schizofrenie

Moderators: Memmem, Moderafo's

Bolwang

schizofrenie

Berichtdoor Bolwang » 23 jan 2011 21:10

Hallo,

Sinds zo'n vijf jaar heb ik nu schizofrenie. Schizofrenie houdt (voor mij) in dat je bizarre gedachten krijgt en gaat hallucineren. Dit heet een psychose. Nu moet ik medicatie slikken tegen deze psychoses. Ik heb nu al zo'n vier keer een psychose gehad, omdat ik mijn medicatie niet slikte.

De medicatie maakt me erg moe, zodat ik me met moeite kan onderhouden. Ik stofzuig niet meer, ik maak mijn beddengoed niet meer schoon. Ze maakt me emotioneel afgevlakt, zodat ik geen zin heb om met mensen te praten. Ik sport niet meer terwijl ik een goede atleet was, ik ga niet meer naar studie, terwijl ik een van de beste studenten van mijn jaar was (technische natuurkunde) en ik bijna klaar ben met mijn studie. In het kort is mijn leven eigenlijk niets meer waard.

Maar ik geloof in een toekomst. Sinds zo'n twee, drie maanden ben ik Christen geworden. Ik geloof dat God, Christus de enigste is die me nog kan helpen. De mensen kunnen me niet meer helpen, zoveel is me duidelijk. Voor psychiaters is schizofrenie een chemische onbalans in de hersens. Een theorie die niet te onderbouwen valt met testen.

Door de jaren heen en zeker in mijn laatste psychose waarin ik me veel meer heb opengesteld voor het spirituele, is het mij duidelijk geworden dat het letterlijk spookt in mijn hoofd. Net als in de bijbel houden demonen mij uit mijn slaap en zorgen voor de verschijnselen die schizofrenie wordt genoemd, zoals de stemmen die ik vaak hoor.

Ik geloof dat God een plan voor mij heeft. Volgende week ga ik ook naar Ellel ministries voor een Healing Retreat en ik laat vaak voor mij bidden hier in Den Haag. Er zijn meerdere mensen die door Jezus geholpen zijn en ik geloof dat ik er ook een van kan zijn.

Ik zal niet zomaar stoppen met medicatie, want ik heb mijzelf beloofd dat ik nooit meer een psychose zou krijgen. Ik geloof dat God het mij op den duur duidelijk zal maken wanneer ik genezen ben en dan ben ik weer vrij om te leven zonder medicatie. De Heer heeft een plan voor mij, ik ben in zijn plan aanwezig en hij houdt van mij, wat betekend dat Hij me gaat helpen.

Sinds ik Christus in mijn hart aangenomen heb voel ik ook een gloed in mijn hart. Daardoor weet ik dat Hij van me houd en me niet zo zal laten zitten, maar mij in zijn plan zal betrekken.

Ik kom hier voor wat bemoediging en hoop dat jullie voor me zullen bidden.

black light
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2011 15:51

Re: schizofrenie

Berichtdoor black light » 23 jan 2011 23:19

Ik wens je erg veel sterkte toe.
Zelf weet ik ook dat als het in je hoofd niet helemaal gaat zoals het moet, dat dat veel erger is dan een gebroken poot of zoiets.
Het is een lastig uit te leggen iets, maar afwijkingen in je hoofd voelen anders aan dan "normale" ziekten/gebreken.
Alsof "ik" en "jezelf" het niet met elkaar eens zijn.
Persoonlijk benader ik het technisch, maar ik kan me voorstellen dat je dat anders ziet.
Voornamelijk omdat het met je eigen "ik" te maken hebt.

Toch vind ik het apart dat je God in je leven wilt.
Ikzelf ben er juist vanaf gestapt, en dat terwijl ik niet kan zeggen dat het onzin is.
Het interesseert me gewoon niets meer, terwijl ik vroeger erg serieus was.
Ik schrijf het toe aan foute chemie, en als je er over nadenkt is het eigenlijk best apart dat je niet zelf de baas bent over jezelf.
Ook erg frustrerend, dat je niet kan denken wat je wilt denken.

Erg lang verhaal voor mijn doen, maar ik herkende er veel in.
Nogmaals, ik hoop dat je nog een beetje kan leven.
Velen weten niet wie God is, Voor sommigen is Hij alles, Voor anderen niets meer, en een enkeling is Hem kwijt.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: schizofrenie

Berichtdoor schaapje » 24 jan 2011 16:15

Bolwang schreef:Hallo,

Sinds zo'n vijf jaar heb ik nu schizofrenie. Schizofrenie houdt (voor mij) in dat je bizarre gedachten krijgt en gaat hallucineren. Dit heet een psychose. Nu moet ik medicatie slikken tegen deze psychoses. Ik heb nu al zo'n vier keer een psychose gehad, omdat ik mijn medicatie niet slikte.

De medicatie maakt me erg moe, zodat ik me met moeite kan onderhouden. Ik stofzuig niet meer, ik maak mijn beddengoed niet meer schoon. Ze maakt me emotioneel afgevlakt, zodat ik geen zin heb om met mensen te praten. Ik sport niet meer terwijl ik een goede atleet was, ik ga niet meer naar studie, terwijl ik een van de beste studenten van mijn jaar was (technische natuurkunde) en ik bijna klaar ben met mijn studie. In het kort is mijn leven eigenlijk niets meer waard.

Maar ik geloof in een toekomst. Sinds zo'n twee, drie maanden ben ik Christen geworden. Ik geloof dat God, Christus de enigste is die me nog kan helpen. De mensen kunnen me niet meer helpen, zoveel is me duidelijk. Voor psychiaters is schizofrenie een chemische onbalans in de hersens. Een theorie die niet te onderbouwen valt met testen.

Door de jaren heen en zeker in mijn laatste psychose waarin ik me veel meer heb opengesteld voor het spirituele, is het mij duidelijk geworden dat het letterlijk spookt in mijn hoofd. Net als in de bijbel houden demonen mij uit mijn slaap en zorgen voor de verschijnselen die schizofrenie wordt genoemd, zoals de stemmen die ik vaak hoor.

Ik geloof dat God een plan voor mij heeft. Volgende week ga ik ook naar Ellel ministries voor een Healing Retreat en ik laat vaak voor mij bidden hier in Den Haag. Er zijn meerdere mensen die door Jezus geholpen zijn en ik geloof dat ik er ook een van kan zijn.

Ik zal niet zomaar stoppen met medicatie, want ik heb mijzelf beloofd dat ik nooit meer een psychose zou krijgen. Ik geloof dat God het mij op den duur duidelijk zal maken wanneer ik genezen ben en dan ben ik weer vrij om te leven zonder medicatie. De Heer heeft een plan voor mij, ik ben in zijn plan aanwezig en hij houdt van mij, wat betekend dat Hij me gaat helpen.

Sinds ik Christus in mijn hart aangenomen heb voel ik ook een gloed in mijn hart. Daardoor weet ik dat Hij van me houd en me niet zo zal laten zitten, maar mij in zijn plan zal betrekken.

Ik kom hier voor wat bemoediging en hoop dat jullie voor me zullen bidden.




Erg aangrijpend je verhaal, als ik al vind dat mijn depressieve buien soms ondraaglijk zijn,
dan vallen ze helemaal in het niet bij wat jij door moet maken.
Ik vind het heel sprekend voor je dat je God zo vertrouwd, hou dat maar vast.

Ik wens je met heel mijn hart Gods zegen en kracht toe.
Ik zal zeker voor je bidden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: schizofrenie

Berichtdoor schaapje » 24 jan 2011 16:33

@Bolwang

Zou je willen laten weten hoe het volgende week gegaan is?

m.v.g.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bolwang

Re: schizofrenie

Berichtdoor Bolwang » 24 jan 2011 21:07

@black light

Wat jammer dat je je geloof hebt verloren door je ziekte. Had je Jezus dan ook echt in je hart aangenomen? Zoals ik het voel raak ik hem nooit meer kwijt.

http://www.healingrooms-amsterdam.nl/we ... age.php?24 Hier zie je meerdere mensen die genezen zijn van psychose, waanideeën en ook depressie (ik weet niet precies wat jij hebt).

@schaapje

Ja natuurlijk zal ik je op de hoogte houden. Helaas was vandaag een mindere dag. Mijn psychiater zei dat hij de medicatie niet wilde verlagen, omdat hij bang was op terugval en dat de komende maanden ook niet wilde doen. Psychiaters en hun verantwoordelijkheden.

Ik wacht geduldig op God. Ik bid elke avond bij een kaarsje voor genezing en geloof dat dit niet voor niks is.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: schizofrenie

Berichtdoor Mortlach » 24 jan 2011 21:24

Heftig verhaal en het herinnert me er maar weer eens aan dat er mensen zijn die aan zaken lijden waar ik me niets bij kan voorstellen.

Ik hoop dat je kunt blijven vertrouwen op God én op de mensen, dat je kunt ervaren dat God je helpt middels die mensen en die medicatie.

Ik ben altijd bijzonder skeptisch wat betreft die healings en 'wonderbaarlijke genezingen' van ongeneeslijke zaken. Ik heb dan ook een andere kijk op wat het precies betekent om genezen te zijn dan anderen. Maar ik hoop oprecht dat ik het mis heb.

Sterkte!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bolwang

Re: schizofrenie

Berichtdoor Bolwang » 28 jan 2011 18:39

Ik ben gewoon helemaal hersendood aan het worden. Ik slaap tot 12 uur, ik programeer niet meer, ik weet hoe ik verder moet met een schilderij, maar ik verf niet meer. Alles lukt gewoon niet. Ik voel me dood. Als het niet voor mijn geloof was en mijn hoop daarin, dan had ik mijzelf nu al lang van kant gemaakt. Het leven stelt gewoon niets meer voor zo. En de psychiaters maar zeiken dat het nog waarde heeft... hoe dan?

Anyway, deze maandag ga ik naar Ellel ministries in Baak voor een healing retreat. God zal daar deuren gaan openen geloof ik. God is mijn enigste hoop. De mensen kunnen me echt niet meer helpen.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: schizofrenie

Berichtdoor Schipje » 28 jan 2011 18:49

pffft, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. In ieder geval sterkte! En houd moed! Wat mooi dat je geloof je op de been houd!

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: schizofrenie

Berichtdoor schaapje » 28 jan 2011 18:52

@ Bolwang

Hou het alsjeblieft nog even vol, je voelt het niet, je weet het nu niet

maar je bent zo waardevol
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: schizofrenie

Berichtdoor schaapje » 31 jan 2011 12:32

Bolwang schreef:Ik ben gewoon helemaal hersendood aan het worden. Ik slaap tot 12 uur, ik programeer niet meer, ik weet hoe ik verder moet met een schilderij, maar ik verf niet meer. Alles lukt gewoon niet. Ik voel me dood. Als het niet voor mijn geloof was en mijn hoop daarin, dan had ik mijzelf nu al lang van kant gemaakt. Het leven stelt gewoon niets meer voor zo. En de psychiaters maar zeiken dat het nog waarde heeft... hoe dan?

Anyway, deze maandag ga ik naar Ellel ministries in Baak voor een healing retreat. God zal daar deuren gaan openen geloof ik. God is mijn enigste hoop. De mensen kunnen me echt niet meer helpen.



Hallo we zijn je niet vergeten hoor, ik bid dat je mag genezen.
Vertel hoe het gegaan is.
God zegen je
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bolwang

Re: schizofrenie

Berichtdoor Bolwang » 08 feb 2011 17:35

Nou de healing retreat was erg zinvol. Ik voelde sowieso twee kwade geesten mijn lichaam verlaten. Dit toont maar weer de werkelijkheid van demonie aan. Ik voel me veel scherper van geest sinds ik daar ben geweest en hoop dat ik weer snel de oude ben.

Ik heb een boek besteld, van Frank en Ida Hammond 'Demonie en bevrijding' dat ook over de geesten van schizofrenie gaat. Ik geloof dat dat me veel zal helpen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: schizofrenie

Berichtdoor schaapje » 08 feb 2011 20:28

Wat fijn Bolwang om van je te horen.

Ik hoop echt dat de vooruitgang door zal zetten, en goed dat je gaat lezen.
Maar laat je niet in de war brengen, toets alles aan Gods woord.

groetjes :D
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bolwang

Re: schizofrenie

Berichtdoor Bolwang » 20 feb 2011 17:42

Effe een update,

Er wordt veel voor me gebeden en er gebeuren zeker wel dingen in mijn hoofd. Ik voel het gewoon rommelen daar. Ik heb afgelopen nacht niet kunnen slapen doordat ik aangevallen werd, maar toch heb ik hoop dat ik de goeie richting in ga. Mijn geest wordt sterker en ik heb echt het gevoel dat God me in zijn hand houdt. Anders was ik waarschijnlijk wel weer paranoide weggestuurd naar het gesticht.

Mijn God is goed en heeft een plan voor mijn leven. Mijn verlangens zijn bij Hem bekend en Hij werkt samen met mij daarnaar toe, waar het goed is.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: schizofrenie

Berichtdoor schaapje » 20 feb 2011 20:29

:@
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bolwang

Re: schizofrenie

Berichtdoor Bolwang » 04 mar 2011 20:36

Nou het gaat al weer een stukje beter. Steeds minder last van symptomen. Gister zelfs wezen zwemmen en uit geweest. Ik ben nu wel weer erg moe na zo'n dag door de medicatie.

A.s. zondag wil ik naar Jan Zijlstra gaan. Misschien dat hij de laatste stoot uit kan delen welke nodig is!! Ik kijk er erg naar uit.


Terug naar “Psychologie & Gezondheid”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten