Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lenny
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Lenny » 07 okt 2010 08:05

Heb ik niet gehad. Ik ben idd ook met 9 maand geweest, en nu volgende week (11 maand) weer, en dan krijgt ze idd ook weer inenting.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 okt 2010 13:19

ajl schreef:Ik heb nog geen brief ontvangen. Wel een brief of ik Hugo mee wilde laten doen aan een onderzoek voor de vaccinatie van de mex grieo. Dan zou er meerdere malen bloedonderzoek gedaan worden. Ik heb bedankt, want dat wil ik hem niet aandoen.

Zo, dat is inderdaad nogal wat. Bloedprikken voor die kleintjes is geen pretje. Als er geen reden toe is... niet doen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 okt 2010 13:22

Hier kindlief opgemeten! Sjongejonge! In 1 jaar tijd is hij precies 18 cm gegroeid en 4,5 kilo aangekomen en 5 schoenmaten groter (maar volgens mij is de 6e zeer nabij). Hij is nu op een paar mm na een meter (!!!) en weegt ongeveer 14 kilo. Joepie! En dan de rest van zijn lichamelijke ontwikkeling: hij heeft spieren, kan duplo-blokjes van elkaar halen en bouwen (hij had geen kracht daarvoor), hij kan klimmen (had hij ook geen kracht voor), hij kan alles :mrgreen:

:yahoooo:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 okt 2010 14:27

wow hij haalt Matteo in :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 okt 2010 14:33

Haha, goed he 8)
Hij weet van geen ophouden! :mrgreen:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 okt 2010 19:50

@Jeepeecee: Ik vind dat je dochter een schitterend snoetje heeft, met dat lachje enzo ...

@ajl: Hier word je ook met 9 en met 11 maanden op het CB verwacht.

Fijn dat het zo goed gaat met je zoon, Galateia!

Onze jongste dochter hoest ook nogal. Ze heeft daardoor behoorlijk moeite met drinken, ze hapt steeds naar lucht. Naar is dat (en het voeden duurt op die manier ook errug lang :mrgreen:).

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 07 okt 2010 20:02

Bumba schreef:ja, met 9 mnd en nu ook met 11 maanden voor zijn inenting. Ik heb daar gisteren trouwens een brief van ontvangen van het NVI, of ik mee wil doen aan een onderzoek na zijn pneumokokken-inenting. Jullie ook? En gaan jullie (kinderen) er aan meedoen?

Inderdaad lijkt het me dat die keuze afhankelijk is van wat dat onderzoek inhoud. Als er telkens geprikt moet worden, zou ik dat ook niet zo snel doen. Toch ben ik stiekem er wel voor om mee te doen, afhankelijk van het soort onderzoek. Dit soort onderzoek is zo enorm belangrijk, vooral voor behandeling van pneumokokken e.d. in de toekomst. Ik wil zelf heel graag onderzoek doen naar dit soort infectieziekten, dus ik weet ook dat er echt heel veel belang er bij is dat mensen mee doen. Dus als het ook maar enigsinds kan, dan zou ik mee doen. het zou toch gaaf zijn als er uiteindelijk minder mensen overlijden/beter genezen aan/van dit soort ziekten door dit soort onderzoek!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 okt 2010 20:31

Sylke heeft maandag de BMR gehad, en vandaag begon de koorts. Ik hoop dat het mee gaat vallen. Timon is erg ziek geweest na die inenting (bleek uiteindelijk een dubbele ooronsteking te hebben...) dus ik vind het nu bij Sylke best een beetje spannend.

@Sophie: ik hoop voor je dat je dochter snel weer beter is. Het is erg vermoeiend als ze zo moeilijk kunnen drinken, zowel voor kindlief als voor mama :wink: (Sylke had dat ook toen ze nog problemen met haar neusje had. We moesten een uur lang martelen om er zo'n 40 cc in te krijgen, en dat 8x p.d. Gelukkig ligt dat inmiddels laaaaang achter ons :) )
Helpt het trouwens niet om voor de voeding goed te spoelen met zoutoplossing? Ik gebruik zelf altijd zo'n injectiespuitje zeg maar (kan je halen bij de apotheek), dan kun je de boel goed doorspoelen, beter dan met een neusspray.

Galateia: wow, super dat ie zo gegroeid is!! =D> Hij is langer dan Timon denk ik, en ongeveer even zwaar.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 okt 2010 20:35

Matteo is nu 98 cm en ong 15,5 kilo

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 okt 2010 20:35

@ Haai: Dat is idd een goed idee. 'k Had geen kant-en-klare neusspray meer liggen, en heb er verder niet over nagedacht, maar ik kan met een spuitje natuurlijk een zelfgemaakte oplossing in haar neusje spuiten. Ga ik straks proberen, dan zijn we misschien morgen allebei wat beter uitgerust :wink: .

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2010 07:34

Nog even over dat onderzoek. Zijn ze er wel helemaal zeker over dat ze iets met dat onderzoek kunnen doen?

Mijn moeder is pas ook gevraagd voor een soort bloedonderzoek (ivm iets in de familie, qua ziekte enzo). Ze wilde opzich wel mee doen, maar het koste iets van 850 euro (eigen kosten dus) en het kon nog wel meer gaan worden. En men kon niet met zekerheid zeggen of er iets uit zou komen. Dan ben je dus wel 850 euro kwijt (en misschien nog wel meer).

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 08 okt 2010 08:47

Danique heeft haar brilletje..staat zo eigenwijs! :lol:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 okt 2010 11:21

En hoe vindt ze het zelf? Laat ze 'm op haar hoofd zitten?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 okt 2010 12:56

Ja, valt zo'n bril niet van haar hoofd? Kindlief moet in november terug naar de oogarts en dan worden zijn ogen gemeten. Een oogje staat een heel klein beetje scheef. Kan verschillende oorzaken hebben, waarvan de makkelijkst te verhelpen oorzaak een sterkteverschil tussen beide ogen zou zijn. Dan zou het met een bril opgelost kunnen worden. Maar dan denken we: als hij dan rondrent, dan valt het toch van zijn hoofd? En uhm, kindlief heeft een echte Afrikaanse platte neus, waar moet dat ding op rustem. Dat wordt nog wat 8)

We zien wel :mrgreen:

(Toch maar hopen, dat het door een sterkteverschil komt, een van de alternatieven is dat hij geopereerd moet worden...)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 okt 2010 13:01

En net gebeld door de neuroloog. Geen bijzonderheden gezien op het slaap-EEG! Joepie! Waarschijnlijk geen epileptische neigingen, sjoef! De storingen / uitvallen die hij wel eens heeft komen gewoon door een turbo-ontwikkeling en groei en inhalen en de hele mikmak.

Tijd voor een dansje :yahoooo:

Terug naar “Archief”