Wat is te ver gaan in je relatie????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Krully
Verkenner
Verkenner

Wat is te ver gaan in je relatie????

Berichtdoor Krully » 17 feb 2004 17:32

Hallo

een ding wat ik me vaak afvraag is:

wat is nou te vergaan in je relatie???
Ik heb daar nou nog nooit een duidelijk antwoordt op gekregen.
Is dat nou als je gemeenschap hebt met elkaar voor je huwelijk of al als je elkaar bevredigd??
De een zegt voor het huwelijk mag je wel al elkaars lichaam verkennen!!
De ander zegt wat maakt het nou uit dat je voor je huwelijk al met elkaar naar bed gaat als je toch van elkaar houdt.

Nou mensen reageer maar eens!!!!aub

Dit zijn zomaar wat hersenspinsels van mij.....

Doegg krullebol :P :P
Wat moet ik doen opdat ik zalig worde?
Geloof in den Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.

Wat een troost!!Wat een bemoediging!

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 17 feb 2004 17:47

HIer zij al een aantal topics over eventueel.....als je even doorbladerd kom je ze tegen.

Niet dat er niet opnieuw over gediscussieerd kan worden...
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

vlieger
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Wat is te ver gaan in je relatie????

Berichtdoor vlieger » 17 feb 2004 17:57

Krully schreef:Hallo

een ding wat ik me vaak afvraag is:

wat is nou te vergaan in je relatie???
Ik heb daar nou nog nooit een duidelijk antwoordt op gekregen.
Is dat nou als je gemeenschap hebt met elkaar voor je huwelijk of al als je elkaar bevredigd??
De een zegt voor het huwelijk mag je wel al elkaars lichaam verkennen!!
De ander zegt wat maakt het nou uit dat je voor je huwelijk al met elkaar naar bed gaat als je toch van elkaar houdt.

Nou mensen reageer maar eens!!!!aub

Dit zijn zomaar wat hersenspinsels van mij.....

Doegg krullebol :P :P

Lees de vragen op www.refoweb.nl van Alie Hoek - van Kooten

Code: Selecteer alles

<?php echo "Hello World!"; ?>

refangelist
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor refangelist » 17 feb 2004 17:58

Ik ben zelf evangelisch in hart en nieren, en ik denk dat je elkaar best mag bevredigen. De uiteindelijke penetratie om het maar even plastisch te zeggen moet je bewaren voor het huwelijk, want dat schijnt wel iets heel speciaals te zijn, maar voor de rest denk ik dat je gewoon elkaar mag bevredigen, ook oraal. Ik hoop niet dat ik al te schokkend schrijf, maar dat hoor ik dan wel denk ik :roll: .

Gegroet,

Frank
We are not fighting men...

we are fighting the forces of evil...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 feb 2004 19:15

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 17 feb 2004 20:00

Te ver ga je, mijns inziens,

WAnneer je geslachtgemeenschap ghebt en daarmee Gods geschenk voor het huwlijk openmaakt. (*met alle emotionele gevolgen van dien)

Dat is de buiten grens, maar daar binnen kan je ook tever gaan wanneer je:
- Het respect voor de ander verliest en alleen uit ben op je eigen lustbevrediging.(ookwel: Tegen de zin van de ander in, toch doorgaat)

En verder lijkt me dat iedereen zelf kan bepalen waar je de grenzen legt. Dat je het zuiver houdt en voor elkaar en God kan verantwoorden. Bij de een ligt de grens strikter dan bij de ander. Ik zou de grens, voor het huwelijk, wel heel strict stellen, mijn angst zou blijven dat je uiteindelijk toch 'te ver' gaat en onwijs spijt krijgt.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 17 feb 2004 20:50

refangelist schreef:Ik ben zelf evangelisch in hart en nieren, en ik denk dat je elkaar best mag bevredigen. De uiteindelijke penetratie om het maar even plastisch te zeggen moet je bewaren voor het huwelijk

Denk je dat laatste vol te kunnen houden als je elkaar al bevredigt? Ik denk zelf van niet. Als je er allebei van geniet, dan wil je op een gegeven moment ook eigenlijk wel een stapje verder. En ons eigen vlees is wel zo subtiel om die grens te verleggen. Het hoeft echt niet met woorden, zo van 'Zullen we nu een keer ....', maar kan ook heel subtiel de ander expres de ruimte geven terwijl je weet dat de ander dat zeker niet erg vindt.

Het is de kunst om in je verkering lichamelijk en geestelijk zo tegelijkertijd op te groeien dat je op beide gebieden tegelijk aan toe bent om te trouwen. Je mag elkaars lichaam dus best verkennen, maar hou de rem er wel heel erg op. Liever teveel dan te weinig. En zorg ook dat er altijd barrieres zijn die de uiteindelijke stap (met elkaar naar bed gaan) toch net iets moeilijker maken. Waarom, als je allebei 18 bent en je beiden nog 3 jaar moet studeren, elkaar al (bijna) geheel ontkleden of elkaar op intieme plaatsen strelen die de lust alleen maar opwekken?

Ik heb soms het idee dat hier heel makkelijk mee om wordt gegaan. Zo van 'we houden het wel in de hand'. De vraag bij mij is dan, wat is dat "het"? :wink:. Ik weet er alles van. Ik heb ook verkering gehad en je merkt gewoon dat je heel langzaamaan telkens wat meer toelaat of doet. En als je dan zou uitrekenen hoelang het zou duren voordat je met die "snelheid" samen het bed in duikt, dan komt je toch ver voor een trouwdatum uit. Het gebeurt niet voor niets zo vaak dat stelletjes moeten trouwen?
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 17 feb 2004 21:47

refangelist schreef:Ik ben zelf evangelisch in hart en nieren, en ik denk dat je elkaar best mag bevredigen. De uiteindelijke penetratie om het maar even plastisch te zeggen moet je bewaren voor het huwelijk, want dat schijnt wel iets heel speciaals te zijn, maar voor de rest denk ik dat je gewoon elkaar mag bevredigen, ook oraal. Ik hoop niet dat ik al te schokkend schrijf, maar dat hoor ik dan wel denk ik :roll: .

Gegroet,

Frank

Iedereen mag zn mening geven Frank.
Als het schokkend is dan grijpen wij wel in :-)

Maar waar ik even serieus op in wil gaan: waarom koppel je je mening aan je evangelisch zijn in hart en nieren?
Volgens mij volgt het een niet uit het ander en zijn het twee zaken waar geen koppeling tussen mogelijk is.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 feb 2004 23:25

Gandalf schreef:En als je dan zou uitrekenen hoelang het zou duren voordat je met die "snelheid" samen het bed in duikt, dan komt je toch ver voor een trouwdatum uit.

Dat zijn wel gewaagde extrapolaties hoor. Ikzelf merk dat het in het begin een stuk sneller ging dan nu (na 2,5 jaar) en dat is ook logisch omdat je dan begint zegmaar. Als je te krampachtig de rem erop houdt werkt dat ook frustrerend, je moet er wel soepel (niet slap) mee omgaan.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 18 feb 2004 07:41

Aragorn schreef:
Gandalf schreef:En als je dan zou uitrekenen hoelang het zou duren voordat je met die "snelheid" samen het bed in duikt, dan komt je toch ver voor een trouwdatum uit.

Dat zijn wel gewaagde extrapolaties hoor. Ikzelf merk dat het in het begin een stuk sneller ging dan nu (na 2,5 jaar) en dat is ook logisch omdat je dan begint zegmaar. Als je te krampachtig de rem erop houdt werkt dat ook frustrerend, je moet er wel soepel (niet slap) mee omgaan.

Maar als je in het begin al tot heel ver gaat denk je dat je daarna in een keer heel rustig aan gaat doen? 'k Kan hier verder weinig over zeggen of dit inderdaad zo is, of niet, omdat de verkering op een gegeven moment uit was. Dan houd alles op :wink:.
Afbeelding

Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Vin

Berichtdoor Vin » 18 feb 2004 08:56

Gandalf schreef:Maar als je in het begin al tot heel ver gaat denk je dat je daarna in een keer heel rustig aan gaat doen?

Dat is erg moeilijk.
'k Kan hier verder weinig over zeggen of dit inderdaad zo is, of niet, omdat de verkering op een gegeven moment uit was. Dan houd alles op :wink:.
lol, dat zeg je lief :D

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 18 feb 2004 10:24

moet je perce grenzen hebben of er over praten je voelt samen wel aan wat goed of fout is. Ik weet niet, ben nog maar 17 dus geen verstand van deze dingen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Maar als ik het zou doen deed ik het ook zonder iets zonder alles gewoon echt zonder rubber

sk
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Vin

Berichtdoor Vin » 18 feb 2004 10:29

Skoezie schreef:moet je perce grenzen hebben of er over praten je voelt samen wel aan wat goed of fout is.

Whahaha. Ja zonder praten lukt alles zeker. Je voelt samen alles wel aan, zo werkt de wereld! :mrgreen: :lol: :lol:

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 18 feb 2004 11:17

Elkaar bevredigen moet kunnen? Is het (Als je eerlijk bent) niet zo dat je jezelf aan het goedpraten ben? Waarin is orale bevrediging nu anders dan de good-old geslachtsgemeenschap? Het is alleen hopeloos eenzijdig. Ik vind orale bevrediging nog verwerpelijker dan geslachtsgemeenschap voor het huwelijk. Bij het eerste gaat het om de persoonlijke bevrediging. Bij het tweede gaat het tenminste om beiden een lekker gevoel te geven.

(Ik ben tegen geslachtsgemeenschap voor het huwelijk en denk ook dat dit bijbels is, maar weet dat dit niet zo makkelijk is in de praktijk.)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 feb 2004 12:17

Orale bevrediging is geen gemeenschap en geen 'een vlees zijn', dat is een principieel verschil.
Juridisch/technisch (hoe je het ook wilt noemen) 'kan' het denk ik wel, maar het is wel randje. Zelf zou ik het liever bewaren voor het huwelijk, omdat je anders het 'cadautje' toch al een beetje uitgepakt hebt en er dan op dat gebied niet zoveel nieuws meer te ontdekken valt.

Terug naar “Archief”