Moderators: Memmem, Moderafo's
schelpje3 schreef:Nou Mortlach, wanneer is iemand te dik ? Bij een BMI van 27 en hoger bijv.
Maar hier gaat het soms over mensen die 200 kilo wegen !
Dat ben je niet in 14 dagen, dus waarom dan niet stoppen bij die 130 kilo of zo.
Wat is het nut en de zin van 12 hamburgers, of 4 megazakken chips ?
Dan proef je allang niks meer en heb je ook geen verzadigingspunt.
Dan is het vreten om het vreten, je brengt je lichaam zoveel schade aan dan.
Dat is dus eigenlijk zonde. Letterlijk en figuurlijk !
De bijbel beveelt ons matigheid aan, dat is niet voor niks. Dat is gezond.
De ene helft van de wereld lijdt honger, en een ander groot gedeelte vreet zich dood, schande !
schelpje3 schreef:Ik snap je verbetering, maar vond het niet kloppen dat de andere helft te veel vrat, want zo is het nou ook weer niet![]()
Ik ben gelukkig zelf heel matig in alles, mijn man eet en drinkt veel meer en bij hem moet die zak chips leeg, dat laatste boterhammetje uit de zak.
Dat heb ik helemaal niet. Ik vouw de zak dicht en ga rustig morgen verder.
Mijn ouders (van voor de oorlog) hebben de hongerwinter meegemaakt, echt honger dus !
Ook dan piep je wel anders.
Eten is ook emotie idd. Veel mensen eten uit verveling, of boosheid.
Wat je er niet aan eet, hoeft er ook niet af, prima motto
en één deelneemster was pas 25 ofzo!! Of was dat alweer vorige week? iig één van de uitzendingen was ze 25 en woog al iets van 140kg ofzo.. en ik vond mezelf dan dik..... niet negatiefs naar de deelnemers hoor en mensen uitgezonderd die dmv een ziekte of aandoening dik zijn, maar wat een suikers kunnen ze naar binnen werkenGalateia schreef:Zo, ik zag trouwens gisteren SOS Sonja op TV. Wat eten sommige mensen allemaal! Sjonge, dat is echt bizar! Die ene vrouw ging ook heel snel met afvallen, maar dat vond ik wel logisch: ze stopte gewoon met al die suikerbommen. Ik heb echt met open mond zitten kijken. Soms kan overstappen op een normaal voedingspatroon al alle verschil maken.
schelpje3 schreef:Mortlach schreef:In een aflevering van 'Big meets Bigger' waren twee zwaarlijvige Britten te gast bij een gezin in Argentinië. Ze gingen mee naar de dokter omdat de moeder des huizes toch wel wat gezondsheidsklachten had. Toen de dokter vroeg naar haar eet- en drinkgewoonten, bleek die vrouw 10 liter cola per dag te drinken. Ja, je zou van minder klachten krijgen zeg. Helaas is frisdrank in de Argenijnse sloppenwijken makkelijker verkrijgbaar dan water.
Het gemene is wel dat hoe dikker je bent, hoe minder goed de prikkel dat je vol te zit goed wordt doorgegeven aan het brein.Het is echt een vicieuse cirkel waarbij je op een gegeven moment echt niet meer naar je lijf moet luisteren, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik krijg niet eens 10 ltr water in 5 dagen weg !
Dat hoor je vaker, mensen die achterlijk dik zijn, knagen extreme hoeveelheden weg. Daar zijn ze niet mee begonnen dat sluipt er steeds meer in. Waarschuwt hun omgeving dan niet ? Zie je zelf niet hoe stom je bezig bent ? Een hamburger is lekker (nou ja, lekker) maar 12 ???
kirsten schreef:Ik vind het ook bizar wat iedereen naar binnen gooit bij SOS Sonja. Hoewel het wel flink is aangedikt in zo'n programma hoor (tis natuurlijk wel sbs6).
Afvallen gaat hier goed. Mijn broek begint af te zakken![]()
(jammer dat ik nu alleen weer op broekenjacht moet)
Mortlach schreef:schelpje3 schreef:Ik snap je verbetering, maar vond het niet kloppen dat de andere helft te veel vrat, want zo is het nou ook weer niet![]()
Ik ben gelukkig zelf heel matig in alles, mijn man eet en drinkt veel meer en bij hem moet die zak chips leeg, dat laatste boterhammetje uit de zak.
Dat heb ik helemaal niet. Ik vouw de zak dicht en ga rustig morgen verder.
We hebben allemaal zo onze mindere punten. Ik vermoed dat je man beter kaart kan lezen of achteruit kan inparkeren dan jijMijn ouders (van voor de oorlog) hebben de hongerwinter meegemaakt, echt honger dus !
Ook dan piep je wel anders.
Ongetwijfeld, maar je kunt het mensen moeilijk verwijten dat ze zijn geboren in een maatschappij waarin voedsel altijd en in grote mate beschikbaar is. Sterker nog, je kunt die hongerwinter-ouders waarschijnlijk verwijten dat ze hun kinderen een manier van omgaan met eten hebben aangeleerd die totaal niet past bij de huidige situatie. Ik heb mijn ouders ook wel eens tegen heug en meug de laatste paar happen eten zijn wegwerken omdat ze geen eten kunnen weggooien.Eten is ook emotie idd. Veel mensen eten uit verveling, of boosheid.
Wat je er niet aan eet, hoeft er ook niet af, prima motto
Als je maar genoeg beweegt, maakt het echt niet uit hoeveel je eet, dat is ook een motto.
kirsten schreef:Ik vind het ook bizar wat iedereen naar binnen gooit bij SOS Sonja. Hoewel het wel flink is aangedikt in zo'n programma hoor (tis natuurlijk wel sbs6).
)
schelpje3 schreef:Ik zie wel bij oudere mensen dat ze veel dingen hergebruiken, al voordat dat in de mode was. Boterkuipjes vriezen ze dingen in, of bewaren er elastiekjes in, zak van het brood wordt gebruikt om iets in weg te gooien, jampotjes gaan schroefjes in.
Idd, je kunt wel 10.000 kcal per dag eten, als je maar de tourdefrance fietst(of 11stedentocht schaatst)
Mortlach schreef:In een aflevering van 'Big meets Bigger' waren twee zwaarlijvige Britten te gast bij een gezin in Argentinië. Ze gingen mee naar de dokter omdat de moeder des huizes toch wel wat gezondsheidsklachten had. Toen de dokter vroeg naar haar eet- en drinkgewoonten, bleek die vrouw 10 liter cola per dag te drinken. Ja, je zou van minder klachten krijgen zeg. Helaas is frisdrank in de Argenijnse sloppenwijken makkelijker verkrijgbaar dan water.
Het gemene is wel dat hoe dikker je bent, hoe minder goed de prikkel dat je vol te zit goed wordt doorgegeven aan het brein.Het is echt een vicieuse cirkel waarbij je op een gegeven moment echt niet meer naar je lijf moet luisteren, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Terug naar “Psychologie & Gezondheid”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten