Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor liefie » 29 nov 2010 10:09

Tuinfluiter schreef:Wil iedereen die nu zwanger is, of zwanger geweest is en mee doet heeft gedaan met MvM even een pluimpje geven 8>) omdat jullie hier oa mij en veel andere vrouwen enorm mee helpen.
Het zal zo te lezen niet altijd meevallen om mee te doen dus het is geweldig dat jullie het er voor over hebben!! d:)b


Ik doe het met ALLE liefde voor hetzelfde geld hadden wij het ook nodig gehad. Het is wel jammer dat veel mensen het niet kennen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 nov 2010 12:30

MissF schreef:ja, maar ik bedoel meer: als er nu iemand hier is, die het dus nog niet wil vertellen, en alle meiden op die ene na zeggen: 'ik ben niet zwanger hoor' dan raad iedereen het dus al van die ene, wat mij helemaal niet leuk lijkt voor diegene. Maargoed, als je zulk soort dingen op een openbaar forum zet, dan kunnen er dingen uitlekken, wat niet altijd de bedoeling is natuurlijk. Maar als alle meiden hier gaan roepen: 'ik ben niet zwanger hoor' dan wordt het de net-zwangere wel moeilijk gemaakt :D

maargoed, laten we maar weer overgaan tot de orde van dit topic, namelijk zwangerschappen :mrgreen: Dus Liefie, ben je al minder misselijk?

stel nu dat ik zeg ik weet van 1 die zwanger is.. en er zijn meer die zwanger zijn.. ja dan is alsnog de kans dat als er iemand zwanger is dat het dan ontdekt wordt (als je er openlijk over praat op andere fora :wink:).. bovendien noem ik niks waarvan en hoe ik er iets van weet.. jij begint over andere forums :wink: en ja als je echt niet wilt dat niemand het weet, noem het dan niet op een openbaar forum op een open gedeelte!! :wink: =;

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor MissF » 29 nov 2010 12:58

Precies hetzelfde heb ik al eerder aangegeven. dat een openbaar forum openbaar blijft. Maaaaarrrrr.....mijn redevoering die je hierboven aanhaalt gaat over iets anders. want stel (STEL!) dat ik zwanger zou zijn, ik wil het nog niet vertellen, omdat het bijvoorbeeld nog pril is. Ik reageer nogal veel in het relatieonderdeel van dit forum en dus zou iedereen als ik opeens niks meer zeg als al de meiden hier (of bijna alle ;) ) hier gaan zeggen dat zij het niet zijn, begrijpen dat ik het ben. Dat vind ik een beetje rot voor diegene (in dit fictieve voorbeeld mezelf dus). Maar tja, ik vind dus wel ook net als jij dat als je zoiets op een openbaar forum zet, welke dan ook, dat de kans altijd bestaat dat zoiets uitlekt, dus dat je dat dan niet moet doen. Dat zou mijn reden zijn om daar dus niet aan te beginnen.

Oja, wat ik er nog aan toe wilde voegen: het gaat me dan voor mezelf niet erom dat jullie/iedereen het zou weten, want dat zou ik niet erg vinden, maar wel als anderen op een openbaar forum het eerder zou weten als mijn familie en vrienden ofzo

Maargoed, laten we maar terugkeren naar het onderwerp van het topic. Want we begrijpen elkaar niet helemaal denk ik (en het is natuurlijk een gevoelskwestie, daar valt moeilijk over te discussieren)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 nov 2010 13:51

ik snap het wel.. maar kijk stel jij bent zwanger... en ik weet van huppelepup dat ze zwanger is.. dus ik zeg: ik weet nog iemand die zwanger is.. dan bedoel ik dus niet jou.. maar ja, jij denkt dan misschien van wel.. maar daar kan ik niks aan doen :wink: en als anderen er dan wel achter komen dat jij zwanger bent, doordat jij het openlijk op een ander forum post.. tja daar kan ik ook niks aan doen :wink: maar goed.. een ieder denkt daar anders over.. en ook daar kan ik niks aan doen :mrgreen:

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor toppie » 29 nov 2010 13:57

Tja, dat is eigenlijk inderdaad zo...
Maar...., ik ben het ook niet! :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor liefie » 29 nov 2010 14:59

Net op controle geweest bij de verloskundige alles was goed baarmoeder zit al erg hoog maar dat zou te kunnen komen omdat ik al een keer zwanger ben geweest.
Voel hem zelf ook erg goed zitten.
En toen zei ze zullen we nog even een echo maken om te kijken hoe het gegroeid is (nou daar zeg ik geen nee tegen :lol: )
Kindje lag lekker te slapen met zijn hoofdje op mijn slagader waardoor het heel de tijd op en neer ging er leuk om te zien. lengte van het kindje klopt met de uitgerekende datum ik ben nu 14 weken en 2 dagen zwanger.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Sterretje » 29 nov 2010 15:01

Tuinfluiter schreef:Wil iedereen die nu zwanger is, of zwanger geweest is en mee doet heeft gedaan met MvM even een pluimpje geven 8>) omdat jullie hier oa mij en veel andere vrouwen enorm mee helpen.
Het zal zo te lezen niet altijd meevallen om mee te doen dus het is geweldig dat jullie het er voor over hebben!! d:)b


Beetje cru... maar het stelt gewoon niets voor om mee te doen. Wat is er erg aan om even een maatbeker onder je te hangen terwijl je op de toilet zit :-oo. Ik heb gedaan toen ik zwanger was en er niets aan over gehouden en er hopelijk andere stellen wel mee geholpen.

Enige nadeel is inderdaad het halen/brengen van die dingen maar je kunt erg veel met ze regelen zodat het eigenlijk onzichtbaar gebeurt.

Ik hoop altijd dat iedereen die zwanger is meedoet!

@ Liefie: fijn dat alles goed is. En een extra echo is super he!
Time flies when you have none!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor liefie » 29 nov 2010 15:17

@Sterretje vind ik ook mvm is echt een goed doel maar hier echt onbekend vriendinnen kenden het niet eens was ook niks door de verloskundige gezegd.
Maar als ze nog een keer zwanger mogen worden gaan ze zeker mee doen.

Een extra echo is zeker leuk maar ik ben nu 14 weken zwanger en heb er al 7 gehad :oops: Heeft iedereen trouwens de 20 weken echo gedaan?

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Bumba » 29 nov 2010 15:21

liefie schreef:@Sterretje vind ik ook mvm is echt een goed doel maar hier echt onbekend vriendinnen kenden het niet eens was ook niks door de verloskundige gezegd.
Maar als ze nog een keer zwanger mogen worden gaan ze zeker mee doen.

Een extra echo is zeker leuk maar ik ben nu 14 weken zwanger en heb er al 7 gehad :oops: Heeft iedereen trouwens de 20 weken echo gedaan?


Ikke wel, twijfel je om het doen? Zo ja, waar twijfel je aan.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor liefie » 29 nov 2010 15:27

Bumba schreef:
liefie schreef:@Sterretje vind ik ook mvm is echt een goed doel maar hier echt onbekend vriendinnen kenden het niet eens was ook niks door de verloskundige gezegd.
Maar als ze nog een keer zwanger mogen worden gaan ze zeker mee doen.

Een extra echo is zeker leuk maar ik ben nu 14 weken zwanger en heb er al 7 gehad :oops: Heeft iedereen trouwens de 20 weken echo gedaan?


Ikke wel, twijfel je om het doen? Zo ja, waar twijfel je aan.



Nee hoor ik twijfel er niet aan want wij laten het wel doen stel er is iets niet goed met het kindje dan weet je dat van te voren al en is het waarschijnlijk beter om in het ziekenhuis te bevallen.
Maar ik hoorde van de verloskundige dat er bij ons op dorp nog best veel zijn die geen 20 weken echo doen daarom vroeg ik me dat af.

Gebruikersavatar
babbeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2003 18:42
Locatie: Scherpenzeel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor babbeltje » 29 nov 2010 15:34

Ik heb een idee dat TJ mij bedoel, dus oke ik meld me... :mrgreen: Lees het overigens nu pas, ben niet zo heel vaak meer op rw te vinden.

Wij verwachten rond 22 april ons 3e kindje! Ben nu bijna 20 weken zwanger en het gaat super goed, misselijkheid is voorbij dus het grote genieten is begonnen.
Groetjes

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor MissF » 29 nov 2010 15:49

Gefeliciteerd babbeltje! gaaf zeg!

@Bumba, wij hebben bij Jurian wel getwijfeld. We vroegen ons echt af waarom we die echo wilden, want als er iets zou zijn, we lieten het kindje toch niet weghalen. En sowieso twijfelden wij toen of het wel christelijk is zeg maar, om echo's te hebben, omdat het toch verborgen is zo'n kindje, en dat is niet voor niets. Maargoed, we zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat God gelukkig mensen heeft gemaakt die echoapparaten hebben ontworpen, en dat het voor een thuisbevalling wel fijn is om een beetje te weten of dat wel kan, als er iets (kleins) mis is met het kindje, konden we dan alsnog kiezen voor een ziekenhuisbevalling. En ik vond de allereerste echo wel zo fijn, dat ik zeker wist dat ik echt zwanger was, die zou ik niet zomaar kunnen overslaan :D
In mijn moeders tijd kreeg niemand echo's. Mijn moeder heeft er bij 3 van de 4 wel 1 gehad, omdat de dokter steeds zeker wist dat het tweelingen waren. Nou, dat is nooit waar geweest, en 3 van de 4 waren ook erg klein bij de geboorte, dus ook geen grote kinderen ofzo. Maar ik snap niet dat je dan zo rustig zwanger kunt zijn, als je niet eens die eerste echo zou hebben gehad :D Maar zij zegt gewoon: ik was echt wel misselijk, niet ongesteld geworden, dus dan wist ik het wel.
Ook geen thuistesten natuurlijk, aparte tijd :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor pannenkoek » 29 nov 2010 15:54

Miss F
Ik ging pas met een wk of 14/15 naar de ha. En kreeg toen pas een echo. Dus dat was met een wk of 16/17
Ik zei het zelfde als jou moeder, misselijk, en de menstruatie overslaan. Kocht ook geen test. Ben altijd erg regelmatig.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor MissF » 29 nov 2010 19:40

Natuurlijk was mijn redevoering er voor alle meiden die nog niks wilden zeggen, maar ook voor mezelf :mrgreen:
Nu eindelijk al onze familie en mijn vriendinnen het weten, mag het het WWW op: wij verwachten in juni een kindje!!!!!!!! :D
Het was iets sneller dan we hadden verwacht (op de een of andere manier hoor ik zo vaak dat men op een tweede wat langer moet wachten, maar dat gold hier dus, gelukkig, niet, daar zijn we enorm dankbaar voor!), maar zo ongelooflijk welkom!
Ik had zelf berekend dat ik nu bijna 11 weken zwanger zou zijn nu, maar de verloskundige kwam eerst op bijna 2 weken minder, maar nadat ze het kindje even had laten wiebelen, kwam ze op 5 dagen minder. Maar ze vertelde dat met deze termijn toch nog niet duidelijk kan worden hoeveel het echt is, dus over 3 weken (nu dus 2,5) mogen we lekker weer, en dan is het definitief welke datum de uitgerekende is. Maar het is dus ergens eind juni.

Jurian snapt er denk ik nog niks van, maar hij kan wel heel leuk antwoorden. Als ik vraag: Jurian, wat zit er in mijn buik? Dan lacht hij en roept: een baby! een baby!

Helemaal leuk dus :D

Nu kan ik ook zeggen dat ik de post van iemand een stuk terug of je bij een tweede bezorgder bent, klopt. Nou, helemaal! Ik was er van overtuigd dat het allemaal mis zou zijn, we hebben immers al 1 fantastische zoon, waarom zou het nogmaals goed gaan? Ik was ook helemaal opgelucht toen het hartje klopte, en we het kindje zagen bewegen.

Dus ik voeg me bij de babyboom hier :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Bumba » 29 nov 2010 19:53

Babbeltje en MissF: van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes! Hopelijk genieten jullie ondanks de extra bezorgdheid toch van jullie zwangerschap!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten