Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor liefie » 11 okt 2010 14:53

Ik eet ook niet minder vlees maar wel ander vlees :D kip saté schnitzel enz is erg lekker maar giga veel calorieën. Daarom eet ik die echt zelden nog.
Na mijn verzorgende IG opleiding ben ik wel minder gaan bewegen (werk nu in de thuiszorg en dat is veel minder beweging) En toen ik nog op school zat fietste ik elke dag veel km en ik skeelerde erg veel.
Ik heb wel nieuwe skeelers maar waar ik nu woon kun je gewoon nergens lekker skeeleren daar baal ik wel van maar ja niks aan te doen. toen ik nog intensief mijn calorieën bij hield fietste ik elke dag in elk geval 30 min.

Sterkte Kwebbel met je nieuwe Sonja poging en niet teveel smokkelen :wink:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 11 okt 2010 16:09

tjonge, ik kijk gewoon m'n ogen uit hier als ik zie hoe goed jullie allemaal aan het afvallen zijn..
durfde me hier gewoon niet meer te laten zien :oops:
maar hier is het helemaal pet... vind het erg moeilijk om (ongezonde, lekkere) dingen te laten staan als ik thuis ben.
onze weegschaal doet het niet, maar kan wel merken dat ik ben aangekomen. na mijn zwangerschap ben ik 73 kg geweest, maar denk dat ik nu rond de 77 kg weeg en das toch wel een poosje geleden dat ik dat voor het laatst was. dus wil er nu weer echt voor gaan!
streefgewicht is ong. 70 kg...
vandaag ging het iig best! ben lekker druk geweest en nog helemaal niets gesnoept
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 11 okt 2010 16:41

Hier ook 77 kilo

en ik wil naar de 60/65

Ik heb er nu 5 af maar de rest wil niet, lukt niet.
Niet echt heel motiverend dus......

Succes iedereen :!:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 okt 2010 18:42

@petra: samen weer een poging proberen? :P ik ga wel controleren hoor :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 11 okt 2010 19:04

kwebbel oke !

Hoe pakken we het aan? :mrgreen:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 11 okt 2010 19:04

@Petra: Op de foto's van je hyves vind ik je best wel slank uitzien!

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 11 okt 2010 19:09

oh uhm welke dan :oops: :mrgreen:
mijn man zegt dat ook al.........maar ik vindt mezelf dik 8) :oops:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 okt 2010 19:15

petra85 schreef:oh uhm welke dan :oops: :mrgreen:

Het zelfbeeld en het beeld dat anderen van je hebben komt dan ook niet altijd 100% overeen.

Zelf vandaag een stuk chocoladetaart op, en morgen op kantoor pizza als lunch, dus heb er weer wat af te fietsen de rest van de week. Zondag wegen en vetpercentage meten. was 25,4% zes weken geleden. Stiekem hoop ik dat ik nu op (of liever een beetje onder) de 20% zit. We zullen zien.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 11 okt 2010 19:26

petra85 schreef:oh uhm welke dan :oops: :mrgreen:

Maar dat heb ik ook al sinds mijn pubertijd en dat gaat echt niet makkelijk weg! Het is minder als ik lekker in mijn vel zit. Kom op! Je bent mooi zoals je bent!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 okt 2010 22:44

Die wii dance stage hottest party is verslavend! En het kan lekker thuis. IDeaal is dat. Ik doe het tot nu toe elke dag een poosje. Ik vind het heerlijk dat ik iets heb ontdekt dat ik dat heel leuk vind, en gewoon thuis kan doen, dus op elk moment van de dag. En ik kan er mijn verloren kcal bijhouden, en dat tikt best aan. Beetje jammer dat zoonlief ook mee wil springen, en zo alles in de war brengt ;) maar als hij op bed ligt, dan ga ik los.... ;) Dat helpt denk ik bij mij beter dan oeverloos lijnen. Nu weeg ik wel netjes 66, en ben ik daar best tevreden mee, maar iets eraf kan nooit kwaad :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 okt 2010 23:10

MissF schreef:Die wii dance stage hottest party is verslavend! En het kan lekker thuis. IDeaal is dat. Ik doe het tot nu toe elke dag een poosje. Ik vind het heerlijk dat ik iets heb ontdekt dat ik dat heel leuk vind, en gewoon thuis kan doen, dus op elk moment van de dag. En ik kan er mijn verloren kcal bijhouden, en dat tikt best aan. Beetje jammer dat zoonlief ook mee wil springen, en zo alles in de war brengt ;) maar als hij op bed ligt, dan ga ik los.... ;) Dat helpt denk ik bij mij beter dan oeverloos lijnen. Nu weeg ik wel netjes 66, en ben ik daar best tevreden mee, maar iets eraf kan nooit kwaad :)

Bewegen helpt sowieso beter dan lijnen. Zelf heb ik het niet zo op van die beweeg-games, maar kan me helemaal voorstellen dat het voor sommigen inderdaad ideaal is.

Gretchen

Berichtdoor Gretchen » 12 okt 2010 11:52

Ik lees ook weer eens met jullie mee... Er MOET bij mij echt 7 kilo af, maar wat een drama is dat toch. Meestal lukt het me twee weken, en dan ga ik toch weer over op chocola en koek. Ik ben een paar jaar geleden wel 11 kilo afgevallen, en dat is er nu bijna allemaal weer bij... :( Van de week waarschijnlijk een keer squashen en verder opletten met eten. SOS Sonja kijk ik ook altijd, knap hoe sommige mensen toch kunnen afvallen. Maar hoe zwaarder je bent, hoe meer je ook kunt afvallen. Ik weeg trouwens 77 en wil weer naar de 70, of eigenlijk wil ik dat m'n gewicht begint met een '6'...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 okt 2010 13:10

Gretchen schreef:Ik lees ook weer eens met jullie mee... Er MOET bij mij echt 7 kilo af, maar wat een drama is dat toch. Meestal lukt het me twee weken, en dan ga ik toch weer over op chocola en koek. Ik ben een paar jaar geleden wel 11 kilo afgevallen, en dat is er nu bijna allemaal weer bij... :( Van de week waarschijnlijk een keer squashen en verder opletten met eten. SOS Sonja kijk ik ook altijd, knap hoe sommige mensen toch kunnen afvallen. Maar hoe zwaarder je bent, hoe meer je ook kunt afvallen. Ik weeg trouwens 77 en wil weer naar de 70, of eigenlijk wil ik dat m'n gewicht begint met een '6'...

De vraag is wat je na die twee weken doet, nadat je 'de fout' bent ingegaan? Geef je er dan maar helemaal de brui aan? Dat is het verradelijke. Jezelf alles ontzeggen is ook nauwelijks vol te houden.

Wat ikzelf doe wanneer ik aan het afvallen ben, is veel bewegen en letten op wat ik eet, maar dan 1 dag in de twee weken helemaal los gaan met waar ik zin in heb, frisdrank, pizza, ijs, wat dan ook. En daarna gewoon weer 13 dagen veel bewegen en gezond eten. Dat is prima vol te houden, en die ene dag eet je er niet aan wat je er in twee weken hebt afgesport.

Maar ik zou het toch ook wel weer leuk vinden als mijn gewicht met een 8 zou beginnen ipv 9. (correcter is dat ik streef naar een lager vetpercentage. Ik weeg liever 95 met een vetpercentage van 15% dan 85 met een vetpercentage van 20%).

Gretchen

Berichtdoor Gretchen » 13 okt 2010 08:11

Inderdaad, dan geef ik er de brui aan, heb ik er geen zin meer in en eet ik weer lekker gewoon, ben niet echt een doorzetter helaas. Als ik wél lijn, eet ik op zondag ook altijd meer, om toch ff wat extra's te hebben, en dan de rest van de week wel opletten. Maar goed, we gaan met goede moed verder. Soms denk ik wel eens dat ik gewoon naar een dietist ofzo moet gaan, om iemand te hebben die me er in begeleidt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 okt 2010 12:01

Dus, af en toe een keer wat lekkers... geen geheelonthouding... En dan niet na 2 weken weer alles eten wat je niet zou moeten eten. Beetje jammer he, als je zoveel kwijt bent het er zo makkelijk weer bij te laten komen. Voldoening van een gezond gewicht en blijvend, "voldoening" van een pak chocoladekoekjes maar van heel korte duur, daarna heb je het tegenovergestelde gevoel van voldoening.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”