Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Sophie77 » 04 jan 2011 13:45

Spannend!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 jan 2011 15:11

spannend liefie!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jan 2011 13:09

Is er al meer nieuws voor je man Liefie?

Hier zijn we het jaar maar met nieuwe budget ideeen gestart :) Ik ben vorige week begonnen met eens per week weekboodschappen te doen, en dan alvast zoveel mogelijk eten voor elke dag. Meteen 5 pakken melk, en voor 4 dagen te eten. En het is echt zo: ik ben veel goedkoper uit. Ik deed elke dag boodschappen, maar nu eens per week, en gewoon bij de Aldi, gaat veel beter. Nu maar even volhouden, sparen we weer heel wat uit elke maand :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 jan 2011 13:14

Mijn man heeft nog niks gehoord maar we verwachten deze week meer te weten te komen.

Elke dag boodschappen doen hoeft niet duurder te zijn maar vaak neem je wel iets extra's mee waardoor het duurder wordt.
Geld overhouden is altijd leuk!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 jan 2011 13:33

wij doen altijd elke week boodschappen en dan halen we gewoon wat we nodig hebben, soms nemen we een voorraad mee om deze aan te vullen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jan 2011 09:35

Mijn man is het niet geworden aan de ene kant jammer omdat hij nu nog geen nieuw werk heeft maar aan de andere kant opgelucht omdat hij anders hele dagen weg was door heel veel verschillende vestigingen waar hij heen moest.

Nu zijn er helemaal geen vacatures meer in zijn werk dus nu gaat hij uitzendwerk doen om geen groot gat op zijn cv te krijgen zelf heeft hij ook weer zin om aan de slag te gaan.
Schilderen in huis is ook zo goed als klaar :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 jan 2011 11:07

Balen voor jullie! :(

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jan 2011 11:21

Aan de ene kant wel aan de andere kant niet :wink: Want met een soort tegenzin aan een nieuwe baan beginnen is ook niet leuk.
Maar we gaan vol goede moed weer verder

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 jan 2011 13:59

En die baan bij de gemeente, liefie? Loopt dat nu nog?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 jan 2011 15:04

Een onzer kinderen heeft een therapie gevolgd om het pesten te verwerken. Nu krijg ik bericht dat mijn ziektekostenverzekeraar deze therapie niet vergoed omdat ik al andere dingen heb vergoed gekregen en het potje van 2010 leeg was voor mij. Nu zit ik me zomaar af te vragen: kan ik die ouders wiens kinderen mijn zoon hebben gepest er voor aansprakelijk stellen? Het is in de klas duidelijk aan de orde geweest, de jongens hebben "schuld bekend". Met 1 ouder heb ik een keer een gesprek gehad omdat bepaalde feiten verdraaid werden en ik door haar eea in mijn schoenen kreeg geschoven. Heb toen mijn verhaal gedaan, ze heeft excuus aangeboden.

Wat haal ik me op de hals als ik dit doe? Zal ik het eerst met school overleggen? Het gaat om een bedrag van E150,00. Niet gigantisch hoog maar ik vind het een flink bedrag.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jan 2011 15:23

Lastig zeg en wat vervelend dat jullie kind zoiets door heeft moeten maken. Tsja en lastig wat doe je.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 jan 2011 16:02

ik zou het niet doen. Ik vind 150 ook een fors bedrag, maar als je het wel kúnt betalen zou ik het niet bij de ouders gaan vragen. Ik vermoed dat je daar echt scheve gezichten van krijg, aan de andere kant was het niet nodig geweest als die kinderen normaal gedaan hadden, dus ik kan me voorstellen dat je ergens twijfelt. En misschien als ik in hetzelfde schuitje zou zitten zou ik er wel achteraan gaan. maar als hij nog lang bij die kinderen in de klas moet zitten..

maar kan dat zomaar, voor kinderen is namelijk zoveel verzekerd!! Wij krijgen het straks ook, moeten bij de psycholoog voor Sarah iedere keer 10 euro betalen. En je krijgt een max aan behandelingen en daarna moet je het zelf gaan betalen. Nou vermoed ik niet dat ze daaroverheen komt, maar mocht dit het geval zijn gaan we waarschijnlijk op mijn naam de andere behandelingen doen omdat het mijn kind is en wij die hulp ook nodig hebben om handvatten te krijgen voor de opvoeding van Sarah.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 28 jan 2011 22:35

Annet, ik geloof niet dat ik het zou vragen maar eigenlijk heb je wel dat recht.
Heeft bij jullie 1 kind dat potje leeggemaakt of meerdere? Misschien kun je zo wat met de verzekering wat overeenkomen.

Lammetje, zo krijg je wel dat de zorgverzekering weer omhoog gaat, vind het eigenlijk niet fair. Ik weet dat het veel geld kost, hier gaan we ook weer een traject in en als dat nodig is via een particuliere instelling. Dat kost gewoon heel veel maar je krijg er ook veel voor terug.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 jan 2011 08:16

Mijn man is sinds een paar dagen weer aan het werk maar niet als Systeembeheerder maar gewoon via het uitzendbureau en hij vindt het super leuk om te doen! Ik moet er wat meer aan wennen omdat het ploegen werk is en hij dus 's nachts ook moet werken.
Vannacht was hij om 04.30 thuis :shock: Wel apart maar ben voor hem blij dat hij weer lekker aan het werk is.
Solliciteren staat op een heel laag pitje omdat er gewoon geen vacatures zijn.

@LeChat bij de gemeente is niks geworden kwamen met een aantal dingen waar mijn man niet voor geleerd heeft en die andere wel.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 jan 2011 08:43

Memmem schreef:Lammetje, zo krijg je wel dat de zorgverzekering weer omhoog gaat, vind het eigenlijk niet fair. Ik weet dat het veel geld kost, hier gaan we ook weer een traject in en als dat nodig is via een particuliere instelling. Dat kost gewoon heel veel maar je krijg er ook veel voor terug.

Nou, dat vind ik eigenlijk een prima idee van Lammetje. Die zorg is namelijk ook voor haar als moeder: opvoedondersteuning. Ik ben daar misschien erg makkelijk in, maar als zij als ouders die ondersteuning nodig hebben, dan vind ik dat eigenlijk helemaal niet oneerlijk!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”