Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 dec 2010 12:59

ajl schreef:Hugo heeft nooit losse stapjes gedaan. Hij stond alleen en liep achter een loopwagen. Vorig jaar op oudjaarsdag ging hij ineens losstaan bij de voordeur en liep naar de achterdeur en weer terug. Hij heeft vanaf die dag nooit meer gekropen.

hier ook niet! ook direct lange afstanden:) maar het duurde ook enorm lang voordat ze eens daadwerkelijk los ging lopen, van ongeveer 10 maand ofzo liep ze rond maar met 20 maad pas los. Overig struikelde ze ook maar zelden tot nooit!

we zijn er hier achter waarom marijn altidj zo onrustig was de laatste weken en waarom hij telksn opeens weer hoge koorts had. Na twee weken nachten op geweest te zijn zat ik er helemaal doorheen, zondagmorgen de hap gebeld, mochten komen om em ff na te laten kijken, heeft hij een gigantische dubbele oor onsteking :shock:

na paar dagen aan de kuur, slaapt hij temminste weer 2 uur achter elkaar! heerlijk! arme kind heeft zo last gehad :oops:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 29 dec 2010 13:00

paprikameisje2 schreef:
ajl schreef:Hugo heeft nooit losse stapjes gedaan. Hij stond alleen en liep achter een loopwagen. Vorig jaar op oudjaarsdag ging hij ineens losstaan bij de voordeur en liep naar de achterdeur en weer terug. Hij heeft vanaf die dag nooit meer gekropen.

hier ook niet! ook direct lange afstanden:) maar het duurde ook enorm lang voordat ze eens daadwerkelijk los ging lopen, van ongeveer 10 maand ofzo liep ze rond maar met 20 maad pas los. Overig struikelde ze ook maar zelden tot nooit!

we zijn er hier achter waarom marijn altidj zo onrustig was de laatste weken en waarom hij telksn opeens weer hoge koorts had. Na twee weken nachten op geweest te zijn zat ik er helemaal doorheen, zondagmorgen de hap gebeld, mochten komen om em ff na te laten kijken, heeft hij een gigantische dubbele oor onsteking :shock:

na paar dagen aan de kuur, slaapt hij temminste weer 2 uur achter elkaar! heerlijk! arme kind heeft zo last gehad :oops:

Ach PPM, wat zielig he voor zo'n kleintje die helemaal niet kan zeggen wat ie heeft! Sterkte er mee.

Overigens sterkte met alle zieken.....Dat de pokjes maar weer snel over gaan, nou ja, vooral de jeuk!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 29 dec 2010 13:11

Beterschap voor de zieke kindjes!!

Bumba nog gefeliciteerd met J!

Vpk heb je al een poncho, laatst heb ik er èèn gekocht voor D bij Ter Stal.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 29 dec 2010 13:13

@liefie: die heb ik denk ik gezien! hadden ze in geloof ik zwart/paars en zwart/rose?
maar die vond ik voor haar een beetje te groot. ik wil namelijk niet zo'n lange hebben want het moet wel een beetje draagbaar zijn.. en omdat ik het gewoon als kleding wilde en niet voor bijv. over een jas. maar heb er nu 1 bij iemand besteld, die gaat 'm voor me breien! als het klaar is zal ik wel een x een foto posten.
allemaal bedankt voor het meedenken!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 29 dec 2010 13:24

Nee waren in veel kleuren hier had ze een knalroze en hij was tot halverwege haar rug..maar heb hem terug
gedaan omdat ze hem niet aan wilde hebben maar hij was wel leuk.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 29 dec 2010 13:26

Wie leest hier uit die blauwe kinderbijbel van E. Kuijt?
Heb een boekenbon gekregen en ben helemaal niet van het lezen, maar dacht een kinderbijbel te kopen...en het
onderwerp is vaker besproken, maar ff geen zin om alles weer op te zoeken! :-P

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 dec 2010 13:43

Volgens mij las mijn moeder ons vroeger voor uit die kinderbijbel. Wij vonden hem heel mooi.
Wij lezen nu uit 'mijn eerste Bijbel' maar die vind ik helemaal niet zo fijn, moeilijke woorden, lange zinnen. We gaan toch voor een volgend deel van de kijk en luisterbijbel (we dachten dat wij em helemaal hebben, maar blijkt helemaal niet zo te zijn :D )

Jurian leert nu eindelijk een beetje van zich af bijten. Hij was altijd wel erg lief, liet zich van alles afpakken enzo. Maar nu zijn neefje en nichtje er 3 dagen zijn, en die allemaal aan zijn speelgoed zitten natuurlijk, merk ik dat hij steeds weerbaarder wordt. Ze zijn nogal afpakkerig dat neefje en nichtje, maar zodra dat gebeurt, wordtie gewoon boos en roept dat hij het terug wil. Dat vind ik toch beter dan dat lijdzame toezien ;) Hij geniet ook echt van het samenspelen met zijn neefje, al snapt hij soms helemaal niet van het geruzie tussen broer en zus. Dan staat hij er echt bij te kijken van: wat doen jullie ontzettend raar.

Zondag kreeg hij van mijn vriendin een boek over het krijgen van een broertje of zusje. Echt onwijs gaaf, met uitvouwplaatjes enzo. Nu staat hij elke morgen op, zoekt eerst dat boek en wil dat we eerst voorlezen, het liefst voor we ontbijten. :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 dec 2010 19:10

Grappig is dat, hoe snel ze eigenlijk leren om van zich af te bijten. Hier is het gekibbel om speelgoed ook volop begonnen :lol:

De kinderbijbel van Kuijt vond ik vroeger geweldig. Ik heb op aanraden van dit forum de Kijk en Luister bijbel deel 3 gekocht (rest was toen uitverkocht) en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vindt. Ook Hugo luistert ademloos. Ik denk dat ik deel 1 en deel 2 ook nog ga halen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 dec 2010 19:28

Argh, ajl, waterpokken! Ik vond ze vreselijk. En dus toch met Kerst, zoals al verwacht :?
Hoe gaat het nu? Hebben ze veel jeuk? Kun je het krabben een beetje voorkomen? Wij hadden zoonlief 's nachts in een t-shirt met lange mouwen van papa gelegd (pas aangetrokken toen hij sliep) en daarvan hadden we de mouwen dichtgeknoopt. Zo kon hij niet krabben.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 dec 2010 20:45

Vroeger lazen we thuis de kleuterbijbel van Evert Kuijt, die vond ik altijd wel mooi. We hebben de 'gewone' kinderbijbel van Kuijt nu wel in de kast staan, maar nog niet gebruikt omdat de kinders daar nu nog te klein voor zijn we gebruiken nu altijd de Kijk en luisterbijbel.

Sylke heeft hier 2 weken terug voor het eerst losgelopen :D Ze rende al wel hard achter haar poppenwagen aan, maar ineens liep ze ook een aantal keer min. 5 stappen los. Maar zoals het bij haar met alles gaat liet ze een paar keer zien dat ze het kon, en verder heeft ze geen stap meer gezet. Achter de poppenwagen lopen vertikt ze nu ook.
En nog een andere mijlpaal: sinds vorige week hebben de driftbuien hun intrede gedaan 8-[

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 dec 2010 20:46

Wat knap van Sylke! En die driftbuiten, tja, da's iets minder natuurlijk ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 dec 2010 20:49

Beterschap voor alle zieke kleintje en sterkte voor hun papa's en mama's!
Wat leuk dan he, als ze beginnen te lopen. Wat zijn ze dan al heel wat :mrgreen:
Vanochtend voor Michael naar de dokter want hij moest een prik hebben die ze met 12 mnd zijn vergeten (kwamen ze nu pas achter...ingewikkeld verhaal). Maar goed, bikkeltje helemaal dapper de dokter binnen gelopen, armpje bloot, geen traantje gelaten. Schrijft de zuster in zijn boekje wat hij heeft gehad...blijkt het de verkeerde vaccinatie te zijn :shock: [-X Ik was eigenlijk wel boos want hij moest toen alsnog de goede hebben (gelukkig vond hij dat best) maar het erge vind ik dat hij nu nodeloos voor iets is inge-ent wat hij helemaal niet nodig had. Hoe meer ik erover nadenk hoe bozer ik word :oops:

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 29 dec 2010 20:50

@ Bumba: nog gefeliciteerd enne, leuk hoor die eerste losse stapjes, en dan nog wel op zijn 1e verjaardag!!

@ PPM: beterschap! oorontsteking kan echt heel erg pijn doen :(

Wat ik voor hele kleine kindjes echt mooie kinderbijbels vind, zijn die van Laura Zwolferink. Wij hebben ze alledrie. Nu is Sophie (4 jaar) er wel wat groot voor geworden (lezen nu andere) maar als ze wat groter is, kan ze m zelf weer gaan lezen.

Sophie is vandaag dan geopereerd aan haar neus- en keelamandelen. Is toch best ff slikken als je je kleintje daar zo ziet liggen hoor. Alles zat onder het bloed, dus dat geeft ook meteen zo'n dramatisch effect. Ze heeft wel veel pijn, maar is heel flink.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 dec 2010 20:58

LauraC schreef:Beterschap voor alle zieke kleintje en sterkte voor hun papa's en mama's!
Wat leuk dan he, als ze beginnen te lopen. Wat zijn ze dan al heel wat :mrgreen:
Vanochtend voor Michael naar de dokter want hij moest een prik hebben die ze met 12 mnd zijn vergeten (kwamen ze nu pas achter...ingewikkeld verhaal). Maar goed, bikkeltje helemaal dapper de dokter binnen gelopen, armpje bloot, geen traantje gelaten. Schrijft de zuster in zijn boekje wat hij heeft gehad...blijkt het de verkeerde vaccinatie te zijn :shock: [-X Ik was eigenlijk wel boos want hij moest toen alsnog de goede hebben (gelukkig vond hij dat best) maar het erge vind ik dat hij nu nodeloos voor iets is inge-ent wat hij helemaal niet nodig had. Hoe meer ik erover nadenk hoe bozer ik word :oops:

kan me heel goed je boosheid begrijpen.... dat is echt een oer domme fout van zo'n zuster.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 29 dec 2010 22:32

Bumba schreef:
ajl schreef:Leuk dat je ernaar vraagt schipje :P Ze zitten helemaal onder, maar volgens mij wordt de jeuk wat minder. Cato ontspant wel helemaal als ik haar insmeer, dus ik heb het vermoeden dat het bij haar nog wel wat jeukt. Ze zijn er gelukkig vandaag niet meer zo ziek van.

Hugo heeft nooit losse stapjes gedaan. Hij stond alleen en liep achter een loopwagen. Vorig jaar op oudjaarsdag ging hij ineens losstaan bij de voordeur en liep naar de achterdeur en weer terug. Hij heeft vanaf die dag nooit meer gekropen.

Wij hebben ook een loopwagen, of eigenlijk is het een blokkenwagen waar hij achter kan lopen, maar die gaat veel te snel. Hij kan niet remmen! Het is nu ook stil aan het loopfront, vanochtend had meneer er geen zin in. Maar even kijken of hij de pas er weer in zet na het slapen.

nog gefeliciteerd!
Hannah heeft ook een blokkenkar gekregen, maar dat gaat heel goed, dat lopen er achter. alleen de bochten wil nog niet zo lukken. dan moeten wij 'm even omkeren. deze heeft rubberbandjes, dus dat scheelt denk ik ook wel of het van die plastic wielen zijn. (dat heeft haar loopwagen namelijk wel, en die gebruikt ze dus ook niet om te lopen)
Afbeelding

Terug naar “Archief”