Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 sep 2010 14:08

Manoël slaapt in principe heel goed.. er is alleen een grote MAAR.. hij doet dit alleen als hij op zn buik slaapt! zouden jullie je baby op de buik laten slapen? Hij kan in principe zn hoofd omdraaien..

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 sep 2010 14:54

Zoontje van mijn zus heeft dat ook! Nou is er natuurlijk wel een risico. Zij lieten hem altijd op z'n rug in slaap vallen. Als hij vroeg wakker werd, draaiden ze hem op de buik. Dan waren ze zelf wel wakker en konden ze het goed in de gaten houden.
Toen hij sterk genoeg was en ook in de box bijv. zelf zijn hoofd optilde enz. lieten ze hem wat makkelijker op de buik slapen.
Maar goed, het was niet zo dat hij op z'n rug helemaal niet sliep.
pobody's nerfect

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 sep 2010 15:58

trijntjejohanna schreef:Manoël slaapt in principe heel goed.. er is alleen een grote MAAR.. hij doet dit alleen als hij op zn buik slaapt! zouden jullie je baby op de buik laten slapen? Hij kan in principe zn hoofd omdraaien..

Mijn broers en zusje en ik hebben allemaal op onze buik geslapen anders sliepen we niet van de eerste dag af aan. Risico's zijn er altijd die kun je niet voorkomen.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 01 sep 2010 18:51

trijntjejohanna schreef:Manoël slaapt in principe heel goed.. er is alleen een grote MAAR.. hij doet dit alleen als hij op zn buik slaapt! zouden jullie je baby op de buik laten slapen? Hij kan in principe zn hoofd omdraaien..

Mijn meiden sliepen ook op hun buik. Op hun rug sliepen ze echt niet. Overdag had ik er geen moeite mee, ging gewoon geregeld kijken. 's Nachts vond ik het wel wat minder en probeerde ik ze al slapend toch op hun rug te leggen. Maar dan werden ze vaak wakker en was het huilen, huilen, huilen tot ze weer op hun buik lagen :? Toen de meiden zelf hun hoofd om konden draaien (al vrij snel na de bevalling) gaf dat wel wat meer rust. Dus ja, ik liet ze altijd op hun buik slapen.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 01 sep 2010 18:54

Als hij zelf in staat is zijn hoofd op te houden en te draaien, zou ik hem rustig op de buik durven leggen. Anders nog niet, maar goed, lekker doorslapen is ook heerlijk....

jaantje74
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jaantje74 » 01 sep 2010 19:04

Onze jongste is nu bijna 8 maanden en slaapt ook al vanaf dat ze een paar weken was op haar buik.
In het begin ging ik wel regelmatig kijken. Ze slaapt veel beter als ze op haar buik ligt. ( en wij dus ook!)
Het is altijd goed om alert te zijn, zeker als ze zo klein zijn.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 sep 2010 19:27

Manoël slaapt toch bij jullie op de kamer? Dan zou ik het helemaal niet zo'n punt vinden geloof ik, je kunt hem dan toch beter in de gaten houden. Sylke sliep ook veel op haar buik of zij.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 01 sep 2010 19:33

trijntjejohanna schreef:
Schipje schreef:Lenthe is na vier weken ook al gedoopt maar dat doe ik nooit meer zo snel! Al die visite erna, en ik had toen heel veel last van de spruw, dus boven huilend zitten voeden terwijl beneden iedereen gezellig rondloopt....... Mijn man deed alles, maar toch was het teveel.

wij hadden geen visite daarna.. ook nooit gedaan! vandaag was het na de dienst koffiedrinken in de kerk, dus hebben we in de kerk nog koffie gedronken! Bij Milan en Matteo zijn we gewoon even nog 10 minuutjes in de kerk gebleven en kon iedereen ons daar feliciteren en dan gingen we naar huis en de familie gewoon weer naar hun eigen huis.. ik zie niet in waarom iedereen na het dopen op visite zou moeten komen..

Dat is bij ons een beetje de gewoonte, ook cadeautjes geven enzo... heel gezellig....als je je beter voelt :)

Verder: de jarigen nog gefeliciteerd!
En tj: wat ene mooie foto's!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 sep 2010 20:35

trijntjejohanna schreef:hmm oke, nog nooit van gehoord! ik snap dat het lastig wordt als je geen dominee hebt. Maar waarom per wijk of iets.. wat is daar de reden achter

ik vraag me dit nog steeds af :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 sep 2010 20:40

@tj: 'k zag 'm niet staan eerder :)
De kerk waar ik naartoe ging in NL was niet zo groot dat we aparte doopdiensten per wijk hadden, maar bij een oppasgezin was dat we zo. Dus echt een reden heb ik niet, maar ik kan me voorstellen dat als er een heleboel babies worden geboren, je niet een iedere week een lange doopdienst wilt hebben.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 sep 2010 20:50

is een doopdienst daar dan zoveel langer dan een normale dienst

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 sep 2010 21:02

In sommige kerken wel ja, zo'n 15 min. soms.

Als bij ons de geloofsdoopdienst gehouden wordt is deze ook langer, maar dat is echt een Feest dienst.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 sep 2010 21:11

trijntjejohanna schreef:is een doopdienst daar dan zoveel langer dan een normale dienst

Bij ons in de Ger.Gem is het gewoon even lang als anders maakt niet uit of er 1 kindje gedoopt wordt of 8 de Dominee kort zijn preek dan in.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 01 sep 2010 21:21

Wij hebben eens in de 2 weken een doopdienst in een van de 3 kerkgebouwen. Ieder kerkgebouw (en daarmee wijk) is dus eens in de 6 weken aan de beurt. Maar er is geen regel dat als je in Wijk A woont, dat je daar ook doopt. Meestal doopt men in de kerk waar ze ook kerken. In de nieuwste wijk/kerk zijn doopdiensten met 5-10 baby's ook geen uitzondering. Die dienst duurt dan meestal toch wel wat langer.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 01 sep 2010 21:33

trijntjejohanna schreef:
trijntjejohanna schreef:hmm oke, nog nooit van gehoord! ik snap dat het lastig wordt als je geen dominee hebt. Maar waarom per wijk of iets.. wat is daar de reden achter

ik vraag me dit nog steeds af :wink:

Wij hebben een heel kleine gemeente en als er toevallig 3 zwanger zijn 'wacht' men tot ze alledrie geboren zijn, maar als je de enige bent dan mag je wanneer je zelf wilt. Toen Lenthe 2 weken oud was vroeg de dominee of we over twee weken wilden dopen, ik zag het toen helemaal zitten (wij waren met een ander stel) maar dat viel dus vies tegen.

Terug naar “Archief”