Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor ajl » 30 nov 2010 13:51

Ja hoor, voordat je met de ambu naar beneden gehaald wordt, moet je echt zo'n beetje buiten westen zijn. Als je halverwege de bevalling naar het ziekenhuis moet, mag je toch echt zelf nog met volledige ontsluiting de trap aflopen en met eigen vervoer naar het ziekenhuis gaan. Dat was voor mij ook een reden om niet thuis te bevallen. Achteraf werden beide bevallingen bij mij ook een medische indicatie, dus ik zal echt nooit thuis gaan bevallen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 nov 2010 13:58

Volgens mij moet ik wel beneden bevallen omdat de badkamer beneden is (weet ik niet 100%zeker) Maar dat zouden we toch al doen omdat het boven niet super ruim is en beneden hebben we rolluiken is ook wel zo fijn en boven is het ook vrij gehorig en dan weten de buren nog eerder dat de baby er is dan onze ouders :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 nov 2010 14:00

ajl schreef:Ja hoor, voordat je met de ambu naar beneden gehaald wordt, moet je echt zo'n beetje buiten westen zijn. Als je halverwege de bevalling naar het ziekenhuis moet, mag je toch echt zelf nog met volledige ontsluiting de trap aflopen en met eigen vervoer naar het ziekenhuis gaan. Dat was voor mij ook een reden om niet thuis te bevallen. Achteraf werden beide bevallingen bij mij ook een medische indicatie, dus ik zal echt nooit thuis gaan bevallen.

Nou mijn zus en zwager woonden midden in het centrum in een hoog en smal huis, zij mocht echt niet in thuis bevallen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 30 nov 2010 14:16

MissF en babbeltje en em, van harte!!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 30 nov 2010 14:19

De regels bij ons in de regio zijn wel iets aangescherpt. De plek waar je gaat bevallen moet goed bereikbaar zijn voor ambulancepersoneel (op de eerste verdieping en geen steile of wenteltrap) en bij mensen met een BMI boven de 30 of een gewicht van 100 kg bij 36 wkn wordt er verzocht om op de begane grond te bevallen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 nov 2010 14:23

Dank jullie wel allemaal :D

Ik wilde bij Jurian al lekker thuis bevallen, maar hij had in het vruchtwater gepoept, dus moest wel naar het zkh. Na zijn geboorte dacht ik dat ik nu wel elk kind in het zkh geboren wilde laten worden, maar daar ben ik weer helemaal van teruggekomen. Ik ben wederom niet ziek, we hebben ruimte zat, ook boven. IN het zkh moest ik bijna continu op bed liggen, maar dat ga ik echt niet doen als het niet nodig is. Sowieso wil ik weer een poging doen op een baarkruk te bevallen, dat voelt voor mij veel natuurlijker dan op een bed. Bij Jurian had ik amper keus, de verloskundige van daar had er nog nooit mee gewerkt :roll: En met een vacuum kon het niet anders dan op het bed. maar volgens mij hoeft echt niet steeds de badkamer en bed binnen 5 stappen te bereiken te zijn. Zeker de uren tot de persweeen maken denk ik weinig uit waar je bent. Het enige nadeel is dat ons ziekenhuis in de spits moeilijk te bereiken is, dan rijden we er denk ik zeker een half uur over, maar ach, dat neem ik maar voor lief.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 30 nov 2010 14:30

Een collega van mij moest een nieuw behangetje nadat ze thuis bevallen was :lol: :lol:

Ik vond het uiterst relaxed in het ziekenhuis! Hoefde helemaal niet constant te blijven liggen. Toen de weeen goed op gang waren, wilde ik maar een ding en dat was liggen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 nov 2010 14:38

Bumba schreef:Een collega van mij moest een nieuw behangetje nadat ze thuis bevallen was :lol: :lol:

Ik vond het uiterst relaxed in het ziekenhuis! Hoefde helemaal niet constant te blijven liggen. Toen de weeen goed op gang waren, wilde ik maar een ding en dat was liggen.

:lol: Wij hebben muren die je schoon kan maken :wink:
Mij lijkt het ziekenhuis helemaal niks waarom geen idee maar hopelijk kan het gewoon lekker thuis.
Maar dat duurt nog zo lang we zien wel tegen die tijd.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 30 nov 2010 14:47

MissF schreef: Sowieso wil ik weer een poging doen op een baarkruk te bevallen, dat voelt voor mij veel natuurlijker dan op een bed.

Je hebt dan i.e.g. de zwaartekracht mee, en het is nog eens een natuurlijke pershouding ook.
kHeb een paar bevallingen gezien met baarkruk, en die vrouwen waren wel erg tevreden. Op zich lijkt me dat ook wel wat, als het op dat moment kan natuurlijk, maar ik ben er nog niet helemaal uit, binnenkort maar eens bespreken met één van de verloskundigen. kHeb eigenlijk niet echt een idee welke ervaring zij ermee hebben.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 30 nov 2010 15:29

Alle zwangeren: Van harte gefeliciteerd! Een goede en voorspoedige zwangerschap toegewenst!

Hier vier keer thuis bevallen, heerlijk! 't Was alleen soms een gestress of de verloskundige wel op tijd kwam. De kraamverzorgster is er maar één keer bij geweest...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 30 nov 2010 15:41

liefie schreef:Mij lijkt het ziekenhuis helemaal niks waarom geen idee maar hopelijk kan het gewoon lekker thuis.

Lekker is anders.. 8)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 nov 2010 15:47

jamillah schreef:
liefie schreef:Mij lijkt het ziekenhuis helemaal niks waarom geen idee maar hopelijk kan het gewoon lekker thuis.

Lekker is anders.. 8)

Ach wie weet valt het mee :lol:

Julieta
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Julieta » 30 nov 2010 16:32

Alle zwangeren van harte gefeliciteerd! Ik lees dit topic altijd (als eerste), maar vergeet wel eens te reageren. Weet dat ik met jullie mee leef!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 nov 2010 16:46

Gefeliciteerd, iedereen die zwanger is! :D Leuk hoor!

Vorige keer ben ik thuis bevallen in een slaapkamer waar alleen het bed in pastte + 40cm aan één kant,
en aan het voeteneind was ook ruimte. Maar dat beviel wel goed hoor. :puh:
Hoop komende keer weer thuis te bevallen, ideaal. En 'k hoop dat het net zo voorspoeding verloopt als de vorige keer..

Hier inmiddels alweer 21w2d. Vind het best snel gaan.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 30 nov 2010 17:24

Alle zwangeren gefeliciteerd! Leuk zo'n babyboom op RW.

Terug naar “Archief”