Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor ajl » 17 feb 2011 11:03

En het opladen duurt 8 uur :lol: Het zou voor ons niets zijn. Voor mijn werk moet ik regelmatig meer km maken en ook prive rijden wij vaak meer naar fam en vrienden. Wij zitten te denken aan een Citroën C5, dat is volgens mij de enige auto waar 3 kinderzitjes naast elkaar in kunnen.

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Jozo » 17 feb 2011 12:05

Dan kun je altijd nog een hybride kopen zoals de toyota prius. Het stoere geluid is er dan wel uit :roll:

Zelf geef ik niets om een auto. Als het ding me brengt van A naar B vind ik het prima.
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor ajl » 17 feb 2011 13:26

Ik geef er zelf ook helemaal niet om. Mijn man wel iets meer, maar kijkt nu vooral naar de praktische kant er moeten gewoon meerdere kinderzitjes in kunnen en volgens mij kon dat ook niet in de Prius.

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Jozo » 17 feb 2011 13:27

dat zal waarschijnlijk niet passen :wink:
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor TheKeimpe » 17 feb 2011 16:44

ajl schreef:En het opladen duurt 8 uur :lol: Het zou voor ons niets zijn. Voor mijn werk moet ik regelmatig meer km maken en ook prive rijden wij vaak meer naar fam en vrienden. Wij zitten te denken aan een Citroën C5, dat is volgens mij de enige auto waar 3 kinderzitjes naast elkaar in kunnen.

Opel Zafira?

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Galateia » 17 feb 2011 16:55

3! kinderzitjes nodig? 8) :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Boekenlezer » 17 feb 2011 18:03

Marnix schreef:Onze auto gaat ook weg, kosten bij APK zijn te hoog.... dus het wordt tijd voor een andere, wat nieuwere kleine en zuinige stadsauto (geen dure bakken zoals in bovenstaande posts te zien zijn :D )

Voor in de stad zou ik nou juist weer géén auto nodig hebben. Dan zijn de afstanden kort, en dat doe ik wel met de fiets. Is flexibeler (makkelijker manouvreren, keren, en zo), je kan overal parkeren, je bent lekker fris in de buitenlucht, en het is nog goedkoper ook.
En voor boodschappen kom je met fietstassen ook een heel eind.

Een auto vind ik meer een ding voor lange afstanden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor TheKeimpe » 17 feb 2011 21:02

Galateia schreef:3! kinderzitjes nodig? 8) :mrgreen:

Och, binnen een paar weken 4 :) Maar dat past ook wel in een Opel Zafira.

Je kunt ook nog een Ford C-Max proberen, die is ook ontzettend breed (geen focus C-Max, maar een nieuwer model). Andere opties: Peugeot 307 of een oude Mercedes

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Jo'tje » 18 feb 2011 09:24

Boekenlezer schreef:
Marnix schreef:Onze auto gaat ook weg, kosten bij APK zijn te hoog.... dus het wordt tijd voor een andere, wat nieuwere kleine en zuinige stadsauto (geen dure bakken zoals in bovenstaande posts te zien zijn :D )

Voor in de stad zou ik nou juist weer géén auto nodig hebben. Dan zijn de afstanden kort, en dat doe ik wel met de fiets. Is flexibeler (makkelijker manouvreren, keren, en zo), je kan overal parkeren, je bent lekker fris in de buitenlucht, en het is nog goedkoper ook.
En voor boodschappen kom je met fietstassen ook een heel eind.

Een auto vind ik meer een ding voor lange afstanden.


Wij doen IN de stad ook zo'n beetje alles met de fiets, behalve de grote boodschappen eens in de twee weken ofzo.
We hoeven dan ook geen stadsauto. Marnix bedoelt meer een niet te grote auto denk ik ;-)
Zo waren de kosten voor de APK ook niet zo hoog, maar wel de kosten voor de grote onderhoudsbeurt die nodig is.
En omdat Marnix over een poosje ook z'n rijbewijs hoopt te hebben, zit het wel in onze planning om een andere auto aan te schaffen.
In ons huidige (hele zuinige) bakkie zit hij namelijk met zijn knieën naast het stuur, en zijn de spiegels niet van binnenuit verstelbaar.
Dat zijn we snel zat denk ik ;)
We rijden vooral wat langere afstanden, vrienden en familie wonen allemaal op meer dan 45 min. rijden, op een paar na.
Maar we willen niet een té grote auto. Dat is nog lang niet nodig, en we wonen in een wijk waar parkeren niet zo heel makkelijk is en dat maak je jezelf ook niet makkelijker met een grote bak onder je kont.

Maar goed, morgen op autojacht! We hebben al 1 mooie deal aangeboden gekregen, dus we gaan even bij andere garages kijken om te zien wat die deal waard is...
Zucht, grote-mensen-dingen :-oo
pobody's nerfect

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor TheKeimpe » 18 feb 2011 10:36

Een auto kopen leert je inderdaad om volwassener te worden :)
Als je de verkoper niet (goed) kent, doe dan ALTIJD een aankoopkeuring, anders ga je heel makkelijk het schip in. En dat is duur...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor vpk » 18 feb 2011 12:37

kennissen van ons hebben een VW touran, passen ook 3 kinderzitjes naast elkaar in. en andere kennissen een audi A6 station, past het ook in (iets andere prijsklasse :wink: ).
wij hebben een jetta. de foto van die nieuwe een paar pag. terug vind ik erg mooi! wij hebben het oudere model. maar rijdt heerlijk vind ik! en lekker veel kofferruimte
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Marnix » 18 feb 2011 14:45

Boekenlezer schreef:
Marnix schreef:Onze auto gaat ook weg, kosten bij APK zijn te hoog.... dus het wordt tijd voor een andere, wat nieuwere kleine en zuinige stadsauto (geen dure bakken zoals in bovenstaande posts te zien zijn :D )

Voor in de stad zou ik nou juist weer géén auto nodig hebben. Dan zijn de afstanden kort, en dat doe ik wel met de fiets. Is flexibeler (makkelijker manouvreren, keren, en zo), je kan overal parkeren, je bent lekker fris in de buitenlucht, en het is nog goedkoper ook.
En voor boodschappen kom je met fietstassen ook een heel eind.

Een auto vind ik meer een ding voor lange afstanden.


Een "stadsauto" is een vrij gangbare term in de autowereld, waarbij niet wordt bedoeld dat je er alleen mee in een stad rijdt :) Een stadsauto is een kleine, meestal vrij zuinige auto waarmee je je makkelijk op drukke plaatsen en zo kan manoeuvreren. Het houdt niet in dat je de auto alleen maar of vooral in je eigen stad gebruikt :) We doen inderdaad bijna alles in de stad op de fiets, alleen weekendboodschappen niet en als je andere grotere dingen moet kopen bij bouwmarkt, tuincentrum enz.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2011 21:01

Vandaag heb ik bij een Volkswagen-dealer eens even in de nieuwe Volkswagen Jetta gezeten. Het was wel even zoeken voor ik een dealer vond, waar hij al staat. Maar wow, dat is wel mooi, zeg! Dan krijg ik toch wel erg veel zin in zo'n auto!
Dat is nou eens een èchte auto: eentje met kofferbak, een echte sedan. Eentje waarmee je lekker over de snelweg kan zoeven over lange afstanden. Niet zo'n van achteren afgeplat ding, zoals bijvoorbeeld de Golf is (of mijn Ford Fiesta).
Het was een 1.2 TSI Trendline waarin ik zat. Prachtig dashboard heeft dat ding! Het ziet er kwalitatief geweldig goed uit.
Ik miste de middenarmsteun. Daarvoor moet je een wat luxere uitvoering kiezen, heb ik uit de folder begrepen.
De stoel stond naar mijn smaak ook te laag. Maar ik neem aan dat dat verstelbaar is. Dus dat moet altijd op te lossen zijn.
Achterin heb ik ook even uitgeprobeerd. Daar zit je ook goed, ruim genoeg.

Mijn gevoel en mijn verstand komen dan een beetje tegenover elkaar te staan. Mijn gevoel zegt: 'Ja, zo'n auto wil ik!' Mijn verstand zegt: 'Dit kost wel een enorme bak geld!'
Gelukkig dat ik hem (nog?) niet kan betalen.
Maar je vraagt je wel af: als je zoveel geld zou hebben, zou het dan goed idee zijn om het in een auto te steken? Of kun je het beter bewaren voor een koophuis bijvoorbeeld? Je hebt het onderhand wel over ongeveer een kwart ton!
Nou wordt zo'n auto ook wel voor een lager bedrag verkrijgbaar dan het nieuwbedrag. Al duurt dat met zo'n nieuw model helaas wel een paar jaar. Dus dat is nog niet 1-2-3 het geval.
Het gaat nou eenmaal niet zo gemakkelijk als met een fotocamera, die je wel even nieuw koopt, een prachtig recent verschenen model, en waarvoor je het geld meestal wel op voorraad hebt.
In ieder geval is een beetje rondkijken altijd wel erg leuk.

Nog maar even een plaatje erbij, om dit bericht nog wat leuker te maken.

Afbeelding

Een paar links die ik in het voorbijgaan tegenkwam:
Rij-impressie / Test: Volkswagen Jetta - Volkswagen Jetta
ANWB - Auto - Rij-impressie Volkswagen Jetta
Autozine - Autotest: Volkswagen Jetta
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

coupe soleil
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 jan 2008 14:33

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor coupe soleil » 18 feb 2011 22:55

Evelien schreef:Wij hebben dan wel een nieuwe auto gekocht en gekeken naar zuinige uit mbt milieu. Mijn man zou heel graag een electrische auto willen die zijn nog beter voor het milleu. Maar die zijn er nog niet.


Die zijn er wel.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor JeeWee » 18 feb 2011 23:08

Ik wacht nog even op de RAI maar ik denk dat het toch weer een Saab Cabrio wordt....
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten