Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor MissF » 20 jan 2011 11:31

Nee hoor, ik heb nergens last van, alleen had ik de afgelopen dagen zo'n hoofdpijn, dat ik echt niks kan op dat moment. Dus ik dacht eerder aan te hoog :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Jannoek » 20 jan 2011 12:40

ik heb vandaag ineens heel erg last van lage rugpijn. Zo erg dat ik amper kan zitten.
Zit op kantoor, maar loop de hele tijd maar doelloos wat rondjes, zodat het een beetje draaglijk blijft.. 8-[

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 jan 2011 15:06

Wat een leuk idee Evelien, heb je toch al een beetje van je neefje kunnen genieten :D
Hopelijk kun je hem snel in het echt bewonderen.

Liefie: Wat fijn dat alles goed was bij de echo.
Lachen zeg dat jullie er helemaal vanuit gaan dat het een jongetje is mede doordat het grote voeten heeft :D

Jannoek: Oei, dat is naar dat je zo'n pijnlijke rug heb, sterkte ermee!

Elvira: Het gaat hard nu bij jou zeg.
Nog spannend dan wat het gaat worden bij je, keizersnee of niet.
Succes met de laatste loodjes!

AG: 28 weken alweer :D

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor liefie » 20 jan 2011 17:32

@Tuinfluiter Iedereen denkt dat wij een jongen krijgen wij hebben zelf geen idee maakt ons ook helemaal niks uit.
Maar mijn pa zei gelijk zie je wel een jongen want hij heeft grote voeten :D

@Jannoek vervelend die rugpijn hopelijk krijg je er niet al te veel last van.

@MissF fijn dat alles weer goed was en spannend de 20 weken echo!

@Jamillah Jij ook een kloppend hartje gehoord erg fijn! Voel je je al wat beter?

Vanmiddag de andere verloskundige praktijk gebeld en het was geen probleem om over te stappen. Erg leuk gesprek met die vrouw gehad goed gevoel gelijk.
Eigenlijk moest ik dinsdag bij de verloskundige komen maar dat wordt nu aanstaande vrijdag moet ook urine meebrengen hun controleren dat elke keer is dat bij jullie ook zo?
Vandaag weer lekker gewerkt was goed vol te houden allemaal.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor elvira (gast) » 20 jan 2011 19:25

@liefie: hier wordt ook elke keer standaard urine gecontroleerd... je moet zelfs in de praktijk met een bekertje naar de wc... :?

Ik vond het trouwens pas na 30/32 weken zwaar worden, was bijv. eind november nog op een congres (buikje door jasje ook nauwelijks te zien, haha :mrgreen: ), maar daarna vond ik het wel wat minder worden, allemaal. (kwam ook wel omdat ik het spannend vond, presentatie geven enzo).
Ben me trouwens gisteren rotgeschrokken van mijn bloeddruk: 130/96... Ik voelde me niet echt lekker en wilde voor de zekerheid maar even mijn bloeddruk meten... ik had tot nu toe altijd iets van 115/70 ofzo, als ik thuis ging meten (in de praktijk 130/70, vind het toch altijd best spannend daar :oops:). Gelukkig was het 10 min. later weer gezakt, anders was ik toch behoorlijk bang voor pre-eclampsie geweest! :? (later nog een paar keer gemeten, weer 120/80)

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Jannoek » 20 jan 2011 20:31

hier wordt geen urine gecontroleerd.

Wat vervelend van je bloeddruk elvira... gelukkig is 't weer gezakt!
Hier was de onderdruk 70, maar de bovendruk best hoog maandag: 140.
Maar onderdruk is belangrijkst, gaf de vk aan, dus hoefde me geen zorgen te maken...

Rugpijn is gelukkig wat gezakt! Nu weer goed te doen!
Denk dat ik vandaag gewoon te lang achter m'n bureau heb gezeten...

Net matrasje besteld voor onze wieg, nu hoeven we écht bijna niks meer te kopen!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor liefie » 20 jan 2011 20:43

@Jannoek Gelukkig dat het iets gezakt is. Slaap je nu weer beter als eerst of wordt je nog veel wakker?
Ik wordt wel een aantal keren wakker 's nachts maar niet meer dat ik uren wakker lig.
Wij hoeven ook bijna niks meer te kopen wel erg lekker. Al waren we net in de stad en hebben we toch nog een leuk setje kleding gekocht en een spaarpot en slab :oops: :D

@Elvira Op wat controleren ze je urine dan? Ik bel alleen vergeten te vragen of het ochtendurine moet zijn of niet? Bel komende week wel even om het te vragen. Hoeveel weken ben jij nu? Wel even schrikken van je bloeddruk maar gelukkig viel het mee.

Mijn bloeddruk is normaal rond de 100/60 bij de verloskundige was het elke keer 120/70 gewoon goed.

Elke keer als ik in een babyzaak kom moet ik gewoon even met ''onze'' kinderwagen lopen haha :oops:

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Jannoek » 20 jan 2011 21:26

Ik word nog steeds een paar keer per nacht wakker om te plassen en me langzaam om te draaien. :mrgreen:
Slaap gelukkig wel weer snel in, dat scheelt!

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor parkiet » 20 jan 2011 22:18

Jannoek schreef:... en me langzaam om te draaien. :mrgreen:


Haha, erg is dat he... Het draait trouwens bij mij het makkelijkst om via handen en knieen te gaan en niet via de rug. Maar ja, dat vind ik toch weer niet fijn.

Uhh dingen kopen, ik weet eigenlijk niet zo goed of ik nog nieuwe dingen nodig heb, heb natuurlijk alles nog van de eerste, maar je hebt vast wel dingen dubbel nodig ofzo 8) . Ik wil in elk geval nog een leuk eerste setje voor een jongen en een voor een meid.

Liefie, fijn dat je kunt overstappen! hier wordt eigenlijk alleen bloeddruk gecheckt, baarmoeder gevoeld/gemeten en hartje geluisterd. Dat is alles :)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Sterretje » 20 jan 2011 22:24

Wow... ik geloof niet dat er ooit een 'Zwanger deel...' zo snel is volgepraat...

Nu blz 100, dus op naar nr 10!
Time flies when you have none!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten