Moderator: Moderafo's
Pasker schreef:Als de Kerk een bedehuis wil zijn voor alle volken dan lijkt mij dat de Roomse Kerk met hun veelal mooie "Missen" dichter bij de onkerkelijke staat dan de veelal ingetogen en vaak zelfvoldane protestanten.
Pasker schreef:Na alle negatieve berichten van de Refo kant over Kerstfeest als een heidens feest mag een positief bericht van de Roomse Kerst-Mis toch ook niet ontbreken.
Ook bekend is dat veel niet meer praktiserende Roomsen wèl nog naar de Kerst-Mis gaan.
Pasker schreef:Na alle negatieve berichten van de Refo kant over Kerstfeest als een heidens feest mag een positief bericht van de Roomse Kerst-Mis toch ook niet ontbreken.
Ook bekend is dat veel niet meer praktiserende Roomsen wèl nog naar de Kerst-Mis gaan.
Daar hoef je geen "Refo" voor te zijn. Bij ons in huis kwam nooit een cadeautje - daar was Sint voor of je verjaardag.Spons schreef:Ik denk dat Refo's ook de essentie van kerst inzien , alleen zien zij een kerstboom en veel eten en kadootjes niet passen in het bijbelse beeld wat zij hebben. En ik kan me als protestant daar aardig in vinden !
Ik denk dat Refo's ook de essentie van kerst inzien , alleen zien zij een kerstboom en veel eten en kadootjes niet passen in het bijbelse beeld wat zij hebben. En ik kan me als protestant daar aardig in vinden !
Pasker schreef:Als de Kerk een bedehuis wil zijn voor alle volken dan lijkt mij dat de Roomse Kerk met hun veelal mooie "Missen" dichter bij de onkerkelijke staat dan de veelal ingetogen en vaak zelfvoldane protestanten.
Pasker schreef:Ben zelf trouwen niet RK maar meer Oud.Gerf/Ger/NH
Optimatus schreef:in Nederland
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten