Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 08 feb 2011 21:15

Jannoek schreef:wat een leuke foto's Laura en wat een heerlijk kereltje (en een mooi huis, en wat veel foto's ;-))

:mrgreen: Ja dat krijg je als je veel familie en vrienden in Nederland hebt die Michael willen zien ;) Bedankt!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Jannoek » 08 feb 2011 21:26

LauraC schreef:
Jannoek schreef:wat een leuke foto's Laura en wat een heerlijk kereltje (en een mooi huis, en wat veel foto's ;-))

:mrgreen: Ja dat krijg je als je veel familie en vrienden in Nederland hebt die Michael willen zien ;) Bedankt!


haha, leuk hoor! :)

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Haai » 08 feb 2011 21:55

@Laura: ik post m'n foto's altijd hier vanaf hyves: re. muisknop - eigenschappen - url kopieren en die hier tussen [img] zetten.

Zo, wij hebben er weer een cb-bezoekje opzitten. Alles was in orde, alleen is Timon gezakt voor de ogentest. Hij deed heel erg goed zijn best, maar de kleinere plaatjes zag hij gewoon echt niet :( Over een maandje moeten we de test nog een keer herhalen. Sylke praat nog te weinig, dus ik moet bij de KNO-arts haar oren na laten kijken. Nou ja, verder vond de verpleegkundige dat ik hele leuke en lieve kinderen heb, en daar heeft ze natuurlijk heeeelemaal gelijk in :mrgreen:

Lammetje en MissF: leuke foto's. Wat groeien al die kinderen toch hard zeg :o

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 08 feb 2011 22:04

Afbeelding

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor mamavansophie » 08 feb 2011 22:14

Sarah, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Enne, leuke foto's weer voorbij zien komen!

(zijn we inmiddels weer niet toe aan een nieuw deeltje trouwens?)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

habibti
Verkenner
Verkenner
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2011 10:06

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor habibti » 08 feb 2011 22:24

Leuke foto's dames, vooral als ik bedenk van 3/4 jr terug toen we zwanger waren, geboortes en dan nu om de snoetjes terug te zien :wink:

Ja ik kom ook weer meebabbelen als het mag, ik was vroeger habibi;) Na een aantal roerige jaren achter de rug te hebben zijn we weer terug.

Laura denk dat jij met een spiegelreflexcamera shoot? Heb je ze in RAW of JPG? Er is sowiezo een handig programmaatje om je foto's te resizen qua bestandsgrootte terwijl het niet een klein thumbnailte word. Handig als je zoals ik gek ben geworden van fotograferen, mijn externe harde schijf staat hier voor 30 gb vol aan foto's :shock: Als ik foto's nu aanlever van evenementen waar ik geweest ben gooi ik ze door dit programmaatje heen, anders duurt het een week voordat ze er zijn;)

Het programma heet Easy Thumbnails, de volgende instellingen erinzetten en stappen volgen;
Applicatie: Easy Thumbnails

WWW: http://www.fookes.com/ezthumbs/

Instellingen: Resize hoogte en breedte: 3000

Algoritme: Smart

Geen wijziging van de naam van de foto

JPG Quality: 50%

Geen contrast en rotatie

Verscherpen + 1



En map met foto's selecteren en outputmap opgeven waar de geresizede foto's in komen te staan.



Thats it, succes.

Mijn kids kun je o.a. bewonderen hier;

Afgelopen zomer in het bos;
https://picasaweb.google.com/annemarie2603

mijn open fb account interesses onder mijn 'nickname' waarin ik shoot en waar de pica's opkomen te staan die ik in 'opdracht van mijn werkgever als vrijwilliger' maak of juist mensen vrienden/kennissen een shooot mee doe om mijzelf qua geheugen weer op te frissen en ook te trainen (heb auto ongeluk gehad in mei 2010 en heb hierdoor lichamelijke klachten over gehouden waarvan ik nu in de ziektewet zit) hier is een album van de kids van mij die ik vorige week gemaakt heb met ze. De gezichtjes vertellen denk ik wel genoeg welk soort leven in de brouwerij hier is :lol:

http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 8242509402
Geduld is een schone zaak en de wijsheid van een vrouw...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Jannoek » 08 feb 2011 22:29

ik zat me net af te vragen met welke camera jij fotografeert, LauraC. Volgens m'n man zijn het Nikon kleuren. :mrgreen:
Echt een onwijs leuke foto van Michael! Volgens mij heb je echt wel je handen vol aan 'm, hij kijkt zo ondeugend... ;-)

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 08 feb 2011 22:36

Bedankt Habibti, ik ga het eens proberen!
@Jannoek, ik heb idd een Nikon. D5000 om precies te zijn. Heel erg blij mee, maar het nadeel is dat je foto's blijft maken! Michael komt nu op het punt dat hij of gaat poseren of zegt: nee mama, kiek-kiek away!
Hahaha, ja ik heb inderdaad mijn handen vol aan hem. Hij is echt van opstaan tot slapengaan 100% aandachtvragend. Ging vanochtend alleen naar de wc, kom ik beneden, heeft hij het krukje gepakt om het koffiezetapparaat op het aanrecht aan te zetten (droog!) en alvast een koekje te pakken. Doe ik de deur open om de postbode te woord te staan, haalt hij de sleutel uit het raamslot en duwt het in de slot-gleuf. Mag ik 16 schroeven los gaan draaien om het te pakken. Nu kan ik erom lachen maar het is echt iedere keer raak, ik kan het letterlijk geen seconde alleen laten op het moment. Alsik dat wel doe....zijn de consequenties voor mij ;)

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 08 feb 2011 22:38

Afbeelding
Dit is ondeugend ;)

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Jannoek » 08 feb 2011 22:42

oeps... respect dan hoor, zeker nu in je eentje!
En wat dat foto's maken betreft... Ik heb hier thuis een Canon fan, dus dat kan ook nog wel leuke toekomstige rwkids foto's op gaan leveren ;-)

En die laatste foto... die is inderdaad ondeugend, echt super leuk :)

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor essieee » 08 feb 2011 22:53

Wat-een-kerel!!!!!



(sorry,toetsenbord-is-kapot-dus-ipv-spatie-een-streepje)

habibti
Verkenner
Verkenner
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2011 10:06

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor habibti » 08 feb 2011 22:54

Eeeuh Laura,

kunnen we elkaar de hand schudden en dan heb ik 2 van zulke typetjes hier lopen die elkaar ook nog aansteken en nog erger maken...

Heb op mijn keukendeur een hang/schuifslotje zitten, ook op hun slaapkamerdeuren. ( Met toestemming van Jeugdzorg) anders hebben we hier elke nacht feest en worden de kasten leeggetrokken, hele woonkamer overhoop gegooid, badkamer en mama's slaapkamer overhoop. Bij de oudste hoef ik hem bijna niet meer te gebruiken, als zij wakker word in de nacht komt ze bij mij nu in bed rustig liggen en gaat ze slapen. Vooral sinds ze naar de basisshool gaat is ze wel iets rustiger geworden. Maar wel word ze 1 a 2 x in de wk. wakker met de nachtmerries van het verleden waar ze last van heeft. Maar gelukkig komt ze bij mij nu in bed liggen en gaat ze naardat ze weer rustig is dicht tegen mij aanliggen en blijft ze meestal liggen tot de wekker gaat. Mocht ze toch eruit gaan, ze weet hoe de tv werkt en zet dan zelf nickelodeon aan met de fimpjes van dora, diego, spongebob gaat ze rustig zitten en komt nergens aan.

De jongste als die wakker word is het hele huis wakker als het slotje er niet op zit. Gaat zachtjes haar zusje wakker maken, doen heel zachtjes spulletjes pakken op mama's kamer,gaan heerlijk kliederen met dagcreme, haarlak, make up etc. Vergeet ik het slot er op te doen op de keukendeur dan kun je de ellende helemaal niet overziend :wink: Op psz en kdv waar ze op zitten op sociaal medische indicatie, we hebben af en toe echt medelijden met je, je komt ogen en oren te kort, ze zijn veels te wijs voor hun leeftijd, zitten vol energie en dan sta je er alleen voor, maar ook nog lichamelijk niet in orde. Maar als ik de kindersnoetjes zie dan valt alles in het niet, ik kan ze nog vasthouden en we zijn bij elkaar weer;) En deze problemen komen we met professionele hulp ook wel weer bovenop. We zijn gelukkig en tevreden, genieten met elkaar 8)

Ik heb btw een Canon 550 D
Geduld is een schone zaak en de wijsheid van een vrouw...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 85 gasten