste echt niet. Duo achter elkaar wel.

Laura: ik ben het soms ook zoo zat, continu niet doen, nee, dreigen enz. Soms laat ik ze dan ook maar, weet dat het niet goed is, maar soms heb ik de puf niet. Sterkte ermee!

Annet: vervelend zeg. Heb niet gevolgd wat er allemaal was, maar leuk is anders zo te lezen.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 23 feb 2011 18:45

We hebben een duowagen naast elkaar gehad en ontzettend veel gemak ervan gehad. Paste bijna overal tussen, op een enkele ouderwetse deur na, maar dan zijn ze erg gewillig. Ze kunnen allebei goed kijken als ze wat ouder zijn. De oudste was ruim 3 en de andere 2, toen gebruikten we hem nog . En.. je hebt dan ook een dubbele bagageruimte! Let er wel op dat hij eenvoudig in te klappen is en in je auto past. Dat geeft nog meer plezier.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 23 feb 2011 19:15

ik heb deze gehad http://kind-baby.marktplaats.nl/kinderw ... ck=1#photo

heel handig soepel en klein en ook enkel te gebruiken, uiteindelijk heb ik hem ook niet veel duo gebruikt, gebruik ook veel draagdoek.
en je hebt wel meer wagens die ook enkel te gebruiken zijn , zoals bebe comfort, mutsy heeft ook een duo seat.
ik zou daar eerder voor gaan

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 feb 2011 21:54

Ik heb de Quinny Freestyle Tandem, achter elkaar. Mij bevalt ie super. Een duo naast elkaar krijgen we hier het huis niet in, deze pas net aan in de gang :wink: Voordeel vind ik ook dat ik nu zonder al te veel problemen bij alle winkels naar binnen kan. Bij de Freestyle zitten ook adapters om de maxicosi en de dreami op te zetten, en verder is het voorste stoeltje er af te halen zodat je 'em ook als enkele wagen kunt gebruiken. Lekker multifunctioneel dus :D

Zo, hier vanmorgen even flink geschrokken: Timon ging boven zijn sokken halen (oranje sokken bij een paars/grijze outfit :lol: ), maar stuiterde toen van bovenaf de trap af, met zijn hoofd op de plavuizenvloer :o Gelukkig bleek het na een heeeleboel kusjes allemaal mee te vallen, hij had alleen nog wat hoofdpijn. Wees naar zijn hoofd: 'die moet weg!' Op mijn vraag wat er weg moest: 'die pijn!'

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 23 feb 2011 21:56

Annet, wat balen mat Caroline.
Laura, sterkte met de opvoeding nu je alleen bent. Probeer wel vol te houden als ik je zo lees is hij het echt nodig.

W. heeft gister een ongelukje gehad en heeft een ei onder zijn oog. Ziet er niet uit maar doet gelukkig bijna geen pijn meer zegt ie. Alleen lijkt het nu wel vaak dat hij boos kijkt, moet echt goed naar hem kijken of hij boos is/wordt of niet.

Wat een schrik haai, gelukkig valt het mee.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 feb 2011 09:08

Bedankt voor jullie kinderwagen-reacties!

@Jantine76, van welk merk was jullie kinderwagen? En is die eenvoudig in te klappen?

@Haai, het is verbazingwekkend wat die kinderen soms allemaal kunnen hebben. :-k Het kwam vast door die verblindende oranje sokken :wink:

Terug naar “Archief”