Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 17 jan 2011 20:21

Sophie77 schreef:Succes Galateia!

Leuk om te lezen hoe iedereen z'n huishouden aanpakt!
Ik probeer me zoveel mogelijk te houden aan m'n weekplanning. Die maak ik iedere zaterdag voor de week erna. Ook activiteiten buitenshuis staan erop, de resterende tijd wordt opgevuld met huishoudelijke klusjes, op volgorde van noodzakelijkheid.
En natuurlijk kan ik ook werken met kids om me heen, anders zou het hier een zwijnenstal zijn/worden :mrgreen: , maar als ze eens weg zijn, gaat het toch wel een tikkeltje vlugger :wink:!

Zo'n planning, is dat handig, of wijk je er nog regelmatig van af? zou haast wat voor mij zijn.
Het werkt trouwens wel, is ff te kletsen over de schoonmaak in huis.
Ik ben ook hard aan de slag gegaan vandaag.
Wc, douche en bijkeuken gehad. Verder nog 3 uur buiten gewerkt en nog verjaardag gevierd van onze zoon. Morgen ben ik vrij, kan ik verder.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 jan 2011 20:23

pannenkoek schreef:
Sophie77 schreef:Succes Galateia!

Leuk om te lezen hoe iedereen z'n huishouden aanpakt!
Ik probeer me zoveel mogelijk te houden aan m'n weekplanning. Die maak ik iedere zaterdag voor de week erna. Ook activiteiten buitenshuis staan erop, de resterende tijd wordt opgevuld met huishoudelijke klusjes, op volgorde van noodzakelijkheid.
En natuurlijk kan ik ook werken met kids om me heen, anders zou het hier een zwijnenstal zijn/worden :mrgreen: , maar als ze eens weg zijn, gaat het toch wel een tikkeltje vlugger :wink:!

Zo'n planning, is dat handig, of wijk je er nog regelmatig van af? zou haast wat voor mij zijn.
Het werkt trouwens wel, is ff te kletsen over de schoonmaak in huis.
Ik ben ook hard aan de slag gegaan vandaag.
Wc, douche en bijkeuken gehad. Verder nog 3 uur buiten gewerkt en nog verjaardag gevierd van onze zoon. Morgen ben ik vrij, kan ik verder.

Bij mij werkt het prima. Voordeel is dat je nooit vergeet wanneer je wat gedaan hebt ;)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 jan 2011 20:24

@Laura C: Ik bedoelde het ook echt serieus hoor, onze oudste was net zo'n handenbinder als jouw zoon, dus ik kan er wel een beetje over meepraten :wink: ...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 jan 2011 20:25

Thee, thee, thee ::))

We zien het morgen wel. Manlief ligt vertroeteld op de bank. We hebben nog eten in huis/vriezer. Manlief kookt regelmatig teveel en stopt dan de vriezer vol, dus eten hebben we wel. Dus ach...

Morgen ben ik wel vrij, maar dan in de betekenis van: geen lessen ingeroosterd. Ik zal dus voornamelijk moeten werken tussen de dingen door. Dus huishouden. Ach ja :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 jan 2011 20:27

@pannenkoek: Natuurlijk wijk ik weleens van m'n planning af, maar dan probeer ik wat die ene dag niet lukte, er de volgende dag bij te doen. Het meest op m'n lijstje is aan het eind van de week wel afgestreept en dat geeft een heel voldaan gevoel!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 jan 2011 21:17

Sophie77 schreef:@Laura C: Ik bedoelde het ook echt serieus hoor, onze oudste was net zo'n handenbinder als jouw zoon, dus ik kan er wel een beetje over meepraten :wink: ...

Nee dat weet ik, ik meende het ook serieus! Je staat er echt versteld van wat je ongestoord kunt doen in 2 uur!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 18 jan 2011 13:05

Ik ben ook echt van de planningen (miss structuur zeg maar :mrgreen: )
Heb een wekelijkse planning die ik ook aan het einde van de week afgestreept wil hebben. Mijn hulp streept daar ook haar dingen op af. Als ik een drukke week heb laat ik haar een uurtje langer komen. En daarnaast nog een planning voor dingen die eens per 2, 3 of 4 weken moeten gebeuren. :-oo
Time flies when you have none!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 jan 2011 13:31

ik ben daar een hele tijd geleden ook mee begonnen. Maak nu geen lijstjes meer, heb het in mn hoofd wat ik welke dag doe. Ramen zemen, badkamer en boven dweilen doe ik bijvoorbeeld alleen als het nodig is. En dat is niet vaak.
badkamer lijkt heel weinig, doe de wandtegels denk 2 keer in een jaar. maar we douchen en baden in een afgesloten cabine met hele goede afzuiging dus wat dat betreft worden de tegels nooit vies. Alleen bij de toilet doe ik het wel, maar dat zie ik dan echt als toilethoekje en niet als de badkamer.

Ik vind het ideaal werken! Weet iedere week precies welke dagen ik bezig ben in mn huis. Dinsdag en vrijdagochtend staan echt 'vast' en de rest werk ik om mijn andere bezigheden heen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 jan 2011 13:39

@sterretje Wat zijn voor jou dingen die eens per 2,3,4 weken moeten gebeuren? Misschien is zo'n planning ook wel wat voor mij. Ik kom er namelijk regelmatig achter dat het toch echt wel weer een tijdje geleden is dat de koelkast en de vriezer compleet schoongemaakt is ipv even een doekje voor het oog.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 jan 2011 13:40

ai......vanmorgen begaf de droger het, na 3 min. stopt 'ie en piept en de lampjes knipperen. Weet niet wat het is. Filter maak ik altijd gelijk schoon en meer kan ik niet verzinnen. Dus zo maar even garantiepapieren pakken en belllen. We hebben een Bosch, en nog maar drie jaar en we gebruiken hem maar 2 keer per week dus het lijkt me sterk dat hij echt kapot is.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 jan 2011 14:09

wauw missf, wat kun jij veel doen met je peuter om je heen. heb hier 1x geprobeerd de badkamer een grote beurt te geven 'samen' met dochterlief, maar dat was niet zo'n succes :wink: dat resulteerde alleen maar in meer werk (emmer sop over de vloer als je net hebt gedweild, mevrouw een doek in de emmer en dan er weer uit terwijl ik in het bad stond te soppen en dan snel naar de hal rennen met zo'n druppende doek mee) =P~
nee, dat soort dingen gaat hier het best als ze op bed ligt (ligt ze nu en dan zit ik achter de compu, oeioei).

zo'n planning zou voor mij misschien ook wel een goed idee zijn. maar dan zou iik het wel per week moeten doen omdat ik altijd wisselende dagen werk.. toch maar eens proberen..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 18 jan 2011 14:12

Schipje schreef:ai......vanmorgen begaf de droger het, na 3 min. stopt 'ie en piept en de lampjes knipperen. Weet niet wat het is. Filter maak ik altijd gelijk schoon en meer kan ik niet verzinnen. Dus zo maar even garantiepapieren pakken en belllen. We hebben een Bosch, en nog maar drie jaar en we gebruiken hem maar 2 keer per week dus het lijkt me sterk dat hij echt kapot is.

Maak je ook het rooster onderin weleens schoon? Bij onze droger zit er een rooster in het deurtje, maar ook een onderin. Daar loopt het water denk ik door. Daar blijft aardig wat stof achter. Eens in de zoveel tijd maak ik dat schoon. Als het een tijdje geleden is, dat ik het heb gedaan, doet de droger er langer over om de boel droog te krijgen. Dan mopper ik dat het zo lang duurt, en dan bedenk ik dat het weer tijd is om het filter schoon te maken.
Een tijdje geleden ben ik er (ruim 10 jaar getrouwd.... :oops: ) achter gekomen dat een wasmachine ook een filter heeft, wat af en toe schoongemaakt moet worden. Ik had een kussen gewassen en het ritsje was losgegaan. Al die kussenvulling in de wasmachine! De dag erna deed de wasmachine het niet meer. Belde ik een monteur, "heeft u het filter al schoongemaakt?" "Filter, waar zit dat?" Ik schaamde me naar, maar het filter zat idd. vol pluizen en daarna deed de wasmachine het weer prima.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 jan 2011 14:17

cornelia77 schreef:
Schipje schreef:ai......vanmorgen begaf de droger het, na 3 min. stopt 'ie en piept en de lampjes knipperen. Weet niet wat het is. Filter maak ik altijd gelijk schoon en meer kan ik niet verzinnen. Dus zo maar even garantiepapieren pakken en belllen. We hebben een Bosch, en nog maar drie jaar en we gebruiken hem maar 2 keer per week dus het lijkt me sterk dat hij echt kapot is.

Maak je ook het rooster onderin weleens schoon? Bij onze droger zit er een rooster in het deurtje, maar ook een onderin. Daar loopt het water denk ik door. Daar blijft aardig wat stof achter. Eens in de zoveel tijd maak ik dat schoon. Als het een tijdje geleden is, dat ik het heb gedaan, doet de droger er langer over om de boel droog te krijgen. Dan mopper ik dat het zo lang duurt, en dan bedenk ik dat het weer tijd is om het filter schoon te maken.
Een tijdje geleden ben ik er (ruim 10 jaar getrouwd.... :oops: ) achter gekomen dat een wasmachine ook een filter heeft, wat af en toe schoongemaakt moet worden. Ik had een kussen gewassen en het ritsje was losgegaan. Al die kussenvulling in de wasmachine! De dag erna deed de wasmachine het niet meer. Belde ik een monteur, "heeft u het filter al schoongemaakt?" "Filter, waar zit dat?" Ik schaamde me naar, maar het filter zat idd. vol pluizen en daarna deed de wasmachine het weer prima.

Dat van de wasmachine weet ik ja en er zijn idd veel drogers met een filter maar bij onze droger zit geen extra luik/deurtje onderin. En anders zou het lampje 'filter' toch wel gaan knipperen? Iig bedankt voor de tip, ik hoor het wel van de monteur.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 18 jan 2011 14:17

Ik kijk hier niet meer, wordt grandioos depressief van al jullie activiteiten in en om het huis. Mocht er iemand een uurtje over hebben? Mn ramen zijn volgens mij van de zomer het laatst gedaan. :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 jan 2011 14:25

Hier werkt een schema helemaal niet, dan raak ik echt helemaal in de stress.

Wat ik wel heb is dat ik pas s'avonds ineens energie heb voor huishouden. En avond voor ik ging trouwen heb ik nog het huishouden gedaan. M'n man die stond echt :shock: :roll: te kijken wat er allemaal gebeurde. :lol:

Terug naar “Archief”