Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Berichtdoor mohamed » 23 okt 2010 00:07

Unidentified flying object (afgekort: ufo) is de Engelstalige benaming voor ongeïdentificeerd vliegend voorwerp, waarmee elk in de lucht waargenomen fenomeen wordt bedoeld waarvan de oorzaak niet kan worden vastgesteld. De term werd in 1952 door de Amerikaanse luchtmacht geïntroduceerd om te verwijzen naar een aparte klasse van waarnemingen die chronisch onverklaarbaar blijven. Het onderzoek van ufowaarnemingen wordt ufologie genoemd. De meeste ufo's blijken normale natuurverschijnselen of kunstlicht zoals lampen te zijn. De menselijke geest streeft naar herkenning van patronen, ook waar die niet zijn, zoals destijds bij de Marskanalen. Zouden er ufo's bestaan die met de snelheid van het licht van a naar b gaan in vliegende schotels?

Afbeelding
Volgens sommige geruchten hielden de Duitsers zich tijdens de tweede wereldoorlog bezig met het ontwikkelen van Nazi-Ufo's.

Is er leven mogelijk op andere planeten? Is er leven na de dood? Vele mensen geloven van wel, waaronder ook zogenaamde paragnosten die zelfs claimen contact te kunnen leggen met de doden. Als zij de waarheid spreken, dan is er toch leven na de dood?

Afbeelding
Kan Char ons meer over het hiernamaals vertellen?

Is het mogelijk om God te verwerpen maar toch te geloven dat sommige paragnosten echt met de doden kunnen spreken? Zijn er hier mensen die geloven in paranormale zaken? Ik heb wel meegemaakt dat atheïsme en het geloof in onverklaarbare zaken voor sommigen prima te combineren blijkt. Hoe is dat toch mogelijk?

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Re: Is er meer tussen hemel en aarde? Paranormale zaken.

Berichtdoor Bastiaan30 » 24 okt 2010 08:58

mohamed schreef:Unidentified flying object (afgekort: ufo) is de Engelstalige benaming voor ongeïdentificeerd vliegend voorwerp, waarmee elk in de lucht waargenomen fenomeen wordt bedoeld waarvan de oorzaak niet kan worden vastgesteld. De term werd in 1952 door de Amerikaanse luchtmacht geïntroduceerd om te verwijzen naar een aparte klasse van waarnemingen die chronisch onverklaarbaar blijven. Het onderzoek van ufowaarnemingen wordt ufologie genoemd. De meeste ufo's blijken normale natuurverschijnselen of kunstlicht zoals lampen te zijn. De menselijke geest streeft naar herkenning van patronen, ook waar die niet zijn, zoals destijds bij de Marskanalen. Zouden er ufo's bestaan die met de snelheid van het licht van a naar b gaan in vliegende schotels?

Afbeelding
Volgens sommige geruchten hielden de Duitsers zich tijdens de tweede wereldoorlog bezig met het ontwikkelen van Nazi-Ufo's.

Is er leven mogelijk op andere planeten? Is er leven na de dood? Vele mensen geloven van wel, waaronder ook zogenaamde paragnosten die zelfs claimen contact te kunnen leggen met de doden. Als zij de waarheid spreken, dan is er toch leven na de dood?

Afbeelding
Kan Char ons meer over het hiernamaals vertellen?

Is het mogelijk om God te verwerpen maar toch te geloven dat sommige paragnosten echt met de doden kunnen spreken? Zijn er hier mensen die geloven in paranormale zaken? Ik heb wel meegemaakt dat atheïsme en het geloof in onverklaarbare zaken voor sommigen prima te combineren blijkt. Hoe is dat toch mogelijk?

De bijbel leert ons, dat we ons verre moeten houyden van dit soort zaken.

Dit is het gebied van satan, hij doet de stemmen na van overledenen, zodat de nabestaanden denken dat het echt is.
Char is een duivelskunstenares.

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 24 okt 2010 10:11

mohamed schreef:Is er leven mogelijk op andere planeten?

Als je kijkt naar de diversiteit van het aardse leven en naar de hoeveelheid planeten is het goed denkbaar dat leven op andere planeten mogelijk is. Misschien is het zelfs mogelijk dat het daar ook kan ontstaan.

mohamed schreef:Is er leven na de dood? Vele mensen geloven van wel, waaronder ook zogenaamde paragnosten die zelfs claimen contact te kunnen leggen met de doden. Als zij de waarheid spreken, dan is er toch leven na de dood?

De dood is per definitie het onomkeerbare einde van het leven, dus nee, geen leven naar de dood. Paragnosten zijn leugenaars, maar kunnen de nabestaanden wel troost bieden. Ook al eens opgevallen dat de doden nooit slechte dingen tegen de nabestaanden zeggen bij Char of Ogilvie?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 24 okt 2010 10:18

Bastiaan30 schreef:De bijbel leert ons, dat we ons verre moeten houyden van dit soort zaken.

Wat bedoel je met dit soort zaken?

Bastiaan30 schreef:Dit is het gebied van satan, hij doet de stemmen na van overledenen, zodat de nabestaanden denken dat het echt is.

En waarom zou satan dat doen? Wat wint hij ermee? Zou satan dan niet tegen Char zeggen niet in de bijbel te geloven, dat het onzin is? Maar dat zeggen de geesten nooit tegen Char.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 okt 2010 18:50

scheermes schreef:Paragnosten zijn leugenaars, maar kunnen de nabestaanden wel troost bieden. Ook al eens opgevallen dat de doden nooit slechte dingen tegen de nabestaanden zeggen bij Char of Ogilvie?

Feitelijk bieden zij de mensen valse hoop en dat vind ik ook verkeerd, dan heb ik nog liever geen hoop.

James Randi heeft een test voor paragnosten ontwikkeld, waarbij degene die hem voor 60% doorstaat een miljoen krijgt.
Derek Oglivie deed mee en had maar 1 op de 10 goed (klik) maar het valt me op dat zijn aanhangers daar niks van willen weten.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 24 okt 2010 19:07

scheermes schreef:
Bastiaan30 schreef:De bijbel leert ons, dat we ons verre moeten houyden van dit soort zaken.

Wat bedoel je met dit soort zaken?

Bastiaan30 schreef:Dit is het gebied van satan, hij doet de stemmen na van overledenen, zodat de nabestaanden denken dat het echt is.

En waarom zou satan dat doen? Wat wint hij ermee? Zou satan dan niet tegen Char zeggen niet in de bijbel te geloven, dat het onzin is? Maar dat zeggen de geesten nooit tegen Char.

de doden moeten met rust gelkaten worden en moegen niet opgerooepen worden.
Verhaal van Saul nooit gehoord?
Satan is natuurlijk wel zo slim om niet te duidelijk zijn identiteit te tonen, maar zo veel mogelijhk mensen te misleiden.

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 24 okt 2010 20:40

mohamed schreef:Feitelijk bieden zij de mensen valse hoop en dat vind ik ook verkeerd, dan heb ik nog liever geen hoop.

James Randi heeft een test voor paragnosten ontwikkeld, waarbij degene die hem voor 60% doorstaat een miljoen krijgt.
Derek Oglivie deed mee en had maar 1 op de 10 goed (klik) maar het valt me op dat zijn aanhangers daar niks van willen weten.

Ik wist dat ie voor een test gezakt was, maar had het nog nooit gezien. Het bewijst wel dat ie niet via de gedachten van een kind kan communiceren. Het feit dat zijn aanhangers hier niks van willen weten bewijst dat mensen graag hierin willen geloven.

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 24 okt 2010 20:44

Bastiaan30 schreef:de doden moeten met rust gelkaten worden en moegen niet opgerooepen worden.
Satan is natuurlijk wel zo slim om niet te duidelijk zijn identiteit te tonen, maar zo veel mogelijhk mensen te misleiden.

Aan de ene kant zeg je dat de doden met rust gelaten moeten worden. Dus dat betekent dat je wel met ze in contact kunt komen. Maar aan de andere kant zeg je dat als je dat doet je contact krijgt met Satan die je zal proberen te misleiden. Hoe zit het nu?

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 24 okt 2010 23:01

scheermes schreef:
Bastiaan30 schreef:de doden moeten met rust gelkaten worden en moegen niet opgerooepen worden.

Aan de ene kant zeg je dat de doden met rust gelaten moeten worden. Dus dat betekent dat je wel met ze in contact kunt komen. Maar aan de andere kant zeg je dat als je dat doet je contact krijgt met Satan die je zal proberen te misleiden. Hoe zit het nu?

Er is toevallig net vandaag weer een familie in Parijs die een 'seance' aan het doen was, met z'n allen uit het raam geprongen, baby dood etc..
ook in Urk werden 'spelletjes' met glazen gedaan etc. spritisme, hier zijn duistere krachten aan het werk, dat is alles wat ik er van weet. je kunt wellicht met doden in contact komen, maar de Bijbel verbiedt het, dus zou ik maar gehoorzamen.
Waarschijnlijk voor je eigen bestwil.

Berjan

Berichtdoor Berjan » 25 okt 2010 12:49

Bastiaan30 schreef:
scheermes schreef:

Er is toevallig net vandaag weer een familie in Parijs die een 'seance' aan het doen was, met z'n allen uit het raam geprongen, baby dood etc..
ook in Urk werden 'spelletjes' met glazen gedaan etc. spritisme, hier zijn duistere krachten aan het werk, dat is alles wat ik er van weet. je kunt wellicht met doden in contact komen, maar de Bijbel verbiedt het, dus zou ik maar gehoorzamen.

Dat was niet tijdens een SEANCE, maar een naakte bruine man, waarvan ze dachten dat het satan was. Waarom? Dat stond er niet bij..

En dat op Urk is gewoon een goede zet van de advocaat om onder een lange celstraf uit te komen. Volgens de twee vrienden van de dader had de dader al vaker gezet: "ik maak hem af". Dat ging om een meisje waar ze beiden verliefd op waren. Iedereen weet wat dat kan doen met een mens :D

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 25 okt 2010 12:59

Bastiaan30 schreef: Er is toevallig net vandaag weer een familie in Parijs die een 'seance' aan het doen was, met z'n allen uit het raam geprongen, baby dood etc..

Dat lijkt me sowieso een goed advies. Ik kan me voorstellen dat als je zelf overtuigd bent dat je met doden kunt communiceren en gelooft in kwade geesten, je op een gegeven moment wat angstig kunt worden. Zeker als je met een groep bent die elkaar daarin versterkt, massahysterie.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 26 okt 2010 00:13

Bastiaan30 schreef:De bijbel leert ons, dat we ons verre moeten houden van dit soort zaken.

Woh, ik ben het is een keer met de bijbel eens :P

Dit is het gebied van satan, hij doet de stemmen na van overledenen, zodat de nabestaanden denken dat het echt is.

Welnee, char is een oplichtster. Ze maakt gebruik van cold reading. Moet je maar is naar dit filmpje kijken.

http://www.youtube.com/watch?v=IoE0Xy7rQIA

Allemaal nep! Ze verdient geld over de rug van andere mensen. Vies gewoon :-&
*onderschrift verwijderd door moderator*

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 okt 2010 10:47

scheermes schreef:
mohamed schreef:Feitelijk bieden zij de mensen valse hoop en dat vind ik ook verkeerd, dan heb ik nog liever geen hoop.

Ik wist dat ie voor een test gezakt was, maar had het nog nooit gezien. Het bewijst wel dat ie niet via de gedachten van een kind kan communiceren. Het feit dat zijn aanhangers hier niks van willen weten bewijst dat mensen graag hierin willen geloven.

Ook Uri Geller is in de jaren 70 ontmaskerd door diezelfde ex-goochelaar James Randi, nota bene op Amerikaanse nationale televisie in the tonight show, bekijk hier het filmpje. Toen Geller niet in staat bleek zijn bekende truuk te vertonen, zei de goochelaar dat hij zich geprest voelde.

Afbeelding
Dat het buigen van lepels niets dan een goocheltruuk is bewijst James Randi in het filmpje door dezelfde truuk te demonstreren.

Vreemd genoeg heeft deze ontmaskering geen effect op Geller zijn carrière gehad en eveneens het boek niet wat Randi over hem schreef. Waarom zouden mensen kritiekloos worden en zelfs boos op helden zoals James Randi?
Laatst gewijzigd door mohamed op 27 okt 2010 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 okt 2010 10:49

mohamed schreef:Vreemd genoeg heeft deze ontmaskering geen effect op Geller zijn carrière gehad en eveneens het boek niet wat Randi over hem schreef. Waarom zouden mensen kritiekloos worden en zelfs boos op helden zoals James Randi?

Omdat mensen graag wíllen geloven dat het waar is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 okt 2010 10:52

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Vreemd genoeg heeft deze ontmaskering geen effect op Geller zijn carrière gehad en eveneens het boek niet wat Randi over hem schreef. Waarom zouden mensen kritiekloos worden en zelfs boos op helden zoals James Randi?

Omdat mensen graag wíllen geloven dat het waar is.

Waarom willen ze dat?

Terug naar “[Religie] - Open forum”