Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Sophie77 » 04 dec 2010 22:22

Ook wij hebben geen tv, en eigenlijk laat ik de kids ook nooit naar filmpjes kijken. Met Nijntje e.d. heb ik natuurlijk geen problemen, maar waar moet ik de oudsten naar laten kijken? Die zijn met zulk soort simpele filmpjes niet tevreden meer, willen wat heftigers. Geweld etc. vind ik niks, dus dat proberen we zo lang mogelijk buiten de deur te houden. Natuur- en dierenfilmpjes vindt vooral de oudste saai, de tweede vindt dat nog wel aardig, maar hoe lang nog? Gelukkig lezen ze heel graag. We gaan naar 2 biebs (een christelijke en een openbare) en halen elke week mnimaal 12 :!: nieuwe boeken. Daar genieten ze echt van!

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor parkiet » 05 dec 2010 17:12

Petra, lastig he, dat boos worden op je kind. Hier dus ook wel last van hoor, zeker als ik moe ben, kan ik best prikkelbaar zijn richting haar. Vind ik erg vervelend, maar ik merk dat als ik me verder wel goed voel, dat boze ook te vermijden is.

Maar hier toch liever de box dan de tv (laura, ben wel even benieuwd wat je er schadelijk vindt). Tv is trouwens wel erg handig als ze even stil moet zitten tijdens het nagels knippen :idea:

Beetje off-topic, maar ik vraag me even af wanneer je wel of niet reformatorisch bent... Ik weet niet zo zeker of wij er wel onder vallen (GKV).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Galateia » 05 dec 2010 17:30

Sinterklaas is langs geweest, hoor. Zomaar ineens ging de bel, kindlief ging kijken en hij stond te dansen in de deuropening. Nu zijn we allemaal kapot! Hij is echt zo ontzettend verwend, ik weet niet waar we al dat speelgoed moeten laten. Er ligt nu 10 meter rails door de kamer, waar een Duplo-trein met allemaal wagons overheen rijdt, hij heeft een station gebouwd, een dierentuin. Nu staat er een bus te wachten voor de spoorwegovergang. Lang leve Marktplaats! Kleurboeken, magneetboeken, puzzels, man, het is zo veel.

En dat zie je dan eigenlijk pas als alles wordt uitgepakt 8)

Ik vond het heel leuk, dat hij eigenlijk na het eerste cadeautje al helemaal vergeten was, dat er nog meer was. Hij ging gewoon meteen spelen en had zoiets van 'wauw! ik heb een cadeautje gehad' Maar... na een paar cadeautjes zat hij steeds weer met zijn hoofd in de zak 8)

Sinterklaas is echt cool :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Schipje » 05 dec 2010 18:50

Leuk Galateia!
MissF, je hebt wel beetje gelijk ben ik bang :oops: had m'n dag niet erg, sorry!
Hier hebben we digitenne op de laptop dus wel tv maar niet midden in kamer want anders ben ik bang dat ik snel ga kijken als ik even zit.
En ja nijntje is hier ook favoriet heb trouwens ook nooit de suggestie willen wekken dat ik zoiets verkeert vind!

MissF, Reformatorisch zijn ook gereformeerden en dan bedoel ik de 'lichte' kant. Refo zijn heeft niks te maken met rok en hoed ed. Maar alles met de reformatie en of je daar 'aanhanger' van bent of niet. Ik ben een echt refo in mijn hart maar draag niet speciaal een rok ofzo, aan de buitenkant dus weer niet. Zo kan het dus ook nog! ach ja...

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Schipje » 05 dec 2010 18:53

Ik maak me een beetje zorgen. Misschien weten jullie nog dat Lenthe vorig jaar drie longontstekingen heeft gehad? Nu begint de winter weer en weer zit ze te hoesten en dan ook echt zo dat ze kokhalst soms van het hoesten. LIjkt weer op longontsteking, ze heefft nog geen koorts en ik ga nogniet naar dokter maar ben wel bang dat het weer heel de winter kwakkelen word!
Ze krijgt nu nysikind van vsm en ze krijgt al vit. A druppels voor dr weerstand en ik ga deze week ook echinaforce halen voor haar.

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Nina87 » 05 dec 2010 19:20

Wat zielig voor Lenthe Schipje, ik hoop dat het deze winter mee mag vallen.

Galateia, dat is dan wel heel leuk om te zien ja, dat hij met het eerste cadeautje al heel tevreden is. Fijn dat het toch nog een leuke dag is geworden ondanks dat hij ziek is!
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Bumba » 05 dec 2010 20:20

Schipje schreef:Ik maak me een beetje zorgen. Misschien weten jullie nog dat Lenthe vorig jaar drie longontstekingen heeft gehad? Nu begint de winter weer en weer zit ze te hoesten en dan ook echt zo dat ze kokhalst soms van het hoesten. LIjkt weer op longontsteking, ze heefft nog geen koorts en ik ga nogniet naar dokter maar ben wel bang dat het weer heel de winter kwakkelen word!
Ze krijgt nu nysikind van vsm en ze krijgt al vit. A druppels voor dr weerstand en ik ga deze week ook echinaforce halen voor haar.


@Schipje: zou een "pufje" voor Lenthe misschien werken? Als haar luchtwegen zo gevoelig zijn, kun je het misschien aan je huisarts vragen? Onze dochter heeft het ook gehad, wanneer ze verkouden was, bleef ze bijna in haar hoestbui. En dan die oogjes die je aankeken: "mama, doe dan wat!" Onze zoon lijkt er ook last van te hebben en voor hem hebben we nu ook zo'n inhalator. Het kostte wel enige moeite, maar nu weet hij dat het hem verlicht en nu laat hij het toe.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 dec 2010 08:30

schipje: vervelend... dat ze zo vaakz iek was vorig jaar, en dan nog longonsteking ook. HIer wel een giga hoestertje, die hoest zich de winter door... deze keer begon het later, dit is de eerste keer dat ze echt goed hoest, maar hoe dan ook, ze blijft altijd spelen... dus... lastig omt e kijken hoe veel last ze er nu van heeft. Ze is ook licht astmatisch.. maar zonder pompje oid is het prima te handelen! Alleen marijn is nu ook al een week aan het hoesten, hij klinkt bronchitusachtig, vanmiddag maar ff naar inloop op het cb, omdat hij verder niet ziek is. Ben altijd bang dat ik te nuchter ben en dan te laat bel voor naar de huisarts...

parkiet: denk dat laurac bedoelt dat sommige moeders kinderen gewoon kunnen laten huilen in de box, niet dat het schadelijk is... de een heeft meer moeite met die dingen dan de ander. ALs jezelf opgevoed bent met tv en nicolodiun.. weet niet eens hoe ik het moet typen, zal je er miss ook minder moeite mee hebben.

hier eentje,l die dagelijks vraagt.. ben ik nou jarig mama :lol: wi lheeeel veel kadootjes....

sinterklas hebben we half half overgeslagen, ze had van de zomer al een nieuwe fiets gehad, zmaar, en bij de rkingloop twee weken terug een leuke autogarage....

marijn wil aandacht!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor ajl » 06 dec 2010 08:36

Hier een klein jongetje die afgrijselijk verwend is door de Sint. Ik heb al met mn man afgesproken dat ik voor Sint komt eerst ga inventariseren wat de rest van de familie van plan is te geven en dat ga afbakenen, want het was echt te veel. Nu krijgt hij verder eigenlijk nooit wat, maar in ieder geval tot aan zijn verjaardag is het nu genoeg. Na het uitpakken van het eerste cadeau (bromtol) voor Cato was hij al helemaal in de hieperdepiepstemming en dat was voor hem eigenlijk al voldoende. Hij had geen flauw benul dat er nog veel meer volgde.

@schipje onze dochter piept en pruttelt ook enorm en hoest vreselijk. Sinds vorige maand heb ik ventolin en dat gebruik ik als het hoesten erger wordt. Ik heb de indruk dat het bij haar helpt. De eerste dagen moest ik haar in de houtgreep nemen om in te ademen, maar nu gaat het veel beter.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor MissF » 06 dec 2010 09:03

Schipje, maakt niet uit hoor!
Wat sneu voor je dochter zeg :( Hier is het hoesten ook weer begonnen, maar dat hoort hier gewoon een beetje bij de tijd van het jaar denk ik, mijn man en ik hoesten ook weer lekker. Al blijf ik ook bang voor longontstekingen hier, omdat mijn man die ook wel eens heeft, waarschijnlijk door zijn astma, maar nu ik weet dat zoiets heus niet zo ongevaarlijk is als ik altijd dacht ben ik toch wel bang dat Jurian het ook krijgt.
Misschien toch even je zorgen aan de dokter voorleggen?

Hier is de Sint ook geweest. Mijn vader was helemaal in zijn sas, want hij zou de cadeautjes wel even buiten zetten en op de bel duwen. Dat doen we al jaren niet meer, maar oke, voor Jurian zal het vast leuk zijn. Hij snapte er alleen geen drol van :D Hij holde wel met mijn broertje mee naar de voordeur, maar verder interesseerde het hem weinig. Hij schrok zich naar toen mijn broertje ook nog eens ging strooien. Daarna mocht hij van mij eerst de garage openmaken, maar dat wilde hij niet eens, dat moest ik maar voor hem doen. Daarna heeft hij continu met het ding zitten spelen (tot hij een kerstmannetje kreeg die ronddraaide en geluid maakte, toen bleef ik hij daar bij staan en maar dansen :D ). Zijn cadeautjes uitpakken wilde hij niet eens.
Maargoed, de garage is wel een grote hit, nu al. Hij heeft ook 3 kleine autootjes gekregen voor erop, en vanmorgen sprong hij al rond in zijn bed: 'pele! Pele!' en hij stormt zo naar zijn garage benenden.
Verder valt het best mee met hoe hij verwend is gelukkig. Wij hadden wat klein spul, maar mijn moeder had zich ingehouden. Ze wist het niet zo goed, en daar ben ik wel blij om. Een boekje over het kerstfeest, die lelijke kerstman dan die Jurian fantastisch vindt, en een duploautootje. Zoiets. En van ons dan ook de duplorails en een treintje, alleen heb ik 2 stukken te weinig besteld van de rails, lekker dom. Nu kan ie dus niet helemaal rond. Nu ga ik nog maar 2 ronde en wat rechte strukken bestellen, dan kan de trein tenminste echt rond. maargoed, hij is er helemaal gelukkig mee. Maar hij snapt er dus nog helemaal niks van, volgend jaar zal het vast meer komen,
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Tuinfluiter » 06 dec 2010 11:47

Nou meiden, heb hier een oppaskind met waterpokken.
Dus die heeft net al heerlijk een poosje in een havermout bad gezeten, dankzij jullie tips :wink:
Verder is hier ook de Sint geweest voor de oppaskinderen, hij heeft iets leuks gebracht voor de kleintjes en voor de groten :mrgreen:

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Schipje » 06 dec 2010 11:53

Leuk al die sinterklaasverhalen! Wij hebben er dit jaar niks aan gedaan, de hele fam. eigenlijk niet. Maar volgend jaar is ze wat groter en snapt ze het dus heb nu al zin in volgend jaar! :wink:

Lenthe heeft pseudokroep! Gisteravond zaten we bij de HAP en ze bleek ook oorontsteking te hebben aan haar linkeroor! Arm kind! Ze kon amper ademen! Wat is dat eng zeg! Vannacht uiteraard zes keer wakker geworden en huilen en piepen... zo zielig, het lijkt wel een zeehondje, zo klinkt ze! Nu klinkt haar hoest al iets minder rouw gelukkig, lekker honing eten hier.
Ze heeft een kuurtje voor d'r oor, ik hou daar helemaal niet van maar de uien waren op (die doe ik normaal in een gaasje achter haar oor) dus toch maar AB gegeven en vandaag uien halen!

Toen ze gisteravond zo aan het hoesten was hoorden we: hoest, hoest, en dan heel benepen: 'auw! auw!'. En in de auto onderweg naar de HAP zat ze tussen het hoesten door met een schor stemmetje te zingen! Toen moest ik ook even slikken hoor...

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Schipje » 06 dec 2010 11:59

Wat een pech hier. Lenthe ging opeens heel erg hard huilen dus ik ren naar boven, heeft ze tandje door d'r lip door de bedrand #-o ze staat nog weleens te springen in bed :roll:

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 06 dec 2010 12:04

Arme Lenthe, beterschap hoor. Mijn broertje had daar ook last van toen hij klein was en mijn moeder heeft weet ik hoeveel uur met hem in de stomende badkamer doorgebracht :?
Jij ook sterkte Tuinfluiter met je zieke oppaskindje. Is het bij jullie in NL ook zo dat je kindje pas naar school mag als de laatste pokjes zijn ingedroogd?
Wij hebben zaterdagmiddag pakjes gedaan (Michael gaat vroeg naar bed dus we wilden dat hij wel vrolijk was enzo ;)). Hij was aan het fladderen met zijn armen, zo grappig! Hij is helemaal in z'n sas met zijn theepotje en kopje en maakt voortdurend kopjes thee voor ons. Ook de Playmobil brandweerauto is een hit! Michaels opa is brandweerman dus alles van de brandweer waardeert Michael zeer en hget is altijd grandad in iedere brandweerauto :mrgreen:
@parkiet: 't is meer gevoelsmatig hoor, dat ik zo'n box niets vind. Vind het een afstand geven tussen jou en je kindje en als je ze dan bij die spijltjes ziet staan zijn het net opgesloten diertjes :oops: Maar dat is persoonlijk he ;)

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor gempa » 06 dec 2010 12:14

ik heb ook niks met boxen nee, ze hebben er hier ook nauwelijks ingezeten, het zijn net van die gevangenisje idd.
mijn woonkamer was zo ingericht dat ze er weinig kwaad konden


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 56 gasten