Gretchen schreef:Ik lees ook weer eens met jullie mee... Er MOET bij mij echt 7 kilo af, maar wat een drama is dat toch. Meestal lukt het me twee weken, en dan ga ik toch weer over op chocola en koek. Ik ben een paar jaar geleden wel 11 kilo afgevallen, en dat is er nu bijna allemaal weer bij...

Van de week waarschijnlijk een keer squashen en verder opletten met eten. SOS Sonja kijk ik ook altijd, knap hoe sommige mensen toch kunnen afvallen. Maar hoe zwaarder je bent, hoe meer je ook kunt afvallen. Ik weeg trouwens 77 en wil weer naar de 70, of eigenlijk wil ik dat m'n gewicht begint met een '6'...
De vraag is wat je na die twee weken doet, nadat je 'de fout' bent ingegaan? Geef je er dan maar helemaal de brui aan? Dat is het verradelijke. Jezelf alles ontzeggen is ook nauwelijks vol te houden.
Wat ikzelf doe wanneer ik aan het afvallen ben, is veel bewegen en letten op wat ik eet, maar dan 1 dag in de twee weken helemaal los gaan met waar ik zin in heb, frisdrank, pizza, ijs, wat dan ook. En daarna gewoon weer 13 dagen veel bewegen en gezond eten. Dat is prima vol te houden, en die ene dag eet je er niet aan wat je er in twee weken hebt afgesport.
Maar ik zou het toch ook wel weer leuk vinden als mijn gewicht met een 8 zou beginnen ipv 9. (correcter is dat ik streef naar een lager vet
percentage. Ik weeg liever 95 met een vetpercentage van 15% dan 85 met een vetpercentage van 20%).