Julieta schreef:Ik heb de vraag even naar hier overgeheveld om het zwanger topic niet te verknoeien.MissF schreef:Want het is zo simpel om te zeggen dat bidden helpt. Al geloof ik daar in dit geval vast en zeker in, maar het is niet zo simpel denk ik, als je nog steeds met lege handen staat, sterkte meiden!!)
Het is inderdaad wel simpel gedacht mijns inziens. Door te zeggen dat bidden helpt, stel je dus dat als je niet zwanger bent, je niet echt hebt gebeden.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg: in dit geval heeft bidden geholpen. Ik ben de enige Christen in mijn team en bijna de enige op mijn hele werk. En ik heb nu zo duidelijk ervaren dat gebed in deze geholpen heeft. En daarachter staat dus mijn punt en geen 'maar' ofzo.
Ook zeg ik niet dat je een kindje krijgt als je erom bid. Ik zeg: bidden helpt. En of dat nu is of je (misschien maar heel sporadisch) rust krijgt, toch een kindje krijgt, vrede ermee krijgt, boos wordt en daardoor je gevoelens leert uiten, daar heb ik het niet over. Ik denk dat ik soms de kracht van het gebed heb onderschat, en dat het zo gaaf is om het hier zo duidelijk te zien dat het in dit geval op deze manier heeft gewerkt. Al lachen mijn collega's erom, want volgens hun is dat natuurlijk onzin