Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Jannoek » 18 feb 2011 09:04

Zijn jullie al verder gekomen in jullie namenzoektocht Lammetje? ;-)
Of blijft het nog even spannend?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 feb 2011 10:43

nee :oops: Telkens als ik wat voorstel dan zie ik 2 grote vragende ogen..... dus ik vermoed dat mijn smaak iets anders is dan van manlief :lol:
Ach we zoeken gewoon verder :wink:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 feb 2011 10:48

haha... irritant is dat!
Willen jullie als het zichtbaar is met de 20 weken echo weten of jullie een jongetje of meisje verwachten?
Dan wordt het misschien wel makkelijker zoeken :mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 feb 2011 11:09

eigenlijk niet, ergens ook weer wel... ook al zo lekker vaag dus. Bij Sarah konden ze het niet goed genoeg zien, bij Eva Lynn wilde we het niet maar versprak de echoscopiste zich die het opeens telkens over 'haar' had (daarvoor over 'de baby')... dus allemaal 'vage' voorspellingen. Wilde het eerst wel weten maar vind de verrassing ook wel erg leuk bij de geboorte!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 feb 2011 08:38

@Gempa Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Hier een beetje erg druk de laatste dagen en van het weekend ook weer :lol: Gelukkig hoef ik woensdag pas weer te werken dus dat is wel erg lekker.
huishoudbeurs/9maandenbeurs was erg leuk en gezellig en ik had nergens last van gelukkig. Alleen uitgerekte armen :mrgreen:

Donderdag naar de verloskundige ben erg benieuwd hoe de kleine ligt en hoe het gegroeid is.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 feb 2011 09:22

respect hoor dat je dat hebt volgehouden.. Ik was na 1 hal 9maandenbeurs al bekaf.. ;-) maar goed, aan't eind van een werkweek, en aan't eind van een dag misschien niet heel verwonderlijk.. ;)
We hebben in elk geval de kinderstoel die we graag zouden willen gekocht met lekkere korting :) de stokke tripp trapp met newborn set erbij.

En bij een verloskundige hartje geluisterd, ook erg leuk :)

Verder nog op kaartjes georiënteerd en daarna lekker naar huis gegaan ;)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 feb 2011 12:24

liefie schreef:@Gempa Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 feb 2011 13:00

Ik wilde net even naar het babypark, om een waskussenhoes in de goede kleur te halen, zodat ik daarbij passende stofjes kan halen woensdag. Zei mijn moeder: ok leuk, ik ga wel even mee.
Dus wij afgesproken dat we lekker rondkijken, en dat zij dan met Jurian naar buiten zou gaan, en ik snel die hoes zou kopen.
Maar toen belde mijn man toevallig toen we daar rondliepen, en ik zei: tja, we zijn heerlijk aan het kijken, maarja, gericht mag natuurlijk niet met mijn moeder erbij.
Toen zei ie:'Ách, vertel het dan maar, joh.'
Heerlijk, nu weet mijn moeder het dus, en kunnen we tenminste lekker samen winkelen :) Al had ik het absoluut geheim gehouden als het niet had gemogen, want die deal hadden we nu eenmaal, maar dit vind ik toch leuker, om samen te winkelen enzo, voor zover ik nog wat nodig heb natuurlijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 feb 2011 19:00

Ik zou het denk ik ook heel slecht geheim kunnen houden, dus zou het daarom alleen al niet willen weten. Maar er is geen sprake van gelukkig....!

Em en elvira nog gefeliciteerd met Lukas en Jurre. Gave namen allebei.

Ik heb vandaag heerlijk gewinkeld voor mijn toekomstige nichtje. Mijn schoonzusje is over 5 weken uitgerekend, dus we moesten maar eens starten met het 10 dagen pakket. Echt zulke lieve dingetjes in de winkel.

Ooit heb ik gepost over vrienden die zwanger waren van een kindje met Trimosie 18....(Edward syndroom).
Afgelopen vrijdag hebben ze een levensloos meisje gekregen. Heftig allemaal.
(Het waren vrienden van mijn ex, dus heb niet heel dichtbij mee kunnen leven, daarvoor was ik er wel heel erg bij betrokken. Dat is wel vreemd hoor. Lang meegeleefd en meegepraat, opeens moet je afstand nemen. Maar hoe dan ook, voor hen wel super moeilijk)
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 feb 2011 19:05

Spannend Funlover, nog 5 weken :)
En wat naar zoiets he, ik ben er nu met deze zwangerschap wel veel meer mee bezig. Gelukkig leek de 20 weken echo goed, maar het kan altijd nog 'misgaan'. Maargoed, het staat het genieten niet in de weg, maar ik hoor toch nog best wel eens om me heen dat er zulke nare dingen gebeuren :(

Vandaag heb ik de bruine muur van de babykamer geverfd, muurkast geverfd, man heeft de plinten er weer op gedaan. Binnenkort de nieuwe muur nog een keer schuren, en de plinten verven. Dan kan het behang erop. Ik heb het vandaag gehaald en staat echt leuk bij het kamertje. Ben zelf ook benieuwd naar het eindresultaat, maar dan maak ik wel een keer een foto :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 feb 2011 19:15

Ja heb er wel weer zin in. Zo'n nieuwe kleine mini meisje.

Bij hen zagen ze al voor de 20 weken echo dat er 'iets' neit goed was, de 20 weken echo bevestigde dat, en de vruchtwaterpunctie helemaal.
Het is en blijft een wonder als het steeds weer goed mag gaan....
Het is ook stukje overgeven en het in Zijn handen leggen. Maar snap je ongerustheid...Kdenk dat veel moeders dat herkennen.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 21 feb 2011 13:42

heftig, funlover..
ik heb het nu ook veel meer dan in de eerste zwangerschap. toen leefden we echt naar de echo toe van: leuk, eindelijk kijken! terwijl ik het nu juist heel spannend vond. maar je weet nu hoe het is en tijdens mijn eerste zw.schap zoveel gelezen dat je ook veel meer weet wat er allemaal wel mis kan gaan ofzo. en inderdaad, je hoort zoveel nare dingen...

voor degene die het aangaat: ik hoor dat er hier iemand meeleest die dingen die ik hier (en in een ander topic) neerschrijf bespreekt met mijn familie. verder nergens om, maar daar zit ik niet echt op te wachten!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 feb 2011 19:18

@VPK vervelend dat je ''gevolgd'' wordt. Voel je je nog zo beroerd? Lukt het wel om te werken?

@Funlover dat is wel erg heftig!

@Jannoek Wij gaan ook voor de stokke kinderstoel maar dat komt wel als de kleine geboren is. Hebben jullie die soort maxicosi voor de stokke erbij gekocht? Ik vind dat er zo klein uitzien.

@MissF Grappig dat je moeder het nu weet. Volgens mij toch best moeilijk om het voor je te houden of valt het mee?

Hier vandaag een giga drukte schopper in mijn buik :lol:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 21 feb 2011 19:47

het gaat wel wat beter gelukkig.
heb alleen steeds zo'n vieze smaak in m'n mond (zou dat van de emesafene komen?) en daar krijg je zo'n naar misselijk gevoel ook van. maar eerst kon ik echt geen eten zien en nu krijg ik juist meer het gevoel dat ik het 'weg moet eten' zeg maar. dus wat dat betreft gaat het de goede kant op!
werken gaat aardig, gelukkig heb ik lichamelijk niet zulk heel zwaar werk, behalve dan veel lopen, maar niet tillen enzo over het algemeen. ben er alleen nu wel aan gewend dat als ik thuis ben, ik 's middags tegelijk met de kleine meid even ga liggen. dus dan op het werk na het eten krijg ik ff zo'n middagdipje 8) . maar goed, het is maar 2 dg in de week en vooralsnog gaat het prima!
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2011 19:50

Kun je niet ergens ff gaan liggen dan vpk? :lol:

@liefie, hoe gaat het met jou? Ben je nog steeds zo misselijk? of valt het mee?

@missf, heerlijk is dat he dat je toch even met iemand dat kan delen en het er over kunt hebben. :wink:

@funlover, leuk is dat he zo heerlijk shoppen voor zo'n kleintje.

Terug naar “Archief”