Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jantine76
Sergeant
Sergeant

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor jantine76 » 09 sep 2010 13:43

Bij ons op school is hierover een aantal jaren geleden een enquete gehouden of er behoefte was aan Bso. Nee, dus. Om die reden is het er ook niet. Als (te) weinig ouders aangeven hiervan gebruik te willen maken, waarom zou een school het dan doen? Ik geloof dat het hier echt minimaal was..

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 sep 2010 13:46

Maar dat is héél iets anders dan niks willen organiseren vanwege een ouderwets vrouwenstandpunt.
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 sep 2010 13:48

Jo'tje schreef:En een beetje flauw dat er direct weer werd gereageerd met: 'de ouders stellen tegenwoordig ook veel te hoge financiële eisen' bladibla. Die zullen er best zijn ja. Maar er zijn o-zo veel mensen die gewoon moeten schrapen om het vol te houden!
Met de beste wil van de wereld, maar dan lukt het echt niet als iemand stopt met werken. Ik kom ze in m'n werk best regelmatig tegen. Dan is het makkelijk praten over 'slechte moeders' vanaf de zijlijn.

Verder is er ook nog iets als talenten ontwikkelen en inzetten. Maar dat schijnt voor vrouwen helemaal niet nodig te zijn. Die hebben tenslotte al kinderen...

dat is ook de reden dat ik daar niet meer op inga. Ik word daar een beetje moe van.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 sep 2010 14:07

Misschien moet ik je voorbeeld volgen ;)
En ik heb nog niet eens zelf kids...haha.
pobody's nerfect

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 sep 2010 14:15

O, nou even niet voor het een of ander: ik ben ab-so-luut voor arbeidsparticipatie door vrouwen. En ik ben al helemaal voor flexibelere mogelijkheden voor mannen. Ik vind het echt absurd, dat het helemaal in onze maatschappij is ingeweven, dat de vrouw dan maar een stapje terug moet doen. En mannen wordt het vaak weer zo onmogelijk gemaakt.

Dat mijn man en ik er voorstander van zijn, dat onze kinderen niet van opvang gebruik hoeven te maken, betekent niet, dat we vinden dat anderen dat ook zo moeten doen. Wij hebben makkelijk praten, want we kunnen het allemaal zo doen. En als ik een man had, die fulltime moest/wilde blijven werken, dan zou ik ook gewoon van opvang gebruik maken, want van alleen maar huismama zijn, zou ik gillend gek worden. En mijn man en kinderen ook :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 sep 2010 14:20

Galateia schreef: En als ik een man had, die fulltime moest/wilde blijven werken, dan zou ik ook gewoon van opvang gebruik maken, want van alleen maar huismama zijn, zou ik gillend gek worden. En mijn man en kinderen ook :mrgreen:

Hahaha!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 sep 2010 14:27

Even iets luchtigers en wellicht meteen ter illustratie van mijn verre van perfecte moeder-zijn: kindlief en ik dansen door de kamer, terwijl ik een oud liedje van Britney Spears zing (uhm, gil!). Hij vindt vooral het gekdoen leuk op de zin 'I lose my mind' en 'hit me baby, one more time'. Het dansen door de kamer valt hier zeer in de smaak. En nu, nu gaan we Guus Meeuwis zingen en dansen, want... die heeft een liedje over een trein, en treinen... oelala! Goed. Wij dansen verder 8)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 sep 2010 14:43

Wat wordt er in NL allemaal gedaan overdag met de kinders? Behalve school dan he...

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 09 sep 2010 16:55

henkie schreef:Jajaja, het is hier nogal hectisch! :mrgreen:

Zaterdagavond is Judith geboren! Alles gezond en wel en ik kan de dames zo ophalen uit het ziekenhuis.

Hier een foto: http://twitpic.com/2ltgkp

Het volgende gerucht gaat overigens ;-)
"Roer van Refoweb over 18 jaar in handen van vrouw"

ha ha dat is nog eens een refomatorische revolutie :mrgreen: en nee ik ga je niet nogmaals feliciteren want dat had ik telefonisch al gedaan !

nou vooruit dan maar !

Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 sep 2010 17:30

LauraC schreef:Wat wordt er in NL allemaal gedaan overdag met de kinders? Behalve school dan he...

Uhm, manlief doet met kindlief veel huishoudelijke dingen. Op de een of andere manier hebben ze dan de grootste lol. Ze gaan altijd even naar de glijbaan/speeltuintje en verder heb ik geen idee wat ze allemaal doen. Als ik bel, dan hoor ik altijd veel plezier op de achtergrond.

Als ik thuis ben komen mijn ouders een middagje/paar uurtjes, ga ik langs mijn zus of broertje, we dansen, zingen en doen gek, we slapen op de bank, we lummelen wat, we lezen heel veel boekjes en gaan elke week naar de bibliotheek. En als ik het echt niet meer weet, dan koop ik gewoon een retour treinkaartje voor een paar stations verderop en meneer heeft een uurtje volop plezier met zijn treinritje. Ik vermijd echte kinderdingen, zoals speeltuinen enzo, dat doet mijn man dan met kindlief. Ik vind het wel leuk om met de frisbee te gooien op het speelveldje een straat verderop, kindlief gelukkig ook 8)

Ach ja, zo probeer ik elke dag maar weer te bedenken 'wat gaan we nu weer eens doen'. Natuurlijk speelt hij tussendoor ook heel veel, maar ik vind zo'n hele dag thuis altijd toch wel weer een uitdaging.

Wat doet men in Engeland zo'n beetje op een dag met kind?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 sep 2010 18:02

tegenwoordig hoeven de ouders niet meer mee naar de schoolarts. even inhaakend op iets wat vier pagina's terug stond.

galateia: speeltuintje/ glijbaantje daar is ook favo bij onze uk als we aan die kant van het land zijn.

hier gaat juul na een christelijk dagverblijf.

overigens zijn de scholen verplicht opvang te regen, of contact te zoeken met een organisatie, dus ook de refoscholen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 sep 2010 18:17

Ik laat Jurian bewust poosjes alleen spelen. Ik heb niet altijd zin om hem continu te vermaken, dus dan maak ik hem duidelijk dat hij even zelf een boekje mag lezen.
Als ik de hele dag thuis ben met hem gaan we sowieso even naar de winkel. Soms alleen de supermarkt, en dan vaak op de heenweg in de buggy, terug mag hij zelf lopen, en dan komen we ook langs een speeltuintje.
We gaan ook vaak zat even de stad in, ook regelmatig met mijn moeder, en dan pikken we een terrasje ;) We lezen ongelooflijk veel boekjes samen, doen 20 x achter elkaar de vormenstoof op evrschillende manieren, hij tekent erg graag aan tafel, zemen samen de ramen.
En als het lekker weer is vermaakt hij zich prima in de zandbak, en dan zit ik er met een goed boek bij :D
(maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me wel verveel, als ik 2 dagen achter elkaar de hele dag met hem thuis ben, dan ben ik het wel weer een beetje zat :oops: )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 sep 2010 18:18

Uhm, nou wij uhm: zwemmen iedere dinsdag, gaan naar 2 speelgroepjes (woe en do), gaan iedere dag naar de speeltuin, lezen boekjes, verven, spelen met de play-doh, doen vooral geen huishouden ;), gaan ergens koffiedrinken, doen boodschappen, naar de bieb. Gewoon een beetje hetzelfde denk ik. Toen ik een maand bij mn vriendin in NL was vorige december viel me op dat er eigenlijk weinig voor moeders/vaders met kleintjes wordt georganiseerd zoals peutergroepjes etc, maar misschien lag het eraan dat het in december was ofzo gewoon de plaats waar zij woont? Als ik hier een dag thuis ben (als ik ziek ben ofzo) dan vliegt Michael tegen de muren op en is hij zooo ondeugend. Ik moet er dus echt op uit met hem.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 sep 2010 18:24

ik ga ook dagelijks naar buiten met julia hoor... anders stuiterd die ook tegen de muren op. Ommetje naar de winkel is al voldoende om de dag te breken en ff buiten te zijn. Dus wat het ookvoor weer is. altijd ga ik er wel ff uit.
Hier kan ze super alleen spelen, onder een voorwaarde dat ik aan het poetsen oid ben. Anders moet ik met haar komen spelen als ik op de bank zit te zitten.
Ze speelt uren met haar fantasieverhalen! met duplopoppetjes, blokjes die auto's zijn.. of wat dan ook! Heerlijk en fantastisch!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 sep 2010 18:26

Ik ga er zeker niet standaard op uit met hem....meestal wel een ommetje, maar niet naar dierentuinen, treinreizen etc. Hij moet ook zichzelf leren vermaken. In de dagen dat ik niet werk, rommel ik eigenlijk een beetje om hem heen. Afgelopen zomer heeft hij heel veel buiten gespeeld en ben ik vaak binnen met Cato. De deur staat wel open en hij rijdt regelmatig met zn auto's en het liefst ook met zn fiets naar binnen. Hij helpt mij altijd met eten koken en ook vaak met boodschappen doen, somds bakken wij samen een taart of koekjes. Vanaf volgende week ga ik wel met hem naar peutergym. Ik moet dan meedoen, dus dat lijkt mij wel grappig.

Terug naar “Archief”