Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor liefie » 29 nov 2010 19:54

Super leuk MissF van harte gefeliciteerd! Voel je je goed?

J.A.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 393
Lid geworden op: 07 mei 2010 10:08

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor J.A. » 29 nov 2010 19:55

@MissF en & Babbeltje: Gefeliciteerd! Goede en fijne zwangerschap toegewenst!

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Liesien » 29 nov 2010 19:59

Wat een leuk nieuws weer! Van harte gefeliciteerd babbeltje en missF :)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Bumba » 29 nov 2010 20:01

MissF schreef:Gefeliciteerd babbeltje! gaaf zeg!

@Bumba, wij hebben bij Jurian wel getwijfeld. We vroegen ons echt af waarom we die echo wilden, want als er iets zou zijn, we lieten het kindje toch niet weghalen. En sowieso twijfelden wij toen of het wel christelijk is zeg maar, om echo's te hebben, omdat het toch verborgen is zo'n kindje, en dat is niet voor niets. Maargoed, we zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat God gelukkig mensen heeft gemaakt die echoapparaten hebben ontworpen, en dat het voor een thuisbevalling wel fijn is om een beetje te weten of dat wel kan, als er iets (kleins) mis is met het kindje, konden we dan alsnog kiezen voor een ziekenhuisbevalling. En ik vond de allereerste echo wel zo fijn, dat ik zeker wist dat ik echt zwanger was, die zou ik niet zomaar kunnen overslaan :D
In mijn moeders tijd kreeg niemand echo's. Mijn moeder heeft er bij 3 van de 4 wel 1 gehad, omdat de dokter steeds zeker wist dat het tweelingen waren. Nou, dat is nooit waar geweest, en 3 van de 4 waren ook erg klein bij de geboorte, dus ook geen grote kinderen ofzo. Maar ik snap niet dat je dan zo rustig zwanger kunt zijn, als je niet eens die eerste echo zou hebben gehad :D Maar zij zegt gewoon: ik was echt wel misselijk, niet ongesteld geworden, dus dan wist ik het wel.
Ook geen thuistesten natuurlijk, aparte tijd :mrgreen:


Volgens mij ligt het er maar net aan met wat voor insteek je zo'n echo beleeft. Oke, hij is uitgebreider dan de meeste normale echo's wanneer je niet in het ziekenhuis onder behandeling bent. Je kunt dus te weten komen of er iets met het kindje aan de hand is. Wij hebben bij alle zwangerschappen de 20-wkn echo gedaan en altijd het idee gehad: wat we ook te horen krijgen, ons kindje is meer dan welkom en prachtig zoals hij/zij is. En ik denk dat wanneer je daar van overtuigd bent, dat het gewoon fijn is om naar je kindje te mogen kijken zo halverwege de zwangerschap.

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor petra85 » 29 nov 2010 20:12

babbeltje en missF gefeliciteerd !
Laatst gewijzigd door petra85 op 30 nov 2010 07:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Maneah » 29 nov 2010 20:20

Babbeltje en MissF, wat leuk zeg! Gefeliciteerd!

Enne Petra, maak 't eens niet zo spannend joh :)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 nov 2010 20:23

missf gefeliciteerd!!!

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Sophie77 » 29 nov 2010 20:27

J.A. schreef:@MissF en & Babbeltje: Gefeliciteerd! Goede en fijne zwangerschap toegewenst!

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Nina87 » 29 nov 2010 20:34

Sophie77 schreef:
J.A. schreef:@MissF en & Babbeltje: Gefeliciteerd! Goede en fijne zwangerschap toegewenst!
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor vpk » 29 nov 2010 20:37

wat fantastisch, missf en babbeltje

van harte gefeliciteerd! hopelijk mag het allemaal voorspoedig gaan!

nou petra, nu ophouden hoor :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor MissF » 29 nov 2010 20:52

Dankk jullie wel allemaal :D

Ik ben veel misselijk geweest, gelukkig nog maar 2 keer echt overgeven, maar de hele dag door misselijk. Ik heb nu wel door dat ik veel moet eten de hele dag door, dan is het goed te doen. ik heb ook een week rechtop geslapen, dat hielp toen ook. En gewoon doorgaan, me niet ziekmelden ofzo, want dan zak ik in voel me ik me te zielig ;) Afleiding werkt goed.

Ik doe trouwens nu ook mee met moeders voor moeders. Bij Jurian niet, toen was ik nog zo onzeker enzo, zag het toen niet zitten. Hier halen ze de flessen gewoon op, ik zet ze naast de voordeur, dat kan niemand die langsloopt goed zien, alleen het keukenraam van onze buren kijkt daarop uit, maar die hebben geen kinderen, dus ik twijfel of zij weten wat het betekent. En anders is het jammer :D
Ik vind het overigens wel iets meer moeite kosten, hoor. Ik moet elke keer bedenken dat ik wel even boven naar het toilet ga, want daar staan die flessen, en ik word er 's morgens kotsmisselijk van. Ook las ik op verschillende sites dat niet alle urine voor a.s. moeders gebruikt wordt, maar ook voor afslankkuren, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Sowieso is het een fabeltje dat het helpt volgens de mevrouw van MvM, maar als het wel werkt, dan wens ik ze succes met mijn plasje, fijn toch als het dan vrouwen helpt die af willen vallen? maar ik heb toch het liefst dat het op de goede plek komt!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor liefie » 29 nov 2010 20:58

Ik heb me ook geen een keer ziekgemeld was liever aan het werk thuis ging ik lusteloos en zielig op de bank hangen haha.
Maar het is wel zwaar je dag in dag uit niet lekker voelen.

Klopt dat het gebruikt voor afslankkuren maar of dat ook met de urine van mvm wordt gedaan dat dacht ik eigenlijk niet.
Wanneer ben jij uitgerekend MissF in de 2 de week van juni ongeveer of niet?

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Bumba » 29 nov 2010 21:06

Er schijnt een arts te zijn die heeft beweerd dat het HCG-hormoon dat in de urine van zwangere vrouwen zit, gebruikt kan worden als afslankmiddel. Caroline Tensen heeft ooit eens beweerd dat zij afgevallen is met HCG-injecties. Volgens mij is de werking helemaal niet bewezen en MvM "verkoopt" geen urine aan de farmaceutische industrie.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 nov 2010 21:10

ja als je dat HCG gebruikt dan volg je tegelijk een dieet met max 500 kcal per dag.. ja dan val je wel af ja..

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Nina87 » 29 nov 2010 21:10

trijntjejohanna schreef:ja als je dat HCG gebruikt dan volg je tegelijk een dieet met max 500 kcal per dag.. ja dan val je wel af ja..

:shock:
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten