Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor ajl » 27 jan 2011 09:11

Ik hoorde wel van mijn collega's dat ze het juist wel fijn vonden dat een kind een paar weken kon wennen ( en bij mn collega's eveneens wennen aan de BSO) en dan vervolgens lekker de zomervakantie hadden. Die hebben er juist bewust voor gekozen om ze wel naar school te laten gaan vlak voor de vakantie.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 jan 2011 09:34

22 juli wordt het vakantie

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 jan 2011 09:34

ajl schreef:Ik hoorde wel van mijn collega's dat ze het juist wel fijn vonden dat een kind een paar weken kon wennen ( en bij mn collega's eveneens wennen aan de BSO) en dan vervolgens lekker de zomervakantie hadden. Die hebben er juist bewust voor gekozen om ze wel naar school te laten gaan vlak voor de vakantie.

ik zou het anders ook doen, maar school laat in juni en juli geen kinderen toe, dus ik heb geen keus

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 jan 2011 13:12

Wij hebben afgelopen week een gesprek gehad met de directeur van de school waar wij Timon in gaan schrijven. We hebben hiervoor de keuze uit een Reformatorische school en een PC-school die zich vooral richt op de 'gereformeerde gezindte'. (natuurlijk zijn hier ook wel openbare of naam-chr. scholen, maar die vallen voor ons sowieso af). Voor ons was de keuze niet zo moeilijk: het is de PC-school geworden. Naar ons idee wordt het geloof hier positiever benaderd dan op de Refo-school, en staat de school wat meer midden in de maatschappij. Er zijn voor kinderen geen kledingvoorschriften, voor de leerkrachten wel.(ik had het trouwens geen punt gevonden als ze wel kledingvoorschriften hadden voor de kinderen, Sylke draagt toch alleen maar rokjes/jurkjes :wink: ) Liedkeuze hebben we nog even naar gevraagd, en ze hanteren als richtlijn dat een liedje 'Bijbels verantwoord' moet zijn, en leerkrachten staan ervoor open om hierop aangesproken te worden.
Timon vond het in ieder geval erg leuk op school, hij wilde niet meer mee naar huis :mrgreen:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 jan 2011 13:54

Fijn dat je een goede school hebt gevonden. Het is toch iets heel belangrijks vind ik.
Je kind zit er jarenlang op..

Gisteravond dus die kenningsmakingsavond gehad, en ik zou wel graag willen dat ze daar heen kan gaan.
Maar we zitten met die 10%-regeling, en er was daarvoor een wachtlijst. :/
Hoelang enzo, geen idee.. was diegene een beetje vaag in.
Stuur iig vandaag de papieren in, en dan horen we het wel...

Maar we gaan ook maar verder op zoek, want de kans is wel groot dat ze er niet heen mag.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 27 jan 2011 14:00

trijntjejohanna schreef:
Memmem schreef:Wanneer wordt Matteo 4 en hoelang mag hij dan nog niet naar school?
Matteo is 8 juni jarig en mag pas 5 september naar school!

Dat is wel een lange tijd om thuis te zitten. Verveelt hij zich ook thuis want dat zou bij mij wel de doorslag geven. Ik zelf vind het nml wel lekker om ze om mij heen te hebben en leuke dingen te doen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 jan 2011 14:24

Memmem schreef:
trijntjejohanna schreef:
Memmem schreef:Wanneer wordt Matteo 4 en hoelang mag hij dan nog niet naar school?
Matteo is 8 juni jarig en mag pas 5 september naar school!

Dat is wel een lange tijd om thuis te zitten. Verveelt hij zich ook thuis want dat zou bij mij wel de doorslag geven. Ik zelf vind het nml wel lekker om ze om mij heen te hebben en leuke dingen te doen.
Hij wil graaaag naar de peuterschool! en omdat hij nu nog maar net gaat (dit is de 2e week) leek het mij voor hem wel fijn om dan door te gaan tot de zomervakantie!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 jan 2011 14:26

fijn haai dat jullie een school gevonden hebben ! ! aikongirl hopelijk kan ze naar de school van jullie keuze!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 jan 2011 14:28

hier gaat het niet zo lekker met Manoël.. Nadat we met de kuur zijn begonnen is zn koorts juist hoger geworden! afgelopen nacht heeft hij zo ongeveer de hele nacht gehuild! ik denk dat ik een half uur geslapen heb 8-[ Hij drinkt ook erg slecht! hij heeft vandaag nog maar 1 keer gedronken.. verder weigert hij de borst.. en ook de fles wil hij niet hebben..

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 27 jan 2011 15:56

He, wat naar TJ! Hopelijk gaat het snel beter!

Dochterlief wordt hier eind mei 4. Helaas is er een leerlingenstop per 1 mei, dus ook zij mag pas na de zomervakantie naar school. Ze is er best wel aan toe, dus af en toe zal het best lastig zijn.

Onze kids gaan naar een Christelijke basisschool op ons dorp. Hier is er keus tussen Openbaar en Christelijk, dus de keus was niet moeilijk. Als er een reformatorische school in de buurt was geweest, waren ze daar heen gegaan, maar om daar nu 20 minuten voor te gaan rijden ... nee dus. "Onze" school staat goed bekend en er zitten veel kinderen /werken veel leerkrachten uit de reformatorische gezindte. Het is onze ervaring dat we het regelmatig ergens mee oneens zijn/ergens niet achter staan (bepaalde liedjes, activiteiten, vieringen), maar dat we daar een goed gesprek met wederzijds begrip over kunnen voeren.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 28 jan 2011 10:10

@AG, je dochter gaat al over een jaar naar school toch? Moeten jullie maar zo kort van te voren aanmelden? Hier is dat veel langer! Er zijn scholen waar ze echt ver voor hun tweede verjaardag aangemeld moeten zijn, anders kom je er niet meer tussen en moet je een andere school kiezen. Toch jammer als je kindje niet naar de school kan waar je hem graag heen zou doen, wat gezegd wordt: ze gaan er toch 8 jaar naar toe, hier wordt een belangrijke basis gelegd, ook qua vrienden enzo..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jan 2011 10:16

wij hebben milan aangemeld toen hij iets van 3 jaar en 9 maand was..

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 28 jan 2011 10:17

Dan zou je hier gewoon pech gehad hebben :( Hoor van anderen dat ze ook echt niet toegelaten worden dan omdat ze al vol zitten..

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 28 jan 2011 10:25

Hier hangt het ervan af wanneer je kind jarig is. Als hij/zij tussen 1 september 2011 en 1 september 2012 4 jaar wordt, moet je in maart 2011 aanmelden bij school. Is je kind dus bijv. 15 juli 2011 jarig, dan hoef je hem/haar dus pas dan aan te melden voor het a.s. schooljaar. 'k Weet niet helemaal zeker of het 1 september is, het kan ook 1 augustus of 1 juli zijn, maar het principe blijft hetzelfde. Aanmelden als het kind dus, net als bij TJ, 3 jaar en 9 maanden is, is dus vrij normaal.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 28 jan 2011 10:40

Bij ons op school kwam zelfs een keer een kindje, die al 4 geworden was. Ouders waren "vergeten" dat ze hun kind moesten opgeven.
Maar verder is het bij ons ook gewoon aanmelden voor het komende leerjaar.

Terug naar “Archief”