Kinderwens deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor MissF » 18 feb 2011 15:53

Julieta schreef:Ik heb de vraag even naar hier overgeheveld om het zwanger topic niet te verknoeien.

MissF schreef:Want het is zo simpel om te zeggen dat bidden helpt. Al geloof ik daar in dit geval vast en zeker in, maar het is niet zo simpel denk ik, als je nog steeds met lege handen staat, sterkte meiden!!)

Het is inderdaad wel simpel gedacht mijns inziens. Door te zeggen dat bidden helpt, stel je dus dat als je niet zwanger bent, je niet echt hebt gebeden.

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg: in dit geval heeft bidden geholpen. Ik ben de enige Christen in mijn team en bijna de enige op mijn hele werk. En ik heb nu zo duidelijk ervaren dat gebed in deze geholpen heeft. En daarachter staat dus mijn punt en geen 'maar' ofzo.
Ook zeg ik niet dat je een kindje krijgt als je erom bid. Ik zeg: bidden helpt. En of dat nu is of je (misschien maar heel sporadisch) rust krijgt, toch een kindje krijgt, vrede ermee krijgt, boos wordt en daardoor je gevoelens leert uiten, daar heb ik het niet over. Ik denk dat ik soms de kracht van het gebed heb onderschat, en dat het zo gaaf is om het hier zo duidelijk te zien dat het in dit geval op deze manier heeft gewerkt. Al lachen mijn collega's erom, want volgens hun is dat natuurlijk onzin ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 feb 2011 18:00

Over bidden gesproken.
"Toevallig" moesten wij bij het avondeten dit gedeelte lezen:

Genesis 25 vers 21
En Izak bad den HEERE zeer in de tegenwoordigheid van zijn huisvrouw, want zij was onvruchtbaar; en de HEERE liet Zich van Hem verbidden zodat Rebekka, zijn huisvrouw, zwanger werd

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 18 feb 2011 19:26

Tuinfluiter schreef:Over bidden gesproken.

Genesis 25 vers 21
En Izak bad den HEERE zeer in de tegenwoordigheid van zijn huisvrouw, want zij was onvruchtbaar; en de HEERE liet Zich van Hem verbidden zodat Rebekka, zijn huisvrouw, zwanger werd

Mooi he Tuinfluiter! Dat zijn opbeurende bijbelgedeeltes, vind je niet? En er staan meerder van dit soort voorbeelden geschreven. Ik krijg er altijd weer kippenvel van. Het getuigt zo van Gods grootheid. Wat zijn wij dan kleine, nietige mensjes. Er zijn geen grenzen aan Jezus' macht, voor ieder die het van Hem verwacht! Ik hoop zo dat jouw wens uit mag komen, maar dat weet je wel.!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 feb 2011 19:30

ik krijg er een brok in mn keel van. Dat bemoedigt wel weer of niet Tuinfluiter? Ik zal bidden of de Heerde de behandeling wil zegenen.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 18 feb 2011 19:59

Maar Hortensia, dat wens ik jou ook enorm toe dat ook bij jullie zoiets nog mag gebeuren.
Er staat dat Rebekka zelfs onvruchtbaar was, dus echt niet zwanger kon worden, eigenlijk nog een groter wonder.

Vind ook altijd zo treffend die tekst dat God de baarmoeder opent en sluit, Hij weet daarin wat voor een ieder goed is...

Toch denk ik ook weleens dat wij niet meer elke dag om een kindje hoeven te bidden, want wie weet ligt er een heel ander plan klaar en God kan ook op het alleroverwachts, als je er eigenlijk helemaal niet mee bezig was het wonder van een kindje schenken.
Dat gebeurd ook nog steeds dat tegen alle verwachtingen in, na jaren en jaren, een kindje geschonken word.
Ik denk niet dat die mensen daar echt nog elke dag mee bezig waren.
Dat hebben we nu al bijna 5 jaar elke dag gedaan en ik denk dat je het op een gegeven moment ook meer los mag laten (vind het een beetje moeilijk duidelijk te verwoorden maar misschien snappen jullie wat ik probeer te zeggen).

En Hortensia, vaak gun ik jou een kindje nog meer als mezelf, want ik weet hoe vaak jij het zo intens moeilijk hebt met het geen mama zijn en je miskraam, dat heb ik gelukkig niet, ik denk dat ik nog wel zonder een kindje zou kunnen.

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 18 feb 2011 21:03

Tuinfluiter schreef:Maar Hortensia, dat wens ik jou ook enorm toe dat ook bij jullie zoiets nog mag gebeuren.
Er staat dat Rebekka zelfs onvruchtbaar was, dus echt niet zwanger kon worden, eigenlijk nog een groter wonder.

En Hortensia, vaak gun ik jou een kindje nog meer als mezelf, want ik weet hoe vaak jij het zo intens moeilijk hebt met het geen mama zijn en je miskraam, dat heb ik gelukkig niet, ik denk dat ik nog wel zonder een kindje zou kunnen.

Achhh wat lief *knuf* van je!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 feb 2011 09:27

Sterkte allemaal, dames. Het is echt vreselijk. Zo graag een kindje willen en dan blijft je huis toch leeg. Ik kan me dat niet voorstellen... wat vind ik het erg voor jullie en wat word ik er zelf toch dankbaar en nederig van. God gaf ons een wonder. Pfoe. Wat hebben we geluk gehad.

Tuinfluiter, is dit van nu een IUI of een IVF behandeling? Hortensia: hoe gaat het nu met jouw man? En die van Tuinfluiter natuurlijk ook. Hoe gaat het met de mannen?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 19 feb 2011 13:59

Hortensia schreef:
Tuinfluiter schreef:Over bidden gesproken.

Genesis 25 vers 21

Mooi he Tuinfluiter! Dat zijn opbeurende bijbelgedeeltes, vind je niet? En er staan meerder van dit soort voorbeelden geschreven. Ik krijg er altijd weer kippenvel van. Het getuigt zo van Gods grootheid. Wat zijn wij dan kleine, nietige mensjes. Er zijn geen grenzen aan Jezus' macht, voor ieder die het van Hem verwacht! Ik hoop zo dat jouw wens uit mag komen, maar dat weet je wel.!

Ik vind het absoluut mooie bijbelgedeeltes, maar tegelijkertijd vind ik het soms moeilijk. Deze bijbelgedeelten word ik regelmatig op gewezen, en dat vind ik niet altijd leuk. Dit waren ook hele grote wonderen, echt! Maar dat wil nog niet zeggen dat dit ook altijd gebeurd...
Rachel zei: "geef mij een kind of ik sterf" en ze stierf ook... Ik denk zelf dat het een nog groter wonder is als je je kunt overgeven aan de Heere; wat dan de weg ook mag zijn.
Maar dat vind ik soms wel moeilijk...
Mensen zeggen vaak: "de Heere kan wonderen doen" en ja datkan Hij gelukkig ook. Maar niet altijd op dezelfde manier als wij verwachten... En dan krijg je altijd die verhalen van Neef/nicht/vage kennis, die wel 10 jaar heeft gewacht en toen zwanger werd. Dat is een heel groot wonder, maar dat is toch nog niet altijd een gegeven dat dit altijd gebeurd? En ondertussen ben je wel 10 jaar aan het hopen, of juist niet.

En ik hoop zo van ganser harte dat jullie poging gezegend wordt Tuinfluiter, echt!

Snappen jullie een beetje hoe ik bovenstaande bedoel?
Psalm 25:2 (ber.)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 19 feb 2011 16:28

Saartje, ik begrijp helemaal wat je bedoeld.
En je zegt het ook precies goed.
Maar het ging nu natuurlijk over het bidden om een wonder en vandaar dat we op die mooie voorbeeldteksten kwamen.
En nee, ik word van de teksten niet zwanger, maar er klinkt wel doorheen dat de Heere wonderen wil doen als je er voor bid, of Hij het ook zal doen dat ligt vast in het eeuwige besluit.

Het kunnen overgeven is het allerbeste, maar dat is moeilijk... vind ik...

Met mijn mannetje gaat het goed hoor wat betreft de kinderwens.
Hij probeerd met zoveel mogelijk te steunen, maar het zijn en blijven mannen :lol:
En vrouw praat graag over haar gevoel en wat ze voelt en een man is vaak o zo praktisch :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 feb 2011 17:21

saartje schreef:Ik vind het absoluut mooie bijbelgedeeltes, maar tegelijkertijd vind ik het soms moeilijk. Deze bijbelgedeelten word ik regelmatig op gewezen, en dat vind ik niet altijd leuk. Dit waren ook hele grote wonderen, echt! Maar dat wil nog niet zeggen dat dit ook altijd gebeurd...
Rachel zei: "geef mij een kind of ik sterf" en ze stierf ook... Ik denk zelf dat het een nog groter wonder is als je je kunt overgeven aan de Heere; wat dan de weg ook mag zijn.
Maar dat vind ik soms wel moeilijk...
Mensen zeggen vaak: "de Heere kan wonderen doen" en ja datkan Hij gelukkig ook. Maar niet altijd op dezelfde manier als wij verwachten... En dan krijg je altijd die verhalen van Neef/nicht/vage kennis, die wel 10 jaar heeft gewacht en toen zwanger werd. Dat is een heel groot wonder, maar dat is toch nog niet altijd een gegeven dat dit altijd gebeurd? En ondertussen ben je wel 10 jaar aan het hopen, of juist niet.

En ik hoop zo van ganser harte dat jullie poging gezegend wordt Tuinfluiter, echt!

Snappen jullie een beetje hoe ik bovenstaande bedoel?

Precies Saartje!

Hortensia
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hortensia » 22 feb 2011 10:12

Even een hart onder de riem voor Tuinfluiter. Het wordt spannend de komende week!!

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 22 feb 2011 10:19

Hortensia schreef:Even een hart onder de riem voor Tuinfluiter. Het wordt spannend de komende week!!

Ja inderdaad.... We bidden en denken aan haar en hem
Psalm 25:2 (ber.)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 feb 2011 10:28

sterkte en ik hoop op een wonder

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 22 feb 2011 10:54

Heel veel sterkte Tuinfluiter & man, we denken aan jullie...HUG

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 feb 2011 14:40

christien schreef:Heel veel sterkte Tuinfluiter & man, we denken aan jullie...HUG

Terug naar “Archief”