Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor liefie » 15 dec 2010 18:16

@MissF ik vind de leggings van de zeeman echt slecht ik heb er 2 gehad en na 2 keer dragen en wassen zaten er allemaal gaatjes in.
Positielegging is 9.95 bij de prenatal goedkoper dan mijn gewone leggings die ik in de zomer/lente draag :lol:
En een grotere maat panty helpt niet ik heb ze altijd van de Hema maar dan zit het nog zo strak kan ze wel over mijn navel heen dragen maar zit voor geen meter en heel laag gaan ze afzakken :mrgreen:
Maar zo is het opgelost ben er erg blij mee en heb nog een leuk grijs hempje voor 4 euro en nog een shirt met lange mouwen voor 9 euro allemaal leuk meegenomen :D

@Elvira dat is wel lekker relax om zo te werken tot aan je verlof geniet er nog even van :wink: Ik mag nog tot eind april werken :D
Maar als ik zo aan het werk ben heb ik niet eens door dat ik zwanger ben dus dat is wel fijn daar zal straks wel verandering in komen als mijn buik in de weg gaat zitten met bukken enz.

@Jannoek grappig dat er al zo lang geen zwangere geweest zijn werken er weinig vrouwen bij jou? Wij werken met 43 vrouwen maar ik ben wel op 1 na de jongste. 1 collega verwacht de 2de en die andere collega de eerste dus dat is ook allemaal nieuw en spannend ook omdat zei net als ik van de zomer een miskraam gehad heb rond de 9 weken en zei verliest nu al weken bloed maar alles is gewoon goed met het kindje gelukkig zijn ze op het werk erg flexibel en werkt ze maar halve dagen tijdelijk.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 dec 2010 19:12

haha, tja, mijn leggings kosten niet meer dan 3 a 4 euro, ik vind een tientje dan dus al wel veel, zeker omdat je ze niet meer draagt na de zwangerschap. Maargoed, ieder zijn ding :D
Ik heb hier nog een kortingsbon liggen van prenatal, ga ik daar ook eens kijken, misschien hebben ze nog wel een leuke broek of een rokje, zou mooi zijn.
Wat leuk, met meerderen tegelijk zwanger!
bij ons werken denk ik tegen de 30 vrouwen, maar ik ben wel de enige zwangere, en we zijn met 3 collega's met een kindje onder de 4. Trouwens, sowieso zijn er weinig kinderen, want ook maar enkelen met oudere kinderen. Maar ze zijn allemaal nog relatief jong, en beginnen echt neit voor hun 30e aan kinderen ;) Het rare vind ik wel dat ze het belachelijk vonden dat ik op mijn 22e een kindje kreeg (al denk ik dat ze het diep van binnen wel een goed idee vinden, want ik roep altijd maar: ik heb lekker nog alle tijd en ben lekker een jonge moeder, en dat willen ze volgens mij zelf ook best wel), maar dat de tweede dan toch echt wel snel moest volgen, want het is ook raar om een groot leeftijdsverschil te hebben. Zo apart :D Een wereld van verschil vergeleken met mijn christelijke omgeving :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 dec 2010 19:19

Zeker de moeite waard om naar de prenatal te gaan ze hebben heel veel rokken/broeken in de uitverkoop afgelopen week in Breda hing ook nog super veel.
Legging van 3/4 euro vind ik ook leuk om te kopen maar niet als er na 2 keer dragen allemaal gaatjes in zitten :mrgreen: En deze leggings kun je ook nog dragen na je zwangerschap hoor alleen de voorkant is wat hoger er zit geen speciale buikband aan net als met broeken/rokken.

Ik heb al vanaf gisteren het idee dat ik al een aantal keren ons kindje voel maar of het echt zo is geen idee mijn darmen zijn het in elk geval niet dat weet ik zeker.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 dec 2010 19:19

Ik vind 22 ook wel erg jong hoor :wink: Ook in mijn christelijk omgeving is iedereen ouder bij het eerste kind. Ik had volgens mijn collega's een tienerzwangerschap met mijn 29 jaar met de eerste. Op mijn werk zit iedereen in de kleine kinderen. Toen ik zwanger was van Hugo hebben zich er in die week 5 gemeld, vond mn baas niet zo fijn :mrgreen: Ik moest pas iets met hem bespreken en deed de deur dicht en van schrik zei hij al grappend ; o, nee he, niet weer :lol:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 dec 2010 19:28

Ik vind dat leeftijd niets zegt de een is met 20 veel volwassener dan de ander :wink:
Toen ik nog net 20 was zijn wij getrouwd menselijker wijs gezien had ik 21 en moeder kunnen zijn jammer genoeg is dat niet gebeurd. Als alles nu goed mag gaan ben ik net 24 jaar.
5 zwangere in een week is wel heel veel :shock: :D
Mijn collega en ik zijn alle 2 heel de zomervakantie een hele drukke en stressvolle periode maar zal best goed komen :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 dec 2010 19:34

haha, 22 vind ik ook jong, maar wel erg leuk. Wij hebben gewoon lekker gedacht: we zien wel wanneer we het zouden willen. en tja, toevallig was ik nog jong toen we dat graag wilden en het nog lukte ook :D Ik denk dat het voor Jurian later best leuk is, jonge ouders (al is mijn man natuurlijk wel 5 jaar ouder dan ik, dus neit zo heeeeel piepjong meer ;) ), en sowieso vinden wij het heerlijk dat we niet vooruit hoeven te kijken. Mijn collega's die met bijv 34 hun eerste krijgen, die 'willen''dan snel een tweede, want ze zijn de jongsten niet meer. En als het dan niet snel lukt zijn ze in paniek, want oei oei, de 40 nadert.
Zo heerlijk om dat helemaal niet te hebben. Ik zeg voor de gein wel eens tegen mijn collega's dat het zo lekker is om vroeg te beginnen, want als we de 6 echt vol willen krijgen, dan hebben we tenminste niet zo'n haast. Maar eigenlijk is het niet eens echt een geintje, we zien het wel, misschien hebben we er na deze tweede genoeg van, prima. Maar misschien komen we wel tot 6, nou, ook prima. Zolang we het geld en de energie ervoor hebben en het aankunnen, heerlijk toch :D De ruimte is er, dus het zou zo maar kunnen. Maar misschien houden we er wel vroeg mee op ;) Heerlijk om dat nog niet te hoeven beslissen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 dec 2010 19:38

MissF schreef:haha, 22 vind ik ook jong, maar wel erg leuk. Wij hebben gewoon lekker gedacht: we zien wel wanneer we het zouden willen. en tja, toevallig was ik nog jong toen we dat graag wilden en het nog lukte ook :D Ik denk dat het voor Jurian later best leuk is, jonge ouders (al is mijn man natuurlijk wel 5 jaar ouder dan ik, dus neit zo heeeeel piepjong meer ;) ), en sowieso vinden wij het heerlijk dat we niet vooruit hoeven te kijken. Mijn collega's die met bijv 34 hun eerste krijgen, die 'willen''dan snel een tweede, want ze zijn de jongsten niet meer. En als het dan niet snel lukt zijn ze in paniek, want oei oei, de 40 nadert.
Zo heerlijk om dat helemaal niet te hebben. Ik zeg voor de gein wel eens tegen mijn collega's dat het zo lekker is om vroeg te beginnen, want als we de 6 echt vol willen krijgen, dan hebben we tenminste niet zo'n haast. Maar eigenlijk is het niet eens echt een geintje, we zien het wel, misschien hebben we er na deze tweede genoeg van, prima. Maar misschien komen we wel tot 6, nou, ook prima. Zolang we het geld en de energie ervoor hebben en het aankunnen, heerlijk toch :D De ruimte is er, dus het zou zo maar kunnen. Maar misschien houden we er wel vroeg mee op ;) Heerlijk om dat nog niet te hoeven beslissen :D

Ben het hier mee eens! Al vinden wij 6 kinderen nu teveel maar wie weet ooit als we ze mogen krijgen.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 15 dec 2010 20:38

Ik was 22 toen ik trouwde en ben nu 26, mijn man is nog net geen 30 (ik ben 42 weken 2 dagen voor zijn verjaardag...) wanneer we de kleine verwachten. Hij heeft altijd gekscherend gezegd dat hij voor zijn 30e vader wilde worden en het is wel grappig dat het dat nog net op het nippertje lijkt te gaan lukken ook als alles goed gaat :mrgreen:
Leeftijd hoeft idd niet zoveel uit te maken, al vond ik het prima om bijna 4 jaar met z'n 2tjes te zijn, ik heb het grootste deel van mijn huwelijk nog gestudeerd en ben pas sinds april afgestudeerd. Daarna dachten we we zien wel wat het gaat worden, je weet ook niet of de kinderzegen je gegeven is, maar tot onze vreugde was ik daarna heel snel zwanger.

En wat betreft die 6 kinderen,het lijkt me nu ook teveel, moet er eerlijk gezegd nog even niet aan denken, maar goed, aan de andere kant komen ze als het goed is niet allemaal tegelijk en ik kan me voorstellen dat je er ook wel weer ingroeit, dus wie weet kijk ik daar ooit nog wel heel anders tegenaan. Idd we zien het wel!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 dec 2010 20:58

Bij mij op 't werk niet zo veel vrouwen inderdaad, 15 ofzo... En de overige 70 zijn man denk ik... ;-)

M'n manager reageerde ook een beetje 'in shock', vond me wel erg jong voor een hoog opgeleide vrouw (ben over 1,5 week 25) en hij vond het snel. Maar vervolgens reageerde hij gelukkig heel leuk! Dat was wel een opluchting! Veel collega's hadden van ons niet anders verwacht, want ja, christelijk + trouwen = kinderen in hun opinie. Ach ja...
Mijn man is overigens 22 als ons kindje wordt geboren als alles goed gaat... Dus die is helemaal jong ;-)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 15 dec 2010 21:11

@Jannoek, mijn man was ook 22 bij ons eerste kindje. (ikzelf 24)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 dec 2010 21:27

Zo zie je maar, 't komt toch nog vaker voor ;-)

Overigens denkt iedereen dat 'ie ouder is (dan ik), dus mensen die zijn leeftijd niet weten vinden er weer weinig geks aan :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 dec 2010 21:37

MissF schreef: Ik zeg voor de gein wel eens tegen mijn collega's dat het zo lekker is om vroeg te beginnen, want als we de 6 echt vol willen krijgen, dan hebben we tenminste niet zo'n haast. Maar eigenlijk is het niet eens echt een geintje, we zien het wel, misschien hebben we er na deze tweede genoeg van, prima. Maar misschien komen we wel tot 6, nou, ook prima.

Mijn man wil er ook wel 6 :mrgreen: Ik heb hem al verteld dat het in ieder geval geen 6 worden

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 16 dec 2010 09:56

Mijn man wilde er vroeger 11! Maar nu vinden we 4 wel genoeg eigenlijk....

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 16 dec 2010 11:00

Ik had er ook wel meer gewild, zeker wanneer ik naar mijn kinders kijk, maar ja, ik weet niet of ik ooit nog de spanning van een volgende zwangerschap aan kan / wil kunnen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 dec 2010 11:20

Dat is logisch Bumba! Ik ken meer mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt die het daar heel moeilijk mee hebben.

Ik heb danwel niet zoiets meegemaakt, dus die spanning ken ik niet, maar een zwangerschap vind ik ook geen geweldige periode in mn leven...eigenlijk vind ik het vreselijk. Dat houdt mij ook wel weer tegen om er weer aan te beginnen. Ik zit net weer lekker in mn vel en ben net weer op gewicht.

Terug naar “Archief”