Kinderwens deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor gempa » 14 feb 2011 23:12

dat is echt super!

Gebruikersavatar
kamille1984
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 26 jun 2007 10:44

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor kamille1984 » 15 feb 2011 04:36

LauraC schreef:
saartje schreef:wat heb ik bijzondere collega's! Ik was op kraamvisite (met nog een groep) bij een collega die een tweeling heeft gekregen. Wij cadeaus namens de afdeling geven. Wordt het opeens stil, zegt er opeens een collega tegen mij: "ehm...omdat we bij jou niet op kraamvisite zullen komen, wilden we jullie toch iets geven..." hebben ze een hotelbon voor 2 nachtjes weg aan ons gegeven... Daar werd ik stil van...

Wat enorm lief!!!


dat is nog eens naastenliefde...........

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Evelien » 15 feb 2011 08:00

saartje schreef:wat heb ik bijzondere collega's! Ik was op kraamvisite (met nog een groep) bij een collega die een tweeling heeft gekregen. Wij cadeaus namens de afdeling geven. Wordt het opeens stil, zegt er opeens een collega tegen mij: "ehm...omdat we bij jou niet op kraamvisite zullen komen, wilden we jullie toch iets geven..." hebben ze een hotelbon voor 2 nachtjes weg aan ons gegeven... Daar werd ik stil van...


wowh wat onwijs lief.

Lekker van genieten Saartje.

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 feb 2011 08:37

:D Wat enorm leuk saartje dat ze dit voor jullie gedaan hebben!
Wat een fijne collega's heb jij :D

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor saartje » 15 feb 2011 09:41

ah wat lief al die reacties! Ja ik heb bijzondere collega's, dat vond ik altijd al, maar nu vind ik het nog meer. Ik ben de enige refo, en vanaf dag 1 stond ik boven aan de lijst van degenen die zwanger zouden worden. Werd ook vaak aan me gevraagd, en was een algemene aanname dat die christelijke nieuwe vast snel weer weg zou zijn wegens zwangerschap. (ook weleens vervelend)
Maar toen bleek dit niet te kunnen, en heb ik er voor gekozen open kaart te spelen, en een mail naar hele team te sturen zodat pijnlijke opmerkingen voorkomen worden, en mensen gewoon weten hoe het ervoor staat. Daar heb ik (wij) toen hele fijne reacties op gehad. Ook veel vragen/onbegrip: "hoe zie je dat terwijl je in God geloofd? Andere mensen wel zwanger die er niet eens voor kunnen zorgen, terwijl jij zo'n 'kindermens' ben"...
Enfin, toen kwam ons meisje, het liefste meisje van de wereld. Ze gaven me voor het verlof een heuse kraammand met een echte bruine pop er in. En er zou een kraambezoek volgen. Maar door alle ziekenhuisbezoeken is dit op de lange baan geschoven... En toen overleedt ons meisje en is er nooit meer van gekomen.

Het 'leeft' heel erg onder m'n collega's, dat bleek dus weer bij dit kraambezoek. Dan heb je echt zo'n enorm slikmoment, dat ze zo meedenkend zijn!!
Psalm 25:2 (ber.)

Hortensia
Mineur
Mineur
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jun 2007 20:16

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Hortensia » 15 feb 2011 09:50

Tjonge, dat is echt heel bijzonder, zulke collega's. Wat warm en invoelend van ze! Dat is niet overal zo, mijn collega's hebben het er nooit over, sterker nog, ik ben wel eens overstuur naar huis gegaan en daar komt mijn manager/directie dan nooit meer op terug. Ik vind dat echt een gemiste kans en geef dat in een beoordelingsgesprek zeker aan.

Daarom is het geweldig dat jouw collega's zo lief zijn!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor vpk » 15 feb 2011 13:17

wat ontzettend fijn dat je collega's zo om je heen staan saartje!

@ hortensia: fijn om te lezen dat het wat beter met je mag gaan

@ tuinfluiter: we hopen en bidden dat deze poging voor jullie mag slagen. heel veel sterkte met de spannende tijd van afwachten

@ iedereen: (?) wou een bloemen-smiley neerzetten maar hij doet het niet..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Jannoek » 15 feb 2011 18:13

@ Saartje, wat ontzettend lief, zulke collega's. Hoop dat je van het cadeau kan genieten! Sterkte verder...

@ Tuinfluiter, wat ontzettend spannend! Ik zie het nu pas, maar wil jullie veel sterkte wensen in deze spannende tijd!

@ Hortensia & Evelien, fijn dat het bij jullie redelijk gaat. Sterkte!

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor saartje » 16 feb 2011 13:20

Hortensia schreef:Tjonge, dat is echt heel bijzonder, zulke collega's. Wat warm en invoelend van ze! Dat is niet overal zo, mijn collega's hebben het er nooit over, sterker nog, ik ben wel eens overstuur naar huis gegaan en daar komt mijn manager/directie dan nooit meer op terug. Ik vind dat echt een gemiste kans en geef dat in een beoordelingsgesprek zeker aan.

Daarom is het geweldig dat jouw collega's zo lief zijn!


Dat is inderdaad een gemiste kans, want begrip zorgt ervoor dat je veel meer zin/afleiding in het werken vindt!

Sterkte maar weer, wel fijn dat nu wat beter met je gaat! Sterkte ook voor alle andere lotgenoten ;-)

En bedankt voor alle leuke reacties!
Psalm 25:2 (ber.)

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Memmem » 16 feb 2011 21:45

Jannoek schreef:@ Saartje, wat ontzettend lief, zulke collega's. Hoop dat je van het cadeau kan genieten! Sterkte verder...

@ Tuinfluiter, wat ontzettend spannend! Ik zie het nu pas, maar wil jullie veel sterkte wensen in deze spannende tijd!

@ Hortensia & Evelien, fijn dat het bij jullie redelijk gaat. Sterkte!

Julieta
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jun 2009 23:01

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Julieta » 17 feb 2011 19:02

Ik heb de vraag even naar hier overgeheveld om het zwanger topic niet te verknoeien.


MissF schreef:Want het is zo simpel om te zeggen dat bidden helpt. Al geloof ik daar in dit geval vast en zeker in, maar het is niet zo simpel denk ik, als je nog steeds met lege handen staat, sterkte meiden!!)


Het is inderdaad wel simpel gedacht mijns inziens. Door te zeggen dat bidden helpt, stel je dus dat als je niet zwanger bent, je niet echt hebt gebeden.
Ik geloof dat God geeft wat goed voor je is. Is dat een gezin? Dan ligt daar je taak, en anders krijg je ergens anders een mooie taak.
Christus bad ook: laat deze drinkbeker voorbij gaan. Doch niet Mijn wil, maar Uw wil geschiedde. Blijkbaar helpt bidden niet altijd....of zou Christus niet echt gebeden hebben?

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor bakvis » 17 feb 2011 19:29

Het is inderdaad wel simpel gedacht mijns inziens. Door te zeggen dat bidden helpt, stel je dus dat als je niet zwanger bent, je niet echt hebt gebeden.
Ik geloof dat God geeft wat goed voor je is. Is dat een gezin? Dan ligt daar je taak, en anders krijg je ergens anders een mooie taak.
Christus bad ook: laat deze drinkbeker voorbij gaan. Doch niet Mijn wil, maar Uw wil geschiedde. Blijkbaar helpt bidden niet altijd....of zou Christus niet echt gebeden hebben?

Tsa, een moeilijk en teer punt! Ik denk dat het 'geheim' zit in dat tweede gedeelte van Zijn gebed; Uw wil geschiedde...
Wat een strijd kan dat in je leven geven...Zijn wil, niet de mijne....Ik wil zo graag dat dat de basis van mijn leven is maar dat geeft zo vaak pijn en strijd om zoveel leed en moeilijkheden! Herkenbaar??
Echt..bidden helpt!!! Dat weet ik 100x100% zeker! Alleen wil dat niet zeggen dat je precies krijgt wat je vraagt...toch...???
Sterkte voor een ieder die daar zo mee worstelt!!
k heb nog nooit geplaatst op dit forum maar lees wel mee

Gebruikersavatar
kamille1984
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 26 jun 2007 10:44

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor kamille1984 » 17 feb 2011 21:44

Jannoek schreef:@ Saartje, wat ontzettend lief, zulke collega's. Hoop dat je van het cadeau kan genieten! Sterkte verder...

@ Tuinfluiter, wat ontzettend spannend! Ik zie het nu pas, maar wil jullie veel sterkte wensen in deze spannende tijd!

@ Hortensia & Evelien, fijn dat het bij jullie redelijk gaat. Sterkte!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Jo'tje » 18 feb 2011 09:28

Julieta schreef:Ik heb de vraag even naar hier overgeheveld om het zwanger topic niet te verknoeien.


MissF schreef:Want het is zo simpel om te zeggen dat bidden helpt. Al geloof ik daar in dit geval vast en zeker in, maar het is niet zo simpel denk ik, als je nog steeds met lege handen staat, sterkte meiden!!)


Het is inderdaad wel simpel gedacht mijns inziens. Door te zeggen dat bidden helpt, stel je dus dat als je niet zwanger bent, je niet echt hebt gebeden.
Ik geloof dat God geeft wat goed voor je is. Is dat een gezin? Dan ligt daar je taak, en anders krijg je ergens anders een mooie taak.
Christus bad ook: laat deze drinkbeker voorbij gaan. Doch niet Mijn wil, maar Uw wil geschiedde. Blijkbaar helpt bidden niet altijd....of zou Christus niet echt gebeden hebben?


MissF een beetje digitaal 'kennende' denk ik niet dat ze bedoelt dat er wel een kindje komt als je maar blijft bidden! Ik denk eerlijk gezegd ook wel dat je meer vrede met de situatie kunt hebben als je het blijvend in Gods hand legt. Dat geldt niet alleen voor een onvervulde kinderwens, maar voor zoveel meer erge dingen die mensen kunnen treffen.
pobody's nerfect

Hortensia
Mineur
Mineur
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jun 2007 20:16

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Hortensia » 18 feb 2011 10:58

Jo'tje schreef:
Julieta schreef:Ik heb de vraag even naar hier overgeheveld om het zwanger topic niet te verknoeien.


MissF schreef:Want het is zo simpel om te zeggen dat bidden helpt. Al geloof ik daar in dit geval vast en zeker in, maar het is niet zo simpel denk ik, als je nog steeds met lege handen staat, sterkte meiden!!)


Het is inderdaad wel simpel gedacht mijns inziens. Door te zeggen dat bidden helpt, stel je dus dat als je niet zwanger bent, je niet echt hebt gebeden.
Ik geloof dat God geeft wat goed voor je is. Is dat een gezin? Dan ligt daar je taak, en anders krijg je ergens anders een mooie taak.
Christus bad ook: laat deze drinkbeker voorbij gaan. Doch niet Mijn wil, maar Uw wil geschiedde. Blijkbaar helpt bidden niet altijd....of zou Christus niet echt gebeden hebben?


MissF een beetje digitaal 'kennende' denk ik niet dat ze bedoelt dat er wel een kindje komt als je maar blijft bidden! Ik denk eerlijk gezegd ook wel dat je meer vrede met de situatie kunt hebben als je het blijvend in Gods hand legt. Dat geldt niet alleen voor een onvervulde kinderwens, maar voor zoveel meer erge dingen die mensen kunnen treffen.


Dat denk ik ook. Het is moeilijk om vanuit je menszijn (met al je wensen en verlangens) te bidden 'Uw wil geschiede'. Maar toch is het Gods plan dat door zal gaan. Maar ik geloof ook zeker dat bidden helpt. Misschien om rust te krijgen, maar misschien ook wel dat God Zijn plannen wijzigt?

Een voorbeeld uit de Bijbel is de gebeurtenis na de zonde met het gouden kalf. God wil het volk vernietigen, maar Mozes komt met argumenten waarom het goed is dat niet te doen. Dan zegt God: 'Oké, omdat jij het zegt blijft het volk leven'.''

Dit las ik nog op internet: "Dat God zijn plannen wijzigt op het gebed, verhoogt ook de grootheid van God, vindt Ouweneel. ,,Als we dachten dat Gods plannen onveranderbaar waren, had het niet veel zin om te bidden.''God verhoort gebeden. Is dat van plan veranderen? Nee, vindt Ouweneel. ,,Vaak bidden we wat Hij ook wilde doen. God wil ons goede dingen geven en dat wij daarom bidden. Dat toont onze afhankelijkheid.''... Dat vond ik ook wel een mooie uitspraak.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten