Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Memmem » 22 nov 2010 09:31

Wij zitten ook bij DVZ en krijgen korting als NPV lid. Het lidmaatschap wordt, dacht ik, niet meer vergoed. Zij vergoeden dus geen abortus en euthanasie. Zitten er nu al een aantal jaren en bevalt ons erg goed.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 nov 2010 10:52

Memmem schreef:Wij zitten ook bij DVZ en krijgen korting als NPV lid. Het lidmaatschap wordt, dacht ik, niet meer vergoed. Zij vergoeden dus geen abortus en euthanasie. Zitten er nu al een aantal jaren en bevalt ons erg goed.

Dat zou goed kunnen maar het is geen duur lidmaatschap :wink:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 22 nov 2010 12:26

Wij zijn ook bij DVZ verzekerd en via mij de docentenVO korting.
Bevalt me goed. Goede en snelle service!
Ga wel weer beetje kijken voor volgend jaar maar aan de andere kant
is een christelijke zorgverzekeraar me ook wel dierbaar. Dan maar iets meer betalen.
Time flies when you have none!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 nov 2010 14:38

Galateia schreef:Ik zeur nooit meer over de kosten van de zorgverzekering. Hier hebben we de premie van een heel jaar er al binnen een maand uit aan zorgkosten en vergoedingen van medicatie, dus met alle liefde betalen we die premie... ik ben er echt wel anders tegenaan gaan kijken het afgelopen jaar!

Dat zouden mijn woorden kunnen zijn :wink: Ik heb me voorgenomen nooit meer te klagen over de kosten van de zorgverzekering, wat de verzekering vergoed heeft betalen wij ons leven lang niet terug aan premie :mrgreen:

Wij zitten trouwens bij DVZ, bevalt prima.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 22 nov 2010 20:56

Haai schreef:
Galateia schreef:Ik zeur nooit meer over de kosten van de zorgverzekering. Hier hebben we de premie van een heel jaar er al binnen een maand uit aan zorgkosten en vergoedingen van medicatie, dus met alle liefde betalen we die premie... ik ben er echt wel anders tegenaan gaan kijken het afgelopen jaar!

Dat zouden mijn woorden kunnen zijn :wink: Ik heb me voorgenomen nooit meer te klagen over de kosten van de zorgverzekering, wat de verzekering vergoed heeft betalen wij ons leven lang niet terug aan premie :mrgreen:

Wij zitten trouwens bij DVZ, bevalt prima.

Helemaal mee eens! Mijn man heeft dure medicijnen nodig die we nooit zelf zouden kunnen betalen dus ik ben maar wat blij met de verzekering.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 nov 2010 12:49

Ik zit bij Interpolis, met alles, dus ook auto enz. Heb een erg hoge totaalkorting door één of andere actie van 7 jaar geleden.
Heb al een paar keer 'kortingsregelingen' voorgeschoteld gekregen, maar die haalden het allemaal niet bij mijn huidige polis, dus ik blijf mooi bij Interpolis. Bovendien ervaar ik de service als super. Nooit in de wacht, altijd snel geregeld en oprecht aardige mensen, niet van die onopgeleide telefoonmiepjes.

Marnix zit bij Menzis. Wel nogal wat gezeur gehad de afgelopen tijd, dus ik ga even uitzoeken of ik hem onder mijn gunstige voorwaarden over kan laten stappen naar Interpolis. En anders even verder zoeken.

Ik geloof dat Pro Life eerlijk gezegd ook niet zo. Het valt gewoon onder AGIS. Klinkt mij in de oren als een mooie marketingtruc eerlijk gezegd. Ze moeten het toch op een manier kunnen dekken, en daar zal het kapitaal van AGIS vast wel een rol in spelen.
pobody's nerfect

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 23 nov 2010 12:57

Jo'tje schreef:Ik geloof dat Pro Life eerlijk gezegd ook niet zo. Het valt gewoon onder AGIS. Klinkt mij in de oren als een mooie marketingtruc eerlijk gezegd. Ze moeten het toch op een manier kunnen dekken, en daar zal het kapitaal van AGIS vast wel een rol in spelen.

Op de site staat dat ze een onafhankelijk beleid voeren, maar onderdeel zijn van Agis, dat weer onderdeel is van Achmea, dat vervolgens weer onderdeel uitmaakt van Eureko. Het beleggingsbeleid en het fraudebeleid wordt geheel door Agis uitgevoerd. Hiermee wordt het wat mij betreft een wazig geheel. Ik zit overigens ook bij DVZ, al heel lang en zeer tevreden over. Via mijn werk kan het wel goedkoper, maar ik heb eigenlijk nooit de moeite genomen om het eens uit te zoeken, omdat ik gewoon tevreden ben. Zo is dat bij mij ook met de energieleverancier.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 nov 2010 14:58

Tadaaaaaaaaaa

kreeg bericht van energiebedrijf dat er een fout in de jaarafrekening 2008-2009 was gemaakt. Kijk het eigenlijk nooit na, het zal wel kloppen enzo. Nu kwamen ze er zelf mee aan en we krijgen 700 terug voor het gas. Zo fijn om een houtkachel te hebben. We hebben afgelopen zomer flink geïnvesteerd om de cv met de houtkachel te kunnen gaan verwarmen dus dat is dan weer een meevaller. (mag ook wel es een x) Vervolgens belde ik nog ff met KPN over het internet en telefonie abonnement en ze hadden een aktie, als ik besloot nog een half jaar bij kpn te blijven kreeg ik 5 euro korting per maand. :-({|=
ja, dat is mijn mening dan he.....

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 nov 2010 13:05

Bumba schreef:
Jo'tje schreef:Ik geloof dat Pro Life eerlijk gezegd ook niet zo. Het valt gewoon onder AGIS. Klinkt mij in de oren als een mooie marketingtruc eerlijk gezegd. Ze moeten het toch op een manier kunnen dekken, en daar zal het kapitaal van AGIS vast wel een rol in spelen.

Op de site staat dat ze een onafhankelijk beleid voeren, maar onderdeel zijn van Agis, dat weer onderdeel is van Achmea, dat vervolgens weer onderdeel uitmaakt van Eureko. Het beleggingsbeleid en het fraudebeleid wordt geheel door Agis uitgevoerd. Hiermee wordt het wat mij betreft een wazig geheel. (...)

Een onafhankelijk beleid is ook nog heel iets anders dan onafhankelijk/gescheiden vermogen inderdaad...

@Annet: ha, dat zijn de leuke berichten!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 24 nov 2010 14:05

Mijn energiekosten stijgen elk jaar alleen maar.

*ik gebruik bijna geen gas (1/3e van wat voor een huishouden staat)
*ik gebruik de helft van het water
*ik heb overal spaarlampen, maar gebruik toch bijna 2x zoveel stroom als normaal voor een eenpersoonshuishouden staat.

Desalniettemin wist ik al jaar op jaar mijn elektriciteitsverbruik terug te dringen.. maar door belastingverhogingen betaal ik toch elk jaar 100-zoveel euro meer.

Dit komt vooral omdat er een erg hoge energiebelasting is op stroom, elke KWH die ik boven een bepaalde grens zit betaal je dubbel..
---------------------------
Ik heb een huurhuis, dus de nodige maatregels als het huis eindelijk eens goed isoleren, en die zeer onzuinige cv ketel het huis uitsmijten mag ik niet nemen.
--------
Ziektekostenverzekering heb ik bij IZA delft, daar zat ik ook voor de privatisering van de zorg.

Jedi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedi » 24 nov 2010 23:02

En ik -o blijde schrik- krijg zomaar geld terug van de belastingdienst! Het is een correctie op een voorlopige aanslag die precies op een financieel zeer ongunstig tijdstip viel. Ik was dan ook te laat met betalen en kreeg een dwangbevel... ja ja, in naam der koningin.... En nu blijkt hun berekening fout te zijn. Ik heb wel gemengde gevoelens. Wat een stress eerst. Ze zijn zo vlotjes met het sturen van boetebedingen en dwangbevelen. Het beginbedrag (dus zonder boetebeding) krijg ik nu teruggestort. De boete die ik betaald heb dus niet. Daar hebben ze dus weer mooi aan verdiend.

Maarrrrrrr...ik ben blij met m'n sigaar uit eigen doos. Lekker een beetje ademruimte zo vlak voor december!
Deo servire vera libertas

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 nov 2010 09:18

Wij kregen van de week een energie man over de vloer, die kwam kijken hoe we ons huis nog beter kunnen isoleren. Hij adviseerde ons om de vloer de isoleren, de voordeur en muurisolatie. We kunnen een subsidie van 3.000 euro krijgen als we de voordeur en muurisolatie toe passen. Een nieuwe voordeur (dat past bij ons huis, kozijnen) kost al gauw 2/3 duizend euro. Dat zou een mooie optie zijn.
Daar moeten we nog even nadenken en bespreken. De vloer isolatie kunnen we nu wel gaan doen maar als we volgend jaar de beneden verdieping gaan verbouwen vindt ik het zonde van m'n geld.

We hebben pas een nieuwe CV ketel laten plaatsen en we kunnen merken dat we met 18 graden het al behoorlijk warm hebben in huis, terwijl we vorig jaar op 20-21 moesten zetten om het warm te krijgen. Dat gaan we vast merken met onze energierekening.
Al hebben ze de voorschot op 300 euro per maand gezet (ppfff). We willen die wel naar beneden hebben want we hebben nieuw glas (dubbel hr++) en nieuwe CV ketel. We wachten eerst de afrekening af en kijken dan wel hoe we het gaan doen.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 25 nov 2010 09:52

Ik ging gisteren onze verhuizing doorgeven bij de energieleverancier. Het maandbedrag zou op 255,- per maand uitkomen :shock: nu betalen we 39,- p/m. Verschil moet er zijn... We hebben nu een appartementje dat heel goed geisoleerd is en we zitten op de bovenste verdieping van het huis. We gaan naar een kleine eensgezinswoning met enkel glas, dus ik snap dat het wat duurder gaat worden, maar 255,- lijkt me wel extreem. Ik heb het wel iets naar beneden laten zetten en dan maar hopen dat het meevalt....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 nov 2010 10:02

Ik heb zo'n vermoeden dat je dat bedrag wel nodig zal hebben. Wij betalen ook zoiets en wonen in een goed geïsoleerde eensgezinswoning. Ik heb op werkdagen de verwarming niet aanstaan en de verwarming gaat rond april uit en gaat pas in oktober weer aan.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 25 nov 2010 13:46

:shock: Ik vind dat juist echt onwijs veel! Wij wonen in een huis van twee verdiepingen met maar aan één kant dubbel glas en stoken altijd lekker warm. Daar betalen we 130 euro per maand voor. Begin dit jaar hebben ze ons voorschot naar benenden gedaan, 100 euro, maar ik heb hem weer teruggezet naar 130 euro. 100 euro lijkt met wel errug weinig! Stook jij dan ook boven enzo, ajl?

Terug naar “Archief”