Om te beginnen : Het zijn van een farizeer is niks mis mee.
Als je je bijbel kent, dan weet je dat er ook een farizeer was die jezus graf betaalde en regelde, een die wel oprecht was.
Het was het dubbele hart waarmee farizeers handelden.. waarop ze werden afgerekend (iemand die zondig is maar dat erkend en zich wil bekeren en dus VERANDEREN daarin, is beter dan een farizeer die op 99% van de dingen perfect is, maar te trots is om vergeving te vragen voor die 1% fouten)
Farizeers waren geleerde leiders, en het is feitelijk een eer om ervoor uitgemaakt te worden. Al zie ik mezelf eerder als een samaritaan, dan een farizeer (iemand die niet bij het ware volk hoort van geboorte, maar ertoe uitverkozen is)
"Over homoseksualiteit is goed nagedacht en veel bijbelstudie gedaan. Dat de conclusies anders zijn dan die jij trekt, zegt nog niet dat jij het automatisch bij het rechte eind hebt."
Op dit punt is nul tolerantie van mijn kant, wie een andere conclusie trekt, luisterd niet naar God. en is geen ware kerk, helder simpel, afgesloten.
Dat bericht van pkn mag dan wel zo zijn, het bericht van het centrale orgaan van de PKN is toch wel anders. (dat er sprake is van een tweestrijd op dat punt wil ik nog erkennen, maar ik meen wel dat de officiele lijn van de PKN als geheel wel dichterbij de "islam of christendom alles is gelijk" koers ligt.
Daar hebben ze immers al genoeg publikaties over gemaakt.
Mensen die samenwonen moet je de bekende methode op zonde op toepassen'
*eerst als medelid vermanen
*dan hen melden bij de oudsten
*als de persoon dan zich nog niet bekeerd, het voor heel de gemeente gooien (openbaarmaking)
wil die persoon zelfs dan zich nog niet bekeren en zijn gedrag wijzigen, verban je diegene als lid en ontzeg je diegene voortaan de toegang.
Oftewel als ik een broeder of zuster zie die samenwoon zeg ik eerst
*je moet NU DIRECT weer elk apart gaan wonen of NU DIRECT je huwelijk regelen
als diegene niet luisterd meld ik het bij de oudsten die die persoon diezelfde boodschap horen te brengen
als diegene nog niet luisterd dan word medegedeeld dat diegene de gemeente is uitgezet (tenzij diegene algemene schuldbelijdenis doet en zijn weg veranderd)
iemand zei me ooit maar is het woord van de duivel.
En vaak klopt dat!
Ja dat staat wel in de bijbel maar...
Ja zo hoort het eigenlijk niet maar...
etc.
niks te maren.. wie kies je God of de duivel, het leven of de dood, zonde of Gods wil, idd zwart of wit!
er IS geen grijs!
Om het anders te zeggen zoals er staat
"Wie koud zijn voor Mij, laat Ik ook koud laten"
"Wie Warm zijn voor Mij, hen zal ik ook warm ontvangen"
"Maar wie LAUW zijn, HEN SPUUG IK UIT!"
Want niemand kan twee meesters dienen, zonder de een lief te hebben en de ander te haten!
Lalage schreef:T.A.F. schreef:De PKN is fout omdat
*Ze homosexualiteit toestaat een gruwel in Gods ogen
*Ze samenwonen toestaat zonder in te grijpen
Terwijl de bijbel duidelijk leert zulke rotte appels uit je midden te verwijderen!
en omdat
*Hun centrale lijn is dat elke religie (ja dus ook islam, boedhisme etc etc) gelijk is.. dit is de officiele lijn van hun centrale orgaan!
Ik vind het echt verdrietig dat je zo denkt. Ten eerste is de PKN zo pluriform dat je ze echt niet allemaal over één kam kunt scheren.
Er is net een bericht uitgekomen van de PKN over islam en christendom, waarin juist staat dat we de verschillen niet moeten verdoezelen en dat samen thee drinken goed is maar samen bidden niet (ik hoorde dat in het nieuws, heb het stuk niet zelf gelezen). Ik ben zelf lid van een PKN en heb iemand weleens horen zeggen dat het toch niet uitmaakte of je moslim of christen was, toen schrok ik nogal. De meeste gemeenteleden denken daar echt anders over.
Over homoseksualiteit is goed nagedacht en veel bijbelstudie gedaan. Dat de conclusies anders zijn dan die jij trekt, zegt nog niet dat jij het automatisch bij het rechte eind hebt.
Met samenwonen voor het huwelijk heb ik ook moeite, mijn keuze is anders, maar ik begrijp dat jongeren in deze tijd hiervoor kiezen. Vooral als je in je omgeving echtscheiding hebt meegemaakt kan het moeilijk zijn om zelf voor het huwelijk te kiezen. Het overgrote deel van de samenwoners heeft wel de intentie om te gaan trouwen.
Je bent inderdaad erg zwart-wit, doet me denken aan een Farizeeër. Triest hoor...