Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Merisja » 20 jan 2011 22:07

*Annet* schreef:Mijn jongetje van 6 is iets van 115 cm.
Meisje van volgende week 5 is nog steeds maar 13 kilo, draagt kledingmaar 92/98, denk dat ze nog minder weegt want ze was van de week ziek en haar bolle buikje is helemaal verdwenen. Er is helaas nog steeds geen oorzaak van de moeheid gevonden. Ze is helemaal doorgelicht: bloed, urine en ontlasting onderzocht. Alles is goed. Ook geen voedselallergie. Fijn dat ze gezond is maar ik ben het gewoon zat en vraag me af: hoe komt het dat ze aldoor zo moe is. Als ik haar om 12 uur van school haal vraagt ze al of ze naar bed mag. Ze slaapt dan een paar uur en gaat graag naar bed om half 7. Ze moet van mij eten om 12 uur en daarna mag ze naar bed. De maaltijden zijn dan over het algemeen niet zo gezellig ivm haar gegil en gedram. Dit komt doordat ze moe is. Om haar na het slapen te laten eten werkt niet want dan eet ze niets.

Wow, dat is wel heftig, Annet. Wel heel irritant dat er niets gevonden wordt :? Sterkte met d'r, alle avonden drama's met eten is ook niet leuk! Gaat ze standaard halve dagen naar school?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 jan 2011 22:08

Ja, dat heb ik zo afgesproken met de jufs. Ben blij dat ze nog in groep 1 zit.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 jan 2011 22:12

dat moet heel machteloos voelen annet... sterkte! Hoop dat de oorzaak achterhaald kan worden en dat ze opknapt!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 20 jan 2011 22:21

Heftig Annet, sterkte!

Hier een meisje dat verder 'geen' grammetje vet heeft maar een hele harde opgezette buik. (een zwanger, of net een oedeembuik) Ze heeft er voor mijn gevoel geen last van maar het valt me zo op als ze in bad zit e.d.
Ze heeft goede ontlasting, eet gewoon (zeker niet veel)
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 jan 2011 22:24

wat naar Annet :(
Jurian heeft ook weinig vet, maar als hij net gegeten heeft, heeft hij altijd een opgezette buik. Zo apart, aan zijn buik kan iedereen zien of hij net brood gegeten heeft (warm eten eet hij amper of niet, dus daar is het niet aan te zien, maar brood eet hij heel goed). En dan is het een uur later weer weg. als ik hem 's morgens uit bed haal, heeft hij echt een ingevallen buik, en kan ik al zijn ribben tellen, maar een half uur later na het ontbijt is dat helemaal weg.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jan 2011 22:24

Sterkte Annet! Wat zal jij je een zorgen maken om je meisje. Mischien een domme vraag, maar kan je lichaam ook wennen aan een bepaalde hoeveelheid slaap. Dat misschien juist de moeheid over gaat als ze weer wat actiever wordt. Ik ken natuurlijk de hele situatie niet, maar dat zei de ha tegen mij toen ik altijd moe was. Ik moest meer gaan sporten en ik verklaarde haar echt voor gek, maar ze had wel gelijk. De moeheid werd wel minder.

Haai schreef:@ajl: Sylke brabbelt wel heel veel, 'leest' bijv. veel boekjes en houdt daarbij hele verhalen. Alleen ze vertikt het gewoon om dingen na te zeggen. Nou ja, ik geloof vast en zeker dat dat binnenkort gaat komen, maar ik ben alleen benieuwd wat het cb gaat zeggen.

Sjonge, als ik hier die lengtes lees dan is Timon nog maar een ukkie. Hij past met gemak in mt 92/98, dus zo lang is hij ongeveer. Sylke was vandaag 80,5 cm en 10225 gr.

Dan zijn Sylke en C ongeveer even groot. C was vorige maand 9,2 kg en 80 cm. H is volgens mij normaal voor zijn leeftijd heb geen flauw idee hoe lang hij is. Hij is bijna 2,5 jaar en heeft maat 98-104

MissF Ik zou het negeren en net doen alsof je hem niet begrijpt H heeft regelmatig driftaanvallen als hem iets niet lukt. Ik wil dan dat hij naar moe toekomt en gewoon netjes vraagt of ik hem aub wil helpen. Hij glt en krijst uit de verte. Ik zeg nu meestal gewoon 'ik geloof niet dat ik het helemaal begrijp' of 'je weet wat wij afgesproken hebben'. Dan komt hij wel naar mij toe. Vorige week kwam hij voor het eerst na mij toe om het te vragen voordat hij boos werd. Ik heb hem de hemel ingeprezen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 jan 2011 22:32

We zitten ook te denken of we haar extra vitamines zullen gaan geven, maar welke dan weer. Als ik daar naar vraag aan de kinderarts geeft ze aan dat vitamines wel goed zijn maar zegt niet welke. Mijn man wilde floradix kopen maar dacht dat dat heel vies smaakt? Weet niet of het zo is maar dan weet ik zeker dat ze het niet opdrinkt.

Had ook al aan gedacht of ze eraan zou wennen om veel te slapen, ik weet het niet. Welk kind vraagt nu of ze naar bed mag? Ze is altijd heel levendig en bewegelijk geweest. Als ze geslapen heeft is ze weer de lieve vrolijke meid. Maar wel is het zo dat ze veel aandacht vraagt. We hebben nog een kind die nogal aanwezig is en waarvoor we bezig zijn voor onderzoeken. Nu had de 3e een brief mee dat hij was gescreend door de logopediste en ze raadde logopedie aan omdat hij geen lange rijen woordjes kan onthouden? Moet dat als je net 6 bent? Heb er in elk geval geen zin in en we vinden het allebei vooralsnog niet nodig. Die van ons lopen wel vaker een jaartje achter en dan komt het vanzelf wel goed. Hij is gewoon relaxed en kan best zijn verhaaltje doen ook al duurt het wat langer bij hem.

pfffffffffffft, kinderen grootbrengen is een hele klus!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 jan 2011 22:38

dat lijkt me echt moeilijk annet... sterkte! Zijn er al veel onderzoeken gedaan?
En staat er nu nog wat gepland?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jan 2011 22:39

Je hebt volgens mij speciale vitamines voor kinderen van Davitamon. Dan zou ik die proberen.

Zegt de arts niets over dat slapen? Ik neem aan dat ze ook een periode 's middags niet heeft geslapen. Haar conditie holt hierdoor natuurlijk ook achteruit en daardoor wordt je ook steeds vermoeider, omdat alles meer inspanning vergt.

Veel sterkte annet met je kinders!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 jan 2011 22:55

Ik kan me voorstellen dat jij je zorgen maakt, Annet! Misschien kun je, als je wilt weten welke vitamines of supplementen goed zouden zijn, eens een bezoekje brengen aan een orthomoleculair arts?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 21 jan 2011 09:25

Annet, wat vervelend dat jullie niet weten waar haar moeheid vandaag komt. Kindermultivitamines kan inderdaad een goed idee zijn, ik merk zelf dat ik me wel fitter kan voelen door vitamines te slikken.
En t klinkt misschien een beetje heftig, maar veel slapen kan ook te maken hebben met depressie, zelfs bij jonge kinderen.

Sterkte met de zorgen 8>)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 21 jan 2011 09:32

@Annet: ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt! Ik zou het idd ook met standaard kindervitamines proberen (en geen floradix gebruiken, want dat is ECHT niet lekker! :-& ).
Verder zou ik proberen om geen drama van het eten te maken, want daar zijn kleine kinderen vaak ook erg gevoelig voor... (hoe moeilijk dat ook is en hoeveel zorgen je je ook maakt: meestal heeft het juist een averechts effect als je het eten naar binnen moet dreigen :( Het helpt vaak als kinderen merken: Als ze niet willen eten, dan "hoeft" het ook niet, laat ze er zelf maar om vragen ipv dat je er de hele tijd als het ware met eten achteraan rent)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 jan 2011 09:56

Sjonge, dat zijn we even wat zorgen, Annet! Gewone kindervitamines zou ik zeker proberen. Is er al eens onderzoek gedaan naar of ze die wel voldoende opneemt? Ik heb bijvoorbeeld zelf van bepaalde vitamines (B12) dat mijn darmen die niet opnemen en dan krijg ik gewoon eens per jaar een prik in mijn bil en is het opgelost. Heb ook jaren getobt, mijn moeder wist het ook niet meer, en zomaar ineens was het opgelost. Toen was ik wel al iets ouder hoor, maar de vermoeidheid was echt vreselijk.

Gebruikt je dochter verder nog medicijnen? Sommige medicijnen kunnen hele heftige onverwachte bijwerkingen hebben! Als doseringen dan niet kloppen, dan heb je een ander kind. Maar ik lees niets over medicijnen, dus dat zal niet?

Moeilijk hoor. Wat kun je dan als mama opgevreten worden door zorgen, he? Je ZIET dat er iets is, maar dokters vinden niets, pfff.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 jan 2011 10:01

Iets heel anders: ik heb net voor een afspraak gebeld bij de logopedie voor zoonlief. We maken ons over zijn taalontwikkeling inmiddels helemaal geen zorgen meer. Hij maakt zinnetjes, gaat werkwoorden vervoegen, zijn woordenschat is groot, hij begrijpt alles, etc. Maar die uitspraak, die verbetert helemaal niet. En dat begint hem nu soms ook te frustreren, dan zegt hij een zinnetje, maar dan moeten we echt denken 'wat zou hij nou zeggen?' Maar woorden als 'middelbare school' 'hijskraanvrachtwagen' 'bovenleiding' behoren gewoon tot zijn normale taalgebruik en ook begrijpt hij woorden met dubbele betekenis heel goed 'zorgen voor' is iets anders dan 'zorgen maken over', etc. In dat hoofd zit het dus wel goed... maar het klinkt allemaal zo onduidelijk!

Dus! Daar gaan we toch maar iets mee doen. Ik hoop, dat we wat oefeningen kunnen krijgen om hem te helpen. Zorgen wat betreft begrip en ontwikkeling zijn gelukkig wel weg. Ik zou niet weten, hoe hij sneller zou kunnen gaan nu. Ja, hij loopt achter ten opzichte van zijn leeftijdsgenootjes, maar meer en meer begin ik het idee te krijgen, dat dat vooral door de onverstaanbaarheid komt...

Nou ja, we gaan het meemaken :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 jan 2011 13:13

annet: dr ogen, zij die wel goed? daar kunnen ze ook wel moe van zijn en worden.

Sterretje; is hetniet zo lekker peuterbuikje? die zie je toch ook wel rond de leeftijd van anna sofie? is is het sophie? weet het niet meer zo eentweedrie

missf: He... dat is een fase, stopt vanzelf, gewoon je vraag niet herhalen. Julia heeft het afgelopen zomer gehad, maar het isn u over.

galiatiea: er zijn allemaal wel oefeningetjes hoor bij logopedie die de mondmotoriek trainen zodat ze de letters goed kunnen uitspreken! Hoe is het nog op de peuterspeelzaal?? nog steeds helemaal geweldig??

zelf sinds twee dagen hier zorgen rond marijn. Vannacht met hem naar de hap geweest. Hij had na twee zetpillen nog boven de 40, maar ze kkonden niks vinden, maar koorts moest zo langzamerhand wel afzakken, vanmorgn was manlief thuis, na tempen was het weer ruim boven de 40.... dus weer gebeld, ik durf met zo klein manneke ook geen risico te nemen. Hoop dat ze mij kunneng eruststellen.

Terug naar “Archief”