irritatie lenzen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
*J*
Verkenner
Verkenner
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:37
Contacteer:

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor *J* » 21 aug 2010 19:32

blompje schreef:Waar halen jullie je lenzen vandaan en wat betalen jullie er ongeveer voor?


Ik heb zachte lenzen van Hans Anders. Ik betaal 8,95 per maand, en dan kan ik 1x per half jaar 6 setjes maandlenzen en 3 grote flessen vloeistof voor halen.
Ik heb vanaf het begin zachte lenzen gehad, en het bevalt goed. Geen last van, ik voel ze niet, kan er mee zwemmen, ik heb alleen last van hooikoorts, maar daar heb ik zonder lenzen net zo goed last van.
Ik heb er wel een bril bij, maar die neem ik nooit mee als ik ergens naar toe ga, dus ook niet in de auto. Ik heb ook nooit problemen gehad met de lenzen, dat ik ze uit heb moeten doen ofzo, en ik heb ze toch al een paar jaar. De eerste paar maanden nam ik mijn bril en mijn lenzendoosje wel overal mee naar toe, maar later niet meer.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Marnix » 23 aug 2010 12:40

Funlover schreef:Hebben jullie opt moment ook erg last van droge ogen? Volgens de opticien lag het aan het weer.
Tgaat nu iets beter maar een week terug was het drama. Tdeed echt pijn.


Nergens last van....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Bumba » 24 aug 2010 10:17

Marnix schreef:
Funlover schreef:Hebben jullie opt moment ook erg last van droge ogen? Volgens de opticien lag het aan het weer.
Tgaat nu iets beter maar een week terug was het drama. Tdeed echt pijn.


Nergens last van....


Of had je soms deze lenzen?
http://www.nu.nl/economie/2318121/johnson-en-johnson-roept-contactlenzen-terug.html

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Petra777 » 05 okt 2010 11:32

hoera, al tijden geen irritatie gehad!
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor kirsten » 27 okt 2010 07:47

Hier opeens last van mn ogen. Sinds vorige week telkens rode ogen met mijn lenzen in. Mijn ogen waren rood en droog. Nu is een oog ook pijnlijk. Heb voor de zekerheid maar mijn bril opgezet, aangezien ik toch denk aan een oog ontsteking. Wat denken jullie? Best wel vervelend, want ik kan met mijn bril niet zo goed kijken p:)q . Maar goed beter maar even zo, dan enorm pijnlijke ogen.

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Petra777 » 27 okt 2010 07:55

Ik zou even bij de opticien langs gaan. Het kan een ontsteking zijn, of je bent
opeens gevoelig voor de vloeistof geworden. In elk geval goed dat je die lenzen uit
hebt gedaan.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Petra777 » 01 feb 2011 09:32

ik had laatst toch iets. Ik krijg de laatste tijd mijn rechterlens er niet zo gemakkelijk uit. Al een paar keer
geprobeerd met dat zuignapje, maar hij bleef er in zitten. Tot ik op een gegeven moment wel iets te pakken kreeg,
maar helaas was dat mijn hoornvlies ipv de lens.... Die was blijkbaar aan de kant geschoven zonder dat ik dat door had.
Dat voelt echt heel raar.....
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2011 11:31

Hm irritant. Ben blij dat ik zachte lenzen heb.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Petra777 » 01 feb 2011 12:06

het was een nieuwe ervaring :D geloof niet dat het goed is als je dat vaak doet. Er schijnen mensen met zachte lenzen te zijn die aan hun hoornvlies pulken omdat ze denken dat de lens er nog in zit.
Ik check nu altijd eerst of ik nog wat zie met dat oog :).
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2011 13:57

Ja, ik probeer altijd 1x mijn lens te pakken, lukt dat niet, dan kijk ik in de spiegel of hij er nog wel zit :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor MissF » 01 feb 2011 16:33

Hier ook maar overgestapt op mijn lenzen. Mijn reservebril ligt al nl heel lang stuk zonder pootje, en de ander is het pootje afgebroken, hebben ze provisorisch gemaakt, zodat ik die toch op kon, het nieuwe pootje is in bestelling (al 2 maanden :roll: ). maar dat pootje is nu dus ook stuk, en mijn opticien zit niet zo handig, midden in het dorp, moet ik parkeren, kind mee, stuk lopen enzo, daar heb ik even geen zin in. Ik wacht wel tot het nieuwe pootje binnen is.
maar nu maar lenzen in, maar ik zie sindsdien allemaal gekleurde cirkels om alle lampen heen, om autolampen, om lantaarnpalen. Erg irritant! het zijn gloednieuwe lenzen (al liggen ze al wel een tijdje in de kast, maar zaten nog in dichte verpakking). Verder nergens last van, maar lastig is het wel. Hopelijk is snel mijn bril gemaakt :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Petra777 » 01 feb 2011 16:40

Dat heb ik soms ook, maar goed dat had ik met bril ook al, dus daar is niets aan veranderd.
Is wel heel irritant. Als het erger wordt weet ik dat ik mijn lenzen weer eens intensief moet schoonmaken,
maar ik heb dan ook harde lenzen en dat zit toch wel anders.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Marnix » 02 feb 2011 11:55

MissF schreef:Hier ook maar overgestapt op mijn lenzen. Mijn reservebril ligt al nl heel lang stuk zonder pootje, en de ander is het pootje afgebroken, hebben ze provisorisch gemaakt, zodat ik die toch op kon, het nieuwe pootje is in bestelling (al 2 maanden :roll: ). maar dat pootje is nu dus ook stuk, en mijn opticien zit niet zo handig, midden in het dorp, moet ik parkeren, kind mee, stuk lopen enzo, daar heb ik even geen zin in. Ik wacht wel tot het nieuwe pootje binnen is.
maar nu maar lenzen in, maar ik zie sindsdien allemaal gekleurde cirkels om alle lampen heen, om autolampen, om lantaarnpalen. Erg irritant! het zijn gloednieuwe lenzen (al liggen ze al wel een tijdje in de kast, maar zaten nog in dichte verpakking). Verder nergens last van, maar lastig is het wel. Hopelijk is snel mijn bril gemaakt :D


Zachte lenzen? Ik zou het eens aankaarten als je bij de opticien bent... Maar het kan ook zijn dat je ogen even moeten wennen en dit over een paar dagen over is hoor.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor kirsten » 04 apr 2011 13:39

Iemand ervaring met het overstappen van harde lenzen naar zachte lenzen? Ik heb nu al 7 jaar harde lenzen, maar aangezien mijn ogen de laatste tijd heel snel achteruit gaan, vind ik het te duur worden. Ik heb nu net een jaar nieuwe harde lenzen en de sterkte is nu al niet meer goed. Verder heb ik de laatste tijd te veel last van mijn harde lenzen. Daarom zou ik over willen stappen naar zachte lenzen.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: irritatie lenzen

Berichtdoor Jo'tje » 04 apr 2011 13:47

Gewoon doen. Zachte lenzen zitten vanzelf lekker. Ik heb een tijdje harde lenzen geprobeerd, maar vond het een ramp. Lang leve de zachte lenzen! En helemaal als je sterkte nogal wisselend is. Ik heb een pakket voor een half jaar, maar je kunt ook nog voor minder lang gaan als je wilt.

Ik weet niet wat het is met harde lenzen, maar ik zie het echt al-tijd als mensen harde lenzen dragen. Knijpen altijd een beetje met hun ogen ofzo, alsof ze er anders uitvallen.
pobody's nerfect


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 42 gasten