dank zuster voor je woorden, en je hebt zeker gelijk :
Ik heb in een relatie gezeten waar het meisje lief en alles was, maar.. ze had niet God op dezelfde plek staan als ik. (ja ze was wel kerkelijk, meer en actiever nog dat ik zelfs) maar persoonlijk leefde het gewoon niet.. samen bidden samen bijbellezen, of zelfs maar over het geloof samen praten het kwam er gewoon niet van. Zoals ik over God sprak vond ze maar vreemd, ze was totaal niet gewend persoonlijk met God te zijn, en wilde dat niet leren ook.
Hoewel het heerlijk was, iemand te hebben om voor te koken als ze thuiskwam, samen uit eten te gaan etc etc.. erken ik vanuit die ervaring idd, dat er nog iets ergens is dan alleen.
Toch hoeft niet alles koek en ei te zijn.. ze had genoeg andere minpuntjes, maar daar kon ik wel mee leven.. het idee dat iemand helemaal perfect moet passen.. is ook iets overdreven door veel mensen.
hoewel dus idd geld, beter alleen dan met een verkeerd iemand samen, geld ook beter met een acceptabel iemand samen, dan met niemand samen;)
Maar uiteindelijk beschikt God hierin.. (wat niet wil zeggen dat wat Hij beschikt ook altijd plezierig is voor ons.. en het zou toch wel als een zwaar kruis voelen als ik alleen moest blijven, maar ik zou het dan wel dragen als dat kennelijk zijn wil is, niet veel wat ik eraan kan veranderen in dat geval;)
Jongerenreizen.. dat heb ik nog nooit gedaan maar wat ik ervan hoor is idd dat veel jongeren dat aangrijpen om te ontvluchten aan hun ouders (treurnis dus;))
en hoewel ik je verhaal mooi vind (God is toch maar genadig he) weet ik ook dat in de MEESTE gevallen geld doe je zelf niks, kan God ook niks zegenen (God zegend het werk van onze handen) en dat gaan zitten wachten tot je vanzelf tegen die ene persoon oploopt ook geen slim idee kan zijn;)
aangaande zielige vrouwen aantrekkelijk voor andere vrouwen... oke dat wellicht niet.. maar probeer voor de grap deze text eens in te vullen op een serieuze christenlijke datingsite :
"ik voel me ongelukkig als vrijgezel, en wil gewoon gelukkig getrouwd zijn, ik vind chatten veel teveel gedoe en spreek liever gewoon snel met mensen af om ze te leren kennen, misschien word jij wel mijn ware?"
een profiel mannelijk, een profiel vrouwelijk, beiden geen foto.
je zult zien, dat het vrouwelijk profiel HEEL VEEL reacties van interesse krijgt (ah die is makkelijk te krijgen)
terwijl het mannelijke profiel er niet een krijgt of op zijn best een paar goedbedoeldende steunbetuigingen.
Voor mannen is het dus wel iets meer taboe om verlangend te zijn, mannen worden kennelijk geacht meer content te zijn als vrijgezel ofzo?
schelpje3 schreef:Ach T.A.F. je kunt beter alleen zijn dan met de verkeerde partner, want dan ben je niet alleen maar eenzaam !
Je moet eerst zelf je beste gezelschap worden, alvorens je iemand's gezelschap kan zijn.
Misschien toch niet zo krampachtig zoeken, laat het afhangen van de gebeurtenissen.
Zielige vrouwen aantrekkelijk voor andere vrouwen

Mwah, ik denk het niet.
Ik heb verschillende teleurstellende relaties gehad, voor ik trouwde en liet het op een gegeven moment helemaal los.
Ik had een paar jongerenreizen gedaan, nou dat is het ook niet hoor, misschien voor iemand anders wel, maar ik vond het een treurnis
Al die opgefokte haantjes en kipjes.
Dan maar alleen. Tot ik op een avond een leuke man letterlijk tegen het lijf liep, hij kwam een deur uit, waar ik in wilde.
Het was pats boem, bleek hij aan het einde van onze straat te wonen
Ik had hem nooit gezien, maar hij ging smorgens vroeg weg, en ik was druk met van alles en nog wat.
Nooit gedacht, zo dicht bij huis, hij ook niet !