Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Galateia » 24 sep 2010 11:12

Hoe gaat het nu met Cato?

Nou, dames - kindlief hier heeft mama zelf gerust gesteld :mrgreen:
Hij gebruikt nu ineens voorzetsels (ok, sommige onverstaanbaar, maar toch!). Hij vertelt uit zichzelf gewoon 'in de auto' en 'uit de auto' en 'boven de auto', etc. En gistermiddag zat ik op de bank en ging kindlief tekenen aan zijn tafeltje. En waar kwam hij mee aanlopen? Een trein! Hij had een trein getekend. Ok, natuurlijk onherkenbaar, maar was ik zo trots op: hij tekende echt wielen. Losse 'rondjes'. Echt serieus als wielen herkenbaar. Hij glunderde en was zo enthousiast door mijn reactie, dat we nu dus 17 getekende 'treinen' hebben 8)

Hoe dan ook. Hij ontwikkelt zich elke dag. Dus waar ik me nou zo zorgen om maakte? Geen idee. Ik denk, omdat hij al een paar weken niet echt vooruitgegaan was. En dan zomaar opeens op een dag tekent hij wielen en gebruikt voorzetsels.

Deze mama is weer klaar met stressen :mrgreen:

Over het kruipen: geen idee, of hij gekropen heeft. Hoe zou ik dat moeten weten? Hij kruipt wel gewoon over de grond met zijn auto's en trein, enzo. Lijkt mij ook kruipen? In motorisch opzicht heeft hij zich ook super ontwikkeld. Hij rent nog een beetje gammel, maar valt niet meer zo snel. En hij kan op de bank klimmen en op glijbanen en klimrekken. En hij kan Duplo-blokjes van elkaar los maken. Dat kon hij een jaar geleden allemaal niet, hij had hele dunne (bijna doorzichtige) handjes zonder spierkracht. Haha, en je zou hem nu moeten zien 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 sep 2010 11:40

ja, ben ook benieuwd of cato al weer wat opknapt.
en sophie, hoe is het met jullie kleine meid? al opgeknapt of uitslag?
en tj, hoe gaat het nu met manoël?

zie je wel galateia, het komt allemaal goed :mrgreen:
kan me voorstellen dat je even een dipje hebt als je weinig vooruitgang ziet. ik denk dat iedere moeder dat gevoel van 'doet mijn kind het allemaal wel goed' wel kent, maar helemaal bij een kindje met een achtergrond als jullie zoon!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 sep 2010 12:05

Hoe is het met Cato en jullie jongste Sophie?
Galateia, al is de ontwikkeling van Jurian natuurlijk anders, maar het is wel herkenbaar. Soms leertie opeens zo onwijs veel, dat ik echt denk: pff, ben jij nog maar 20 maanden? Maar dan duurt het weer een poosje voor er iets bijkomt.
Gister las hij opeens zelf zijn boekje voor. Die is heel simpel hoor, maar er staan tijden in, en daar doet Nijntje dan iets. Dus dan zeg ik: 8 uur. Zegt hij: ontbijt (klinkt als Ohbijt). 9 uur 'naar sool', 12 uur 'lekke ete'.
Zo schattig :) En er staan wel 8 tijden in ofzo, en hij weet bij elke tijd wat Nijntje gaat doen. Maar soms ligt het even stil, wat hij dan leert en opeens weer kan.
Hij is wel erg goed in gillen, Hij gilt nu om bijna alles. Als ik zeg dat we naar de auto gaan gaat hij op de grond liggen en gillen, als ik zeg dat hij zijn schoenen aan moet, hetzelfde. Als hij in de winkelwagen moet, hetzelfde. pfff.. En dan maar rustig blijven en negeren of hem gewoon oppakken zonder iets te zeggen. Valt niet altijd mee. Maargoed, zijn moeder schijnt ook zo geweest te zijn ;) Dus hij heeft het niet van een vreemde, en mijn moeder herkent het zo goed. Erg leuk :-k
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 sep 2010 12:27

Leuk dat jullie eraan denken! Met Cato ging het vanmorgen goed. Ze lachte voor het eerst weer en zat onder de vlekjes ( dus ik denk echt dat het de zesde ziekte is). Koorts was vanmorgen voor het eerst gedaald, dus ik hoop dat het doorzet. Mijn schoonmoeder is er nu en ik kan wat werk inhalen, dus ik heb geen flauw idee hoe het nu is :wink:

Fijn Galatiea dat zoonlief het nu weer zo goed doet. Ik kan mij wel voorstellen dat je het met argusogen volgt.

Hier gaat het momenteel ook enormsnel qua begrip etc met Hugo. En peuterpuberen zit hij momenteel ook volop in. Negeren doen wij hier trouwens niet. Bij gillen of iets dergelijks gaat hij linea recta naar de trap....even afkoelen. Als hij iets wil hebben of hij wil iets niet, moet hij dat rustig leren aangeven. Iets duidelijk maken kan hij namelijk erg goed. Het begint nu wel zijn vruchten af te werpen...ene keer natuurlijk meer dan de andere keer, maar dat mag ook. :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 sep 2010 13:43

Wat kan je nog meer verzinnen... als hij zelfs in de draagdoek niet stil wordt...... ](*,)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 sep 2010 13:57

Meid, ik ken het.....mijn kinderen huilden ook de eerste maanden dag en nacht. Bij mij hielp een behandeling van een osteopaat. Ik kwma toen met slapende kinderen thuis....die nooit meer huilden. Trek je het zelf nog een beetje?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 24 sep 2010 18:27

ajl schreef:Leuk dat jullie eraan denken!

Ook bij ons gaat het vandaag beter. Ze is nog wel snotterig en heeft nog wat verhoging, maar gelukkig geen koorts meer. Uitslag heb ik nog niet kunnen ontdekken, wel hoorde ik van m'n schoonzusje dat haar 2 kids ook 'zomaar' koorts hebben, zonder vlekjes e.d. Morgenmiddag hebben we een familie-uitje, ik hoop dat ze dan nog iets meer opgeknapt is.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 24 sep 2010 18:43

trijntjejohanna schreef:Wat kan je nog meer verzinnen... als hij zelfs in de draagdoek niet stil wordt...... ](*,)

Even een dagje hier brengen zodat je op adem kunt komen;-)

Maar: als het mijn kindje was ging ik direct naar de chiropractor
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 sep 2010 16:30

ik heb vandaag een winterjas besteld voor Matteo;

Afbeelding

ik had em al eerder gezien, maar toen was ie nog 29,95 en dat vond ik eigenlijk wat te duur :oops: nu was hij in de aanbieding voor 14,95! :D

Milan bleek nog 3 jassen te hebben :mrgreen:

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 25 sep 2010 19:28

leuke jas TJ. Straks nog een foto als ie hem aan heeft :wink:
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 sep 2010 20:15

als de jas er is zal ik een foto maken :wink:

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 25 sep 2010 20:42

TJ, mooie foto's weer enne leuke jas. Ik ben ook nog op zoek voor sophie, die wil natuuuurlijk alleen maar roze en liefst met een grote Hello Kitty erop of zo. had nieuwe laarsjes voor haar gekocht, speciaal met iets van roze erop (wel klein maar toch ;). maar ja ze had haar zinnen op Dora laarzen gezet, dus nu vindt ze deze eigenlijk niet meer leuk. Ze heeft wel sportschoentjes gehad met Disney Prinsessen, knalroze. Dus daar moet ze het maar mee doen ;)
Enne dat huilen. Ja, dat is zo frusterend he. Kunnen het krampjes zijn? Sophie had dat ook zooo erg. Die kon ook uuuuuren huilen, echt moeilijk soms. Beetje rooibosthee wilde nog wel eens wat helpen. Verder heeeel veel op schoot, in de auto meenemen, veel wandelen, pinkje sabbelen etc. Maar echt dé gouden tip moet ik zelf ook nog vinden ;)

Memmem, gelukkig dat het weer beter gaat met Cato!

Galateia, herkenbaar hoor. Ik maak me soms nog steeds zo'n zorgen en dan ineens gaat het weer, en zijn de zorgen weer over. Dat zal wel zo blijven als moeder zijnde vrees ik [-X

Wat kruipen betreft: Sophie heeft nooit gekropen, maar die liep al zeer vroeg (met 7 mnd aan het handje en met 10 mnd volledig los). Maar ik herken er wel iets in. Mijn broertje heeft PDD-NOS en kroop dus ook niet, maar schoof op zijn kont rond. Hij was ook heel laat met alles, bleek later wel.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 sep 2010 19:36

Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 sep 2010 19:36

Afbeelding