"schaapje"] schreef:
P.StrootmanIk denk niet dat uw stelling juist is, wij christenen zoeken het niet buiten ons, wij weten toch
dat we de Heilige Geest ontvangen hebben en dat Hij in ons woont.
Als je dit gelooft, is dat geweldig! Maar de christenen houden het over het algemeen op de mens Jezus, die voor hun gestorven is en dat gaat tegen de Schriften in, want Jezus zelf en ook Paulus leert ons dat Jezus alleen het volk dat onder de wet was, vrijkocht. En nu beweer ik beslist niet, dat het verkeerd bedoeld is en bovendien moet een ieder zélf weten, wat hij of zij gelooft.De Christus, Gods Geest is voor ons en
in ons gestorven.
Maar ik heb bewondering voor uw vasthoudendheid, mijn vraag is waarom het voor u zo belangrijk is dat we het met uw zienswijze eens zijn, wat veranderd het aan ons geloof en wat voegt het toe?
Daar ga ik niet over, schaapje, want ik schreef je al, dat je het helemaal zelf moet weten, of je het met mijn zienswijze eens bent. Ik wijs er alleen op, dat Paulus het anders leert, dan ik vaak lees op het forum. Maar het evangelie van Paulus ontmoet zeer veel tegenstand van de christenen. De mens wil immers liever een 'tastbaar' Iemand hebben, dan Geest. En ik bedoel er niet mee te zeggen, dat jij, of anderen, ongelovig zijn. Beslist niet! Maar de leer dat de mens Jezus voor ons, heidenen, gestorven is, is niet Bijbels.
Ik had u al eens gevraagd waar die groep "christenjoden"nu op dit moment is dat zou m.i. een bewijs zijn van uw mening zoals u het allemaal ziet.
Als u niet weet waar die groep "christenjoden" is moet ik de conclusie trekken
dat deze groep is opgegaan in het "algemene" christendom.
Ik weet niet, of er nu christenjoden in groepsverband bestaan. Ik zou zeggen, zoek naar dat andere, want Paulus, onze apostel, raadde ons aan om Christus niet meer naar het vlees (als Jezus) te kennen, maar als de Geest van God.