antoon schreef:zo,n verslag buiten hem om zegt weinig, als je dan in aanmerking neemt dat de geleerden ook steeds gas moeten terugnemen of dingen moeten veranderen zeker ook in de genetica maakt dat het probleem compleet, blijkbaar zijn ze niet in staat dat recht in zijn gezicht te zeggen, zou er misschien, toch een mankementje aan kleven.
Genetica is een bijzonder rijk gebied waar nog een hoop van onbekend is. Natuurlijk verandert het inzicht naarmate het onderzoek vordert. Zo werkt de wetenschap nu eenmaal. Ook de leeftijd van de Aarde en van het universum is constant in beweging, zo komt er eens een miljoen jaar bij; zo gaat er eens een miljoentje af. Maar 6000 jaar zal het niet meer worden. Ik vind het altijd een beetje raar als de mensen die zich bezig houden met de zoektocht naar kennis wordt verweten dat die kennis nog niet compleet is... Ja duh! daarom zoeken ze nog steeds zo hard.
In een vrij land mogen we ons zegje doen, zeker als wij als groep (bijbel gelovigen) bewust of onbewust neergezet worden als mensen die het verkeerd hebben.
Ik probeer dat bewust te doen. Als ik het onbewust gedaan heb, bied ik daar mijn excuses voor aan.
dan kunnen geleerden die ons steunen op de zwakke kanten van de theorie wijzen, en op de sterke kanten van de bijbel. gelukkig dat dat mag in een vrij land, dan mogen er ook Kenten opstaan en op hun specifieke manier op de manco,s van de theorie aandacht richten.
Natuurlijk mag dat. Maar weet je welk probleem ik daarmee heb? Dat er een moderne Newton, Einstein, Darwin, Gallileo, noem ze maar op wordt geboren in een streng creationistisch gezin; dat dat kind zo'n karikatuur van wetenschap wordt bijgebracht dat het nooit naar de universiteit wil en dat als gevolg daarvan het vaccin tegen AIDS niet wordt uitgevonden of de oplossing van het wereld-energie probleem niet wordt opgelost.
Het probleem is dat puur wetenschappelijk gezien creationisme de mensheid niets oplevert. Je zult geen nieuwe medicijnen uitvinden uitgaande van het creatonisme; je kunt geen baanbrekend deeltjesonderzoek doen op basis van het creationisme, je kunt geen olievelden vinden of andere energiebronnen. Natuurlijk is het allemaal hartstikke goed voor je zieleheil, maar buiten dat heb je er niets aan.
De manco's in een theorie aanstippen is alleen maar goed hoor. Dan wordt er weer een doctoraalstudentje op zo'n probleem gezet die aanvullend onderzoek doet, het probleem oplost en hopla, weer een doctor. De denkfout die gelovigen maken is dat ze verwachtend at als je één knelpuntje aanwijst, dat de hele theorie de deur uit gaat. Maar zelfs als evolutietheorie niet waar zou zijn, dan betekent dat niet dat creationisme dan automatisch wel waar is.
Andersom mag men ook vragen stellen en in twijfel trekken van de bijbel. Gelukkig leven we niet in Korea, maar helaas is de realiteit dat evolutionisten die vrijheid nog weleens misbruiken en lopen te schelden en te tieren in de discussie, de goede natuurlijk uitgezonderd, dat zet ook aan het denken of zo een theorie over de aarde in dit geval, echt zo valide is als de schrijver en ook media ons doen geloven. amen
Ach, daar maken echt niet alleen wetenschappelijk-georienteerde mensen zich schuldig aan. Alsof christenen niet de meest amusante tirades kunnen voortbrengen als je een knelpuntje in de Bijbel aanwijst...