Trouwen, tips enz. deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor jaccootje85 » 15 feb 2011 13:31

Pff... wij zoeken nog een locatie om ons feestje te vieren.... zucht.... Waarom is het allemaal zo vreselijk duur?!?!? Enne... is zaalhuur normaal als je daar met 200 man feest viert??
Szent az Úr

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor MissF » 15 feb 2011 13:58

Ligt eraan waar je het feets houdt natuurlijk. Mijn zus vierde het in een zaal waar ze alleen huur betaalde, de rest regelde ze zelf, dus bediening, drankjes, taart etc. Dan ben je lekker goedkoop uit.
wij betaalden gewoon p.p. en daar zat alles bij in, de zaal, drinken, eten, taart, koffie, broodjes. Het is maar waar je het wilt doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor jaccootje85 » 15 feb 2011 14:01

We zijn ergens wezen kijken waar je per persoon betaalde en daar bovenop nog zaalhuur... Tja, dat wordt ons toch wel een beetje te gortig... :wink:
Szent az Úr

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor TheKeimpe » 15 feb 2011 14:08

jaccootje85 schreef:We zijn ergens wezen kijken waar je per persoon betaalde en daar bovenop nog zaalhuur... Tja, dat wordt ons toch wel een beetje te gortig... :wink:

Dat hangt er van af hoeveel voor alles gevraagd wordt. Het zou per saldo goedkoper uit kunnen komen, toch?

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor jaccootje85 » 15 feb 2011 14:13

TheKeimpe schreef:
jaccootje85 schreef:We zijn ergens wezen kijken waar je per persoon betaalde en daar bovenop nog zaalhuur... Tja, dat wordt ons toch wel een beetje te gortig... :wink:

Dat hangt er van af hoeveel voor alles gevraagd wordt. Het zou per saldo goedkoper uit kunnen komen, toch?


Hoe wil je dat goedkoper uit laten komen dan? Als je per persoon voor de maaltijd betaald, zaalhuur erbij en drank apart... Ik weet niet wat er dan goedkoper aan is, dan wanneer je zelf een zaaltje huurt en alles zelf aanschaft. Een fles cola is nog altijd goedkoper in de supermarkt dan 2 glazen cola in de horeca...
Szent az Úr

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor pannenkoek » 15 feb 2011 14:21

jaccootje85 schreef:
TheKeimpe schreef:
jaccootje85 schreef:We zijn ergens wezen kijken waar je per persoon betaalde en daar bovenop nog zaalhuur... Tja, dat wordt ons toch wel een beetje te gortig... :wink:

Dat hangt er van af hoeveel voor alles gevraagd wordt. Het zou per saldo goedkoper uit kunnen komen, toch?


Hoe wil je dat goedkoper uit laten komen dan? Als je per persoon voor de maaltijd betaald, zaalhuur erbij en drank apart... Ik weet niet wat er dan goedkoper aan is, dan wanneer je zelf een zaaltje huurt en alles zelf aanschaft. Een fles cola is nog altijd goedkoper in de supermarkt dan 2 glazen cola in de horeca...


Nou, dan ben je er toch uit?
Zaal huren en een stel vriendinnen die willen bedienen. HEbben wij met ons 12,5 jr ook gedaan. Een paar nichten voor de bediening enz. Nou, ideaal. Zelf heb je tijd om bij te kletsen. Je geeft ze een boekenbon of zo, en je bent klaar.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor MissF » 15 feb 2011 14:26

een boekenbon voor een hele avond bedienen? volgens mij hebben mijn zus en zwager gewoon een uurtariefg afgesproken. Die meiden waren er om 7 uur tot 1 uur 's nachts, dan kun je niet met een boekenbon aankomen, vind ik :oops:
maar het is sowieso goedkoper denk ik, omdat je zelf dan drinken koopt.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor pannenkoek » 15 feb 2011 14:28

Ok, een uurtarief kan ook. Maar maak er dan maar boekenbonnen van of zo
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor jaccootje85 » 15 feb 2011 14:39

Tja, ik zou er geen probleem mee hebben als het zo moet, maar k zal t eens met de baas overleggen... :lol:
Szent az Úr

blompje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 270
Lid geworden op: 04 feb 2006 10:12

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor blompje » 15 feb 2011 14:54

In welke omgeving zoek je wat?

Nelly91
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 sep 2010 10:43

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Nelly91 » 15 feb 2011 16:54

Ik vind het wel raar met die zaalhuur hoor! Klinkt niet logisch toch, als je ook al per persoon een prijs betaalt. Maar het is sowieso schreeuwend duur allemaal, trouwen. Tenminste dat vind ik!
Kennissen van mij hebben een oude schuur afgehuurd, en zelf catering geregeld, ook heel leuk! Maar dat is maar net wat je wil. Wanneer trouwen jullie ook alweer?
@ Judith: hoe gaat het met je jurkverhaal?

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jannoek » 15 feb 2011 18:06

Wij hadden ook een prijs pp en zaalhuur. Maar die zaalhuur viel wel mee, dacht 200,- ofzo.
Verdeeld over alle gasten was het nog geen euro per persoon. :mrgreen:

Lunchen deden we in de zaal van de kerk.
Paar meiden uit de kerk gevraagd voor bedienen, luxe belegde broodjes besteld bij de bakker, alcoholvrije bubbels besteld voor de toast en dan euhm... ben je nog een paar honderd euro kwijt (met 60 man/vrouw) 8-[

In welke regio zoek je iets? Ik weet nl ook iets in Utrecht waar je drinken af moet nemen, maar alles qua eten zelf kan regelen. Zoiets is misschien ook een optie?

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Bumba » 15 feb 2011 20:11

Ik denk dat TheKeimpe bedoelde dat het goedkoper uit zou kunnen vallen wanneer je zaalhuur betaalt, maar de prijzen van de consumpties een stuk lager liggen dan "normale" horeca-prijzen.

Zelf accommodatie huren en catering verzorgen is idd. goedkoper. Je moet dan wel weten wat je allemaal moet halen en hoeveel. Ik ben daar nooit zo goed in, dus ik laat die zorg graag aan een ander.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jo'tje » 15 feb 2011 22:58

Onze tip: kijk naar locaties die het niet alleen van dit soort feesten moeten hebben!
Al vaker verteld, maar wij hadden een zaal bóven een restaurant. Huur was 100 euro ofzo, verder vast bedrag per persoon.
Maar in onze zoektocht merkten we dat het heel veel scheelt als bedrijven het 'erbij' doen. En dat hoeft helemaal niet negatief te zijn, want bij ons hadden ze het hartstikke professioneel geregeld :-)
Onze receptie was inderdaad ook in de kerk. Tegen kostprijs, dus heerlijk goedkoop.
Trouwen jullie gewoon in Ede? En in hoever er omheen willen jullie een locatie zoeken?
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor -Judith- » 15 feb 2011 23:19

hmmm dat was dus iets wat wij niet wilden; een vaste prijs p.p. betalen.
Wij betalen alleen wat er op gaat. Dat kan negatief uitpakken, maar de kans is bij ons heel groot dat het positief uitpakt, omdat we veel oudere mensen hebben (die drinken over het algemeen niet zoveel) en veel mensen die ver moeten rijden, dus niet aan de pimpel gaan...
Bij de koffie word het aantal kopjes geteld, voor de receptie begint word de drank-voorraad gecontroleerd, en gelijk na de receptie weer, en dat betalen we dan...
En zaalhuur hoefden wij niet te betalen, zit er allemaal bij in. We krijgen een grote passe-partout van hen, om de gasten een handtekening op te laten zetten


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten