Schipje schreef:schelpje3 schreef:Als iemand schrijft dat ze maar een beetje aanrommelen af en toe met de opvoeding, kom je met een scherpe opmerking en terecht !
Als iemand schrijft dat ze trachten hun kinderen in de vreze des Heeren op te voeden, krijg je de kriebels
Zo komt het over dat je commentaar geeft OM het commentaar, ik hoop dat ik het mis heb

Nee, die ken ik niet en ga dat ook niet zien, want bij zoiets krijg ik ook de kriebels.
maar jij krijgt de kriebels als iemand K3 verbiedt ! Terwijl toch inmiddels duidelijk is waarom veel ouders dit doen.
Als je iemand wil drillen om te geloven, kind of volwassen, werkt dat averechts.
Als je zo jong al bezig bent hiermee, leg je daarmee de basis dat het kind op latere leeftijd afhaakt en logisch !
Het moet FIJN zijn om te mogen geloven en niet eng of lastig.
Tuurlijk heb je als kind het wel eens moeilijk, dat je bepaalde dingen niet mag, maar dat went, tenminste dat vind ik wel.
Ik wist niet beter. Mijn hervormde vriendinnetje had tv, wij niet, mijn gereformeerde vriendinnetje mocht fietsen op zondag, dat waren logische verschillen[/quote]
Schelpje, je haalt een Christelijk opvoeding en een wettische opvoeding door elkaar. Dat lijkt me niet de bedoeling.[/quote]
Wettisch
Met andere woorden, als mensen op zondag niet fietsen of geen tv in huis willen hebben, is dat niet christelijk, maar wettisch ?
Ik mocht heel veel dingen niet, heb dat nooit als wettisch ervaren, achteraf nog niet ! Ik heb diep respect voor mijn ouders die er in voorleefden ! Dat is wat anders als stomweg verbieden met de zin: nou daarom niet, omdat ik het zeg ! Dat zeiden mijn ouders nooit ! Er werd altijd uitleg gegeven en ondanks ik verschillende dingen niet ben nagevolgd (het fietsen op zondag bijv) heb ik diep respect voor mensen die bepaalde dingen doen of laten omdat zij dat zo voelen. Uit de Bijbel halen dus.