Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Galateia » 20 sep 2010 21:22

Nou, weet je, natuurlijk hebben we aan logopedie gedacht. Maar je hoeft geen logopedist te zijn om een achterstand te constateren. Dan moet ons manneke - die nu zoveel leert - daar weer regelmatig naartoe. En hij moet al zoveel. Deze week 3x naar het ziekenhuis. Ik heb ondertussen wel wat in de rondte gemaild. Er is een logopediste in NL die heel veel ervaring heeft met geadopteerde kinderen, ik ben ooit eens naar een lezing van haar geweest. Maar die gaat na 1 jaar thuis echt nog niks testen. Er valt dan namelijk niks te zeggen, zeker niet als er vooruitgang in zit en hij zich ontwikkelt. En hey, dat is het geval, gelukkig.

Ik had het er net nog met mijn man over. Ik ben er zelf zo mee bezig, omdat ik zelf gewoon een talen-mens ben. En gewoon geen idee heb, hoe dat nou dalijk toch moet. Dan gaat hij naar school, en dan? Dalijk kan hij zich niet redden? Maar dalijk is nog 8 maanden ver weg. Als we kijken, wat hij in de afgelopen 8 maanden heeft geleerd, dan is dat gigantisch. En redt hij het niet, gaat hij een paar maanden later naar school. Nou, dan zijn we een jaar verder en als hij in deze snelheid doorgaat, dan kletst hij tegen die tijd de oren van mijn kop 8)

Ik merk gewoon, dat ik het wel eens moeilijk vind om te bepalen, of hij het goed doet of niet. Ik heb geen idee. Geen idee, hoe oud hij is, geen idee, hoe zijn ontwikkeling is geweest, etc. Dan kom je op de psz om je kind op te halen en gaan die moeders met elkaar praten. En daar kan ik niks mee... En ik ben gewoon iemand die houdt van theorie, dan ga ik denken en malen en dan zie ik in mijn zo lieve mooie mannetje ineens een potentieel probleem, en dan ben ik bang dat er iets is en ik hem moet helpen. Maar mijn man constateerde het net heel nuchter op de bank: ik ben gewoon een mama :mrgreen:

Nou ja, ik laat het maar weer los. Het is zoals Memmem en LauraC terecht opmerken: het gaat om andere dingen, het komt wel, hij leert nu wat hij leert. En dat doet hij goed.

Ah, toen ik hem om 19 uur op bed legde, kroop hij tegen me aan, hoofd in mijn nek, verzuchtte 'mama', sloot zijn ogen en was vertrokken. Ik ben gewoon nog een kwartiertje blijven liggen om aan hem te ruiken en gewoon over zijn ruggetje te wrijven. ;/
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Berichtdoor Neeltje Jans » 20 sep 2010 21:30

Ah, toen ik hem om 19 uur op bed legde, kroop hij tegen me aan, hoofd in mijn nek, verzuchtte 'mama', sloot zijn ogen en was vertrokken. Ik ben gewoon nog een kwartiertje blijven liggen om aan hem te ruiken en gewoon over zijn ruggetje te wrijven.

Wat klinkt hier ontzettend veel liefde in door! Wat heeft dat kindje het ontzettend goed bij jullie!
respect!
Neeltje Jans

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 sep 2010 06:44

Ach Galatieia....een ander kind mag er ook 4 jaar over doen om bepaalde dingen te kunnen. Jullie kind is eigenlijk nog maar 1 jaar onderweg om dingen te leren. Dat komt echt wel ! En dat je je zorgen maakt, is ook logisch. Dat doet elke ouder, omdat je wilt dat je kind het zo makkelijk mogelijk krijgt in de maatschappij. Als ouder zie je vaak de dingen waar je kind qua ontwikkeling, karakter tegenaan zal lopen

Hugo is volgens mij wel snel met kletsen. Hij zegt zinnen van 5/6 woorden ( hij is van aug 2008). Sommige woorden zijn nog wel gebrekkig, maar het meeste komt er wel redelijk uit. Sinds afgelopen zondag zijn wij er achter dat hij het begrip 5 kent. Hij wilde nl niet eten en toen zei mn man nog 5 happen en toen wilden wij hem een 6e hap geven. Die wilde hij niet en zei '5 happen, nu vla eten ' Hij is ook erg gericht op taal, liedjes envoorlezen

Daarentegen blijft zijn grove mororiek qua klauteren en klimmen achter. Daar begint hij nu pas mee. Daarom zitten wij nu ook op gym en hij vindt het echt super.

Ik heb trouwens sinds deze week het idee dat Cato gericht 'mama' zegt. Ze brabbelt vaak mamamama als zij contact met mij wil krijgen. Misschien zie ik dingen die er niet zijn, maar het gebeurt dan wel heel vaak toevallig.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 sep 2010 06:45

Neeltje Jans schreef:
Ah, toen ik hem om 19 uur op bed legde, kroop hij tegen me aan, hoofd in mijn nek, verzuchtte 'mama', sloot zijn ogen en was vertrokken. Ik ben gewoon nog een kwartiertje blijven liggen om aan hem te ruiken en gewoon over zijn ruggetje te wrijven.

Wat klinkt hier ontzettend veel liefde in door! Wat heeft dat kindje het ontzettend goed bij jullie!
respect!

idd!

En.. dat hij zich over 8 maand niet op school red! Ik heb een meisje in de klas gehad met dispraxie, die kon geen fatsoenlijk woord zeggen, alleen papa en mama was zoals het hoorde! zinnen waren er ook niet bij, alleen losse woorden. Dat is allemaal goed gekomen. DUs.. denk dt je daar je neit druk om moet maken hoor!He zal voor de juf en kind eerste week wennen zijn, maar op de psz gaat het toch ook goed??

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 21 sep 2010 08:23

heb even geen tijd om alles bij te lezen. Probeer ik later vandaag nog eens te doen.

Sophie is nu hele dagen naar school, ze vindt het superleuk. Is wel erg moe, maar dat is wel logisch natuurlijk. Morgen voor de 1e keer naar de logopedist.
Ze is nu ook 2x naar kleuterzwemles geweest. Maar ineens wil ze niet meer, ze moet kopje onder en dat gaat ze pas doen als ze 5 is zegt ze (ze is nogal eigenwijs, dus daar houdt ze zich waarschijnlijk ook echt aan :roll: ). Nu heb ik gezegd dat ik tot de herfstvakantie betaald heb en ze de lessen tot die tijd dus ook maar moet afmaken. maar het eerste wat ze vanmorgen al weer zei is: ik wou dat het snel herfstvakantie was, want dan was ik tenminste klaar met die zwemles. Wat moet ik daar nou mee???? (heb haar op zwemles gedaan omdat we voorheen altijd gingen peuterzwemmen en ze zelf erg graag door wilde gaan met zwemmen. Dus niet omdat het zo nodig moest van ons).
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 sep 2010 09:23

Lenthe zegt nu 'mmm! jettet!' (mmm, lekker!) 'mjam mjam' zegt ze ook, zo leuk!
En van de week zei ze tutebeal! (tuttebel) :lol:
Ook 'kieteboo' is nieuw (kiekeboe).

Gister heb ik heerlijk van d'r zitten genieten! We waren bij mijn ouders en mijn man ging pianospelen. Ze rende er naartoe en ging bij de onderste tonen meespelen hard heen-en-weer-zwaaiend van haar ene beentje naar de andere. Ondertussen begon ze hard mee te zingen/roepen. Dan stopte ze ineens liep naar mijn vader en stak tegen hem een heel betoog af, heel serieus. Toen draaide ze zich weer om en ging weer verder spelen. Dat herhaalde zich wel zo'n acht keer! Geweldig! Wat hebben we om d'r gelachen.

Wie weet staat hier over een aantal jaar een piano! :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 sep 2010 19:10

Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 sep 2010 19:29

Wat een plaatje tj!
Oogjes om in weg te dromen!
Leuk dat mutsje, heb je dat laten maken?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 sep 2010 21:33

Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 sep 2010 21:34

Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 sep 2010 21:50

Manoel kijkt alsof het niet helemaal meevalt om kleine broer te zijn :wink: Leuke foto's!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 22 sep 2010 22:52

Mooie foto's TJ.
Kun je die mutsjes nog altijd bestellen, Jennine had em ook al.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 sep 2010 07:15

leuke foto's TJ!

Cato is sinds maandag behoorlijk ziek, hoge koorts. Aangezien zij ook AB heeft overleg gehad met de huisarts, die stuurde mij gelijk door naar de kinderarts. Maandagavond zaten wij daarom de hele avond in het ziekenhuis om uit te sluiten dat haar blaasontsteking niet naar haar nieren was gegaan. Gelukkig konden ze geen infectiehaaden vinden, maar ze heeft nog wel hoge koorts. Nadeel is dat zij normaliter ook slecht drinkt, dus nu helemaal :? Gisteren dacht ik dat ze opknapte, maar ze had vanmorgen al 39C en koortsblosjes op haar wangen.

Die kleintjes kunnen echt goed ziek zijn, ik vind dat altijd zo zielig!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 sep 2010 07:32

Wat zielig zeg, beterschap ermee.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 23 sep 2010 08:37

Beterschap met Cato.

Galatiea: Nog even over wat kinderen moeten kunnen voor school. Ik weet niet of je zoon ook goed kan kruipen maar dat is heel belangrijk voor de motoriek en inzicht. In groep 3 pikken ze de kinderen die niet gekropen er zo uit.
Als je dus iets wilt doen met je zoon kun je een wedstrijd kruipen met hem doen.

Terug naar “Archief”