Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Haai » 01 okt 2010 14:19

ik heb verveeld

Nou, jij hebt je zo te zien niet verveeld hoor :lol:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 01 okt 2010 16:39

Ik heb zo maar is ff een vraag

Elke dag gebruiken we een koffiezetapparaat. Ws heb je zo'n ander ding ( sorry ben de naam ff kwijt)
Ons koffiezetapparaat gebruiken we 3 keer per dag. De éne keer voor 3 bekers, en de anderen keer voor een aantal thermoskannen. Hij is inmiddels de 17 jr gepasseerd. Gaat ie bij jullie ook zo lang mee? Heb trouwens ook nog de eerste koffiepot, maar al wel de 6e of 7e theepot. ( zo'n simpele glazen) De waterkoker is ook 16 jr oud, en de wasmachine ook. Hoelang doen jullie met je apparaten?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 01 okt 2010 19:20

Wij hebben hier hard water, en dat kun je merken ook! Koffiezetter en waterkoker zijn hier heel snel verkalkt. Beide zijn nu ongeveer 8 jaar en volgens mij nog niet aan vervanging toe (hopelijk)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 01 okt 2010 19:53

Ik ben een drama met electrische apparaten :mrgreen: . Na 13 jaar huwelijk heb ik, schrik niet, m'n 4e stofzuiger (Miele, Vorwerk, Princess, Dyson), 3e strijkijzer (Hema, Tefal, Tefal), 2e waterkoker (Tefal, Tefal) (en dan heb ik het eerst jaren met een fluitketel gedaan), m'n 3e droger (de 1e was wel een oude tweedehandse en was niet echt kapot maar kostte erg veel stroom), m'n 3e wasmachine (Bauknecht, Zanussi, Miele) en 2e tosti-apparaat. We hebben nog onze 1e koelkast en diepvries en ons 1e koffiezetapparaat. Kanttekening bij de laatste is dat ik die zelden gebruik; ik heb jaren 'met de hand' koffie gezet en sinds 3 jaar hebben we een groot apparaat voor ons bedrijf. Dat is ook onze 1e.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 okt 2010 19:56

Na 15 jaar huwelijk:

3e koffiezetapparaat. Van de zomer de 3e (philips) gekocht, daarvoor jaaaaaaaaarenlang met een Aldi apparaat koffie gezet. 1e was moulinex

waterkoker, minimaal de 3e en ook nog 2 fluitketels versleten.

2e wasmachine, van AEG naar Miele overgegaan. Na om het jaar een aantal dure reparaties na 10 jaar vervangen. Die miele nog niets mee gehad.

3e strijkijzer.

2e droger, achteraf vraag ik me of het nodig was geweest om een andere te kopen. Die oude nakijken zou al zo 100 € kosten. Deze droger doet er net zo lang over als die ouwe. Komt nog bij dat ie het niet doet als het vriest. Moet ik hem eerst verwarmen met een fohn. Dankzij de elektronica van tegenwoordig.

3e mixer

3e of 4e stofzuiger.

Koelkast en vriezer hebben we hier van de bewoners overgenomen, dus zijn we aan ons 2e bezig. Die van hun was toendertijd nog maar een paar jaar jong.

Het lijkt wel dat ik niet voorzichtig of zuinig ben met mijn spullen, toch ben ik dat redelijk wel, dacht ik.
ja, dat is mijn mening dan he.....

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 okt 2010 20:00

Ligt er misschien ook wel aan hoe intensief je iets gebruikt. En bijvoorbeeld, wij verhuizen iedere 3 jaar, dus moet alles zo'n verhuiswagen op etc etc, dat lijkt me ook niet echt gezond voor die dingen.
Na (bijna) 7 jaar huwelijk:
2e wasmachine
1e koelvriescombinatie
2e koffiezetapparaat
2e waterkoker
3e strijkijzer (JAAAA ik ben er zo een die ze laat vallen :mrgreen: )
Overigens, ben ook wel eens toe aan een nieuwe man ;) :mrgreen: ;) want deze begint wat weigeringen te vertonen :lol:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 01 okt 2010 20:08

:lol: :lol:

na 2 jaar huwelijk gelukkig nog overal de 1e van :wink:

ik wil wel heel graag een nieuwe mixer want heb nu een handmixer maar vind zo'n standaard met een kom eronder toch een stuk handiger!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 01 okt 2010 20:13

LauraC schreef:Overigens, ben ook wel eens toe aan een nieuwe man ;) :mrgreen: ;) want deze begint wat weigeringen te vertonen :lol:
:?: :lol:

Ik geloof dat ik niet zo erg ben als ik dacht, dat is een hele troost :mrgreen:...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 okt 2010 20:13

vpk schreef::lol: :lol:

ik wil wel heel graag een nieuwe mixer want heb nu een handmixer maar vind zo'n standaard met een kom eronder toch een stuk handiger!

Die zien er ook mooier uit :oops: Maar ik doe alles lekker met de hand. Had een mooie mixer gekocht en daar ben ik bijna bang van. Wat maakt zo'n ding een herrie. Nee hoor, voor mij gewoon een garde of een vork. En moet je m'n armspieren eens zien :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 okt 2010 20:14

Sophie77 schreef:
LauraC schreef:Overigens, ben ook wel eens toe aan een nieuwe man ;) :mrgreen: ;) want deze begint wat weigeringen te vertonen :lol:

Ik geloof dat ik niet zo erg ben als ik dacht, dat is een hele troost :mrgreen:...

Hahaha mijn man zei ook al: die arme RW dames zullen wel denken ;) Nee hoor, ben nog altijd enorm gelukkig met mn lieve mannetje!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 okt 2010 20:17

Ik heb na bijna 5 jaar huwelijk inmiddels m'n tweede wasmachine in gebruik (eerste was al een paar jaar door manlief gebruikt), tweede vriezer (eerste was een krijgertje van zwager en schoonzus), tweede combimagnetron, tweede koelkast (eerste was een stokoud gevalletje van de vorige bewoner). Alles wat we nu nieuw gekocht hebben is als het goed is berekend op veeeeel jaren gebruik. Ik geef voor elec. apparaten liever iets meer uit zodat we er langer mee kunnen doen, dan iedere keer nieuw te moeten kopen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 okt 2010 20:25

Moest net even lachen. Manlief heeft als 'hint' alvast geld voor de krant neergelegd op de tafel. Mag jij raden wie er in bed de krant wil lezen morgen :mrgreen:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 01 okt 2010 20:42

jij? :-oo

kan ik je mixer niet overnemen dan :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 01 okt 2010 20:44

LauraC schreef:
Sophie77 schreef:

Hahaha mijn man zei ook al: die arme RW dames zullen wel denken ;) Nee hoor, ben nog altijd enorm gelukkig met mn lieve mannetje!

Gelukkig maar! :wink:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 01 okt 2010 20:56

LauraC schreef:
vpk schreef::lol: :lol:

Die zien er ook mooier uit :oops: Maar ik doe alles lekker met de hand. Had een mooie mixer gekocht en daar ben ik bijna bang van. Wat maakt zo'n ding een herrie. Nee hoor, voor mij gewoon een garde of een vork. En moet je m'n armspieren eens zien :mrgreen:

ik heb het op vakantie wel eens gedaan, maar dat vind ik waardeloos. Ik heb er één zonder standaard. die hebben mijn ouders wel, maar er ablijft altijd wel wat aan de rand zitten.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Terug naar “Archief”