Trouwen, tips enz. deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Nelly91
Verkenner
Verkenner

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Nelly91 » 19 jan 2011 11:31

@ Maneah: Haha die trouwbox hadden wij eigenlijk ook vrij weinig tot niks aan. Ik heb nog voor je gekeken maar in de trouwbox zaten geen kortingskaarten voor uitnodigingen. Ik heb wel trouwcheques, en daar zat een kortingsbon op voor 10% korting voor www.trouwkaarten.nl. Nu weet ik alleen niet waar je die trouwcheques kan krijgen, omdat mijn vriend alles wat gratis was en over trouwen gaat heeft aangevraagd. Maar ik denk als je even zoekt op internet dat je wel wat kan vinden. Bij die trouwcheques zaten wel meer leuke dingen trouwen, meer dan in de trouwbox.

Ik had nog gevraagd voor de lingerie toen in mijn jurk kocht, maar bij mij zeiden ze ook dat een strapless bv misschien mooier zou zijn. Maar daar kijk ik wel naar als ik weer moet passen.

@ Judith: hopelijk komt het goed.. vandaag moest je weer passen toch? Hoe is het gegaan?

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 19 jan 2011 12:21

Wat een prijzen lees ik hier :shock:
Als je het geld er voor over hebt, moet je het natuurlijk gewoon eraan uitgeven hoor, maar ik kon dat niet over mijn hart verkrijgen..
Mijn ouders betaalden mijn jurk en toch kon ik er geen 1400 euro aan uitgeven. Voor één jurk! Voor maar één dag! Ik vond dat zo'n verschrikkelijk idee, voor mij haalde het alle betekenis van het trouwen af, als je er zo veel geld aan uit zou geven.. Ik had het idee dat trouwen dan zou gaan om het er zo mooi mogelijk uitzien ipv om de liefde voor elkaar. Ik heb uiteindelijk 200 euro betaald voor mijn jurk (mijn tante heeft hem gemaakt) en mijn man was ook voor 100 euro wel klaar. In totaal hebben wij ongeveer 5000 betaald voor de hele bruiloft en het was een prachtige dag. :8> omhelzing-smile Ik zou er geen cent meer aan uitgeven als ik het over mocht doen, want mooier dan het nu was wordt het toch niet als je er meer geld tegenaan zou gooien ;)
Nu is het wel zo dat wij ook niet veel geld hadden, dus dan zoek je sowieso naar goedkope oplossingen :) Ik weet niet hoe duur onze bruiloft zou geweest zijn als we wel geld gehad hadden, maar misschien dan wel duurder. Maar achteraf weet ik dat dat niet nodig geweest zou zijn ;)

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 19 jan 2011 13:50

Ik zou ook wel gewoon ´bezuinigen´ op een jurk hoor. Je kan toch gewoon een prijsklasse vaststellen en dan alleen zoeken in jurken die daar binnen vallen. Mijn jurk was overigens ook wel redelijk prijzig vond ik, volgens mij 1200,-, maar dat is 4 jaar geleden en de prijzen zijn best gestegen. Maar ik zag een supermooie jurk van iets van 1700,- euro en die heb ik gewoon niet gepast, te duur. Als je bezuinigt op een jurk betekent dat niet dat je er niet mooi of minder mooi uitziet dat perfecte gevoel kan je ook bij een goedkopere jurk wel hebben. Maar dan moet je denk ik wel van te voren een prijsklasse hebben vastgesteld anders wordt het denk ik wel lastiger, dus niet eerst een supermooie, maar te dure jurk passen. Als dat dan je droomjurk blijkt te zijn, wordt het wel lastig om met een goedkopere jurk ook nog dat blije gevoel te hebben.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 jan 2011 14:28

Ik ben niet eens in (dure) bruidsmodewinkels gaan kijken, omdat ik toch precies in mijn hoofd had wat ik wilde en dat naar alle waarschijnlijkheid niet in een winkel zou aantreffen (een witte/crème jurk, maar met kleuraccenten tegen mijn huid vanwege mijn lichte tint, is lichtblauw geworden, op mijn Hyves nog wel wat foto's geloof ik).
Op zoek naar een atelier kwam ik, volgens mij via verhalen hier op RW, ook bij Anastasi terecht. Helemaal goed, míjn (originele) jurk voor een leuke prijs :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 19 jan 2011 17:59

Pffffff...wat een stelletje drammerds daaro! :-&
We kwamen binnen, er werd geen goedemorgen of niks gezegd; Hebt u een afspraak?
Maar goed, we werden in een hoekje gestuurd, waar 2 bankne stonden, en dan zouden zij m'n jurk 'even' pakken...Duurde toch nog wel even, en ik kneep 'm al!
Uiteindelijk stond de verkoopster in de paskamer; ehhh als je even hier komt; kan je 'm passen!
Dus ik duik met haar de paskamer in, en toen ze zag dat ik een BH van de livera had vroeg ze nog; 'weet je dat zeker?' Ik: ja...Jullie hadden alleen torselets, en aangezien ik met gevoelige darmen zit, die niet tegen 'druk' kunnen, leek me dat niet verstandig, dat had ik de vorige keer uitgelegd, en toen zeiden jullie dat zo'n bh ook kon...
Daar wist ze dus niks meer van...Maar goed, toch maar aan gedaan, en ze helpt me met m'n jurk aan doen, en ze heeft 'm nog maar half dicht, en toen was het al van; ehhh een torselet zal toch wel veel mooier staan hoor!
Dus ik vroeg haar, of ik dat dan niet even kon proberen, ook om het nog even goed te voelen enzo...Dus ze trekt m'n jurk naar beneden (normaal moet die over 't hoofd heen aan 8-[ ) en de torselet om, en hop de jurk weer aan...
Dus coupeuse erbij, en de eerste spelden worden al vast gezet, en ik vraag; is het mogelijk dat ik m'n jurk nog zie met een bh...Want ik voel nu al ana m'n buik dat dit 'm niet word, de hele dag!
Weer een hoop gezucht, dan moest dat maar...Dus weer ene hoop getrek en gesjor, en ik zag toch écht geen verschil met of zonder torselet, en m'n zussen en moeder ook niet...En die vrouw maar beweren dat het toch véél mooier zat met een torselet.
We hadden ook van alles afgesproken, de 1e x, maar daar wisten ze nu opeens niks meer van...Zo raar allemaal! Zal blij zijn als ik m'n jurk heb, en dat 'ie goed zit!
Want ik vond m'n decolleté ook te diep, dus zegt die vrouw: nou dan nemen we de halter even een beetje in, en dna is het klaar...Dus m'n zus kijkt haar vol verbazing aan; maar als je die halter inneemt, word die jurk korter! En hij is nu precies op de goeie lengte!
Oh ja...dat was waar ook...Nou ik heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in :oops: 't Is dat ik al een behoorlijk bedrag aan heb moeten betalen!

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 19 jan 2011 17:59

Õh ja...De jurk op zich was echt fantastisch hoor!! :mrgreen:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 19 jan 2011 18:06

Pff wat vervelend Judith, dan ga je ook niet fijn nog 'even' passen.
Hopelijk komt alles goed en wordt het helemaal je droomjurk.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jan 2011 19:24

Judith, wat een ellende! Ik hoop dat het toch allemaal goed komt.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 19 jan 2011 20:35

Wat balen Judith, hopelijk krijg je je jurk straks goed afgeleverd. (Wacht evt niet tot de dag voor je trouwen maar een weekje eerder. Kun je als het niet goed is makkelijker wat regelen. Waar heb je de jurk uitgezocht?)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 jan 2011 20:46

Ieks, wat vervelend lijkt me dat!
Als je ergens niet op zit te wachten...

Hopelijk komt alles goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jan 2011 20:54

Ik begrijp helemaal wat er door je heen ging Judith.

Bij mij konden ze de jurk niet meer terug vinden en kwamen ze met de verkeerde jurk aan zetten. Eerst kreeg ik het spaans benauwd. Later dacht ik ach er hangen genoeg andere jurken dan moeten ze daar maar iets van maken. :wink:

mupje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mupje » 19 jan 2011 21:13

wat worden hier hoge bedragen genoemd voor een jurk die je maar 1 keertjes draagt?!
Trouwen is een mooie en bijzondere gebeurtenis ( de geboorte van kinderen is trouwens duizendmaal bijzonderder en mooier... en dan lig je er minst charmant bij :wink: ) Je dag hangt echt niet af van een net niet perfecte jurk ofzo......sterker nog, dat vind ik nogal uiterlijke focus van een heel innerlijke kwestie.
Al moest ik in een katoenen zomerjurkje van de Hema trouwen; boeiend! Het is echt maar 1 dag! Mijn moeder moest me zelfs overhalen om niet in een mooi, gewoon kledingstuk te trouwen; ik vond mijn jurk uiteindelijk superleuk en voelde me een prinses........maar ach...het is maar 1 dagje....en die vliegt nog eens voorbij ook!

Mijn jurk was 275 euri (was een officieel een avondjurk en geen trouwjurk), schoenen 100 euro, lingerie van de H&M en we hebben een superdag gehad met heel veel zon! en we waren omringd door al onze dierbaren. De jurk ligt nu geloof ik ergens in een doos in de schuur. de lingerie heb ik nog lang gedragen en de schoenen staan ergens in een kast mooi te zijn..........

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jan 2011 21:25

mupje schreef:wat worden hier hoge bedragen genoemd voor een jurk die je maar 1 keertjes draagt?!
Trouwen is een mooie en bijzondere gebeurtenis ( de geboorte van kinderen is trouwens duizendmaal bijzonderder en mooier... en dan lig je er minst charmant bij :wink: ) Je dag hangt echt niet af van een net niet perfecte jurk ofzo......sterker nog, dat vind ik nogal uiterlijke focus van een heel innerlijke kwestie.
Al moest ik in een katoenen zomerjurkje van de Hema trouwen; boeiend! Het is echt maar 1 dag! Mijn moeder moest me zelfs overhalen om niet in een mooi, gewoon kledingstuk te trouwen; ik vond mijn jurk uiteindelijk superleuk en voelde me een prinses........maar ach...het is maar 1 dagje....en die vliegt nog eens voorbij ook!

Mijn jurk was 275 euri (was een officieel een avondjurk en geen trouwjurk), schoenen 100 euro, lingerie van de H&M en we hebben een superdag gehad met heel veel zon! en we waren omringd door al onze dierbaren. De jurk ligt nu geloof ik ergens in een doos in de schuur. de lingerie heb ik nog lang gedragen en de schoenen staan ergens in een kast mooi te zijn..........

Niet iedereen zou het met je eens zijn. :wink:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 19 jan 2011 23:06

Sterretje schreef:Een beetje mooi trouwpak kost denk ik ook zo 800.

Je kunt wel een goedkoop pak nemen maar je ziet het toch. Voor iemand die weinig pakken aanheeft
zal dat niet zo opvallen. Maar zoals mijn man, die bijna iedere dag een pak aanheeft, dan is het wel mooi
om op je trouwdag een extra mooi pak aan te hebben.

Ik vind dat je dat zo in het algemeen niet kunt zeggen. Mijn man heeft en dure en goedkope aangehad en die goedkope stond in zijn geval beter. Mensen waren echt verrast als we zeiden dat het zo'n goedkoop pak was, want het stond hartstikke goed.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 19 jan 2011 23:08

Hippieblijhoofd schreef:Wat een prijzen lees ik hier :shock:
Als je het geld er voor over hebt, moet je het natuurlijk gewoon eraan uitgeven hoor, maar ik kon dat niet over mijn hart verkrijgen..
Mijn ouders betaalden mijn jurk en toch kon ik er geen 1400 euro aan uitgeven. Voor één jurk! Voor maar één dag! Ik vond dat zo'n verschrikkelijk idee, voor mij haalde het alle betekenis van het trouwen af, als je er zo veel geld aan uit zou geven.. Ik had het idee dat trouwen dan zou gaan om het er zo mooi mogelijk uitzien ipv om de liefde voor elkaar. Ik heb uiteindelijk 200 euro betaald voor mijn jurk (mijn tante heeft hem gemaakt) en mijn man was ook voor 100 euro wel klaar. In totaal hebben wij ongeveer 5000 betaald voor de hele bruiloft en het was een prachtige dag. :8> omhelzing-smile Ik zou er geen cent meer aan uitgeven als ik het over mocht doen, want mooier dan het nu was wordt het toch niet als je er meer geld tegenaan zou gooien ;)
Nu is het wel zo dat wij ook niet veel geld hadden, dus dan zoek je sowieso naar goedkope oplossingen :) Ik weet niet hoe duur onze bruiloft zou geweest zijn als we wel geld gehad hadden, maar misschien dan wel duurder. Maar achteraf weet ik dat dat niet nodig geweest zou zijn ;)

Helemaal mee eens. Onze bruiloft was wel duurder dan die van jullie en ik had wel een echte bruidsjurk, maar met de gedachte ben ik het helemaal eens. Wij hadden er meer geld aan uit kunnen geven, maar ik wilde mezelf ook steeds de vraag stellen of het wel een verantwoorde besteding van mijn geld was.
Even ter illustratie: van mijn trouwjurk konden 850 kinderen in Afrika een dag eten. Dat is toch ongelofelijk? :O

Terug naar “Archief”