Een legende, verschil tussen 3 godsdiensten.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marin
Luitenant
Luitenant

Re: Een legende, verschil tussen 3 godsdiensten.

Berichtdoor marin » 01 sep 2010 12:22

Jo'tje schreef:Een rustgevend zalig verhaaltje voor christenen.
Ik houd persoonlijk toch meer van de verhalen/feiten die christenen aanzetten om Christus' voorbeeld te volgen.
Voeten in de modder, hup!

christenen aanzetten om Christus' voorbeeld te volgen?

chistenen zijn toch al navolgers van Christus of vergis ik mij daarin?

Ik denk Jo'tje om het voorbeeld van Christus te volgen houdt in dat je daarna in de voetsporen van Jezus wil wandelen, dat wil zeggen je leven inrichten zo God het wil daar is de Here Jezus een voorbeeld in geweest.

Het probleem is dat vaak de meningen van christenen of gelovigen hun leven gaan inrichten zo als de kerk of hun godsdienst zegt wat een tegenstelling kan zijn wat de relatie met Jezus betreft, kijk maar naar de verschillende kerken en gemeentes en stromingen.

In de voetsporen van Jezus wandelen zegt niet dat zoals de mens graag wil [b]net naast de voetsporen wil wandelen[/b].

Jo'tje ik ben benieuwd naar je verhalen aan anderen die Jezus nog niet kennen?
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 01 sep 2010 13:02

Marnix schreef:Wat op zich af en toe niet verkeerd is... maar een moslim / boeddhist zul je er denk ik niet mee overtuigen.

En als je dit verhaal aan christenen vertelt moet dat inderdaad vervolgens ook leiden tot het volgen van Hem. Het leven houdt niet op als we uit de put zijn gehaald, het nieuwe leven begint dan!

Dat is waar, als de Here Jezus de mens heeft gered wil Hij graag dat je de modder plekken die nog aan ons aankleven aan Hem wil vertellen, als men dat aan Hem voorlegt in relatie met Hem en je wil niet meer verkeerde dingen doen dan krijgen we een wit kleed onbevlekt omdat de Here Jezus ons verlost heeft , de Vader ziet ons aan in Zijn Zoon.
Daarom als je een relatie met de Here Jezus hebt dan zie je hoe werkelijk bent, dan kun je ook de tekortkomingen in je zelf ontdekken om daar werkelijk wat aan te kunnen doen, Hij wil ons dagelijks daar mee helpen en wil ons de persoon laten zijn zoals we werkelijk kunnen zijn.

Dat is verlossing door de Here Jezus om bij de Vader te kunnen blijven!
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 sep 2010 13:21

marin schreef:
Ik houd persoonlijk toch meer van de verhalen/feiten die christenen aanzetten om Christus' voorbeeld te volgen.

Ik denk Jo'tje om het voorbeeld van Christus te volgen houdt in dat je daarna in de voetsporen van Jezus wil wandelen, dat wil zeggen je leven inrichten zo God het wil daar is de Here Jezus een voorbeeld in geweest.

Het probleem is dat vaak de meningen van christenen of gelovigen hun leven gaan inrichten zo als de kerk of hun godsdienst zegt wat een tegenstelling kan zijn wat de relatie met Jezus betreft, kijk maar naar de verschillende kerken en gemeentes en stromingen.

In de voetsporen van Jezus wandelen zegt niet dat zoals de mens graag wil [b]net naast de voetsporen wil wandelen[/b].

Tsjonge, wat een onterechte aanames klinken hier in door zeg!

Er zit nogal eens een gat tussen christen zijn en Christus echt navolgen. Dat hoef je geen christen uit te leggen lijkt me, want ook daarin zijn we gewoon niet perfect. Het moet wel ons streven zijn!

Vervolgens ga je er wel een beetje erg gemakkelijk (té gemakkelijk) vanuit dat mensen -ik- zomaar achter de mening van een kerk aanwandelen en dús niet in Jezus' voetsporen. Natuurlijk gebeurt dat ook, in iedere stroming. Maar gelukkig zijn er ook veel christenen die heel bewust bezig zijn met het zoeken van Gods wil, in hun eigen leven. Los van wat er van hen verwacht wordt. Kijk daar ook eens naar, i.p.v. alleen maar te wijzen op anderen/kerkverbanden die het volgens jou fout doen.

Wat betreft mijn 'verhalen' aan mensen die Jezus nog niet kennen: ik ben niet zo'n (s)preker, maar probeer wel mijn best te doen. Ik kan me erg vinden in de woorden van Fransiscus van Assisi: verkondig het evangelie, desnoods met woorden!
Dat bedoel ik met in de modder staan. Dóe dingen, vanuit dat geloof. Praten volgt dan misschien wel. Soms ook niet. Maar geloven is een werkwoord, niet alleen een theorie. Daarom heb ik persoonlijk niet zoveel met zulke verhaaltjes. Leuk voor christenen zelf, maar wat doen we er uiteindelijk mee? Zoals Marnix al aangeeft zul je een moslim er niet snel mee overtuigen.
pobody's nerfect

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 01 sep 2010 14:32

Jo'tje schreef:
marin schreef:

Tsjonge, wat een onterechte aanames klinken hier in door zeg!

Er zit nogal eens een gat tussen christen zijn en Christus echt navolgen. Dat hoef je geen christen uit te leggen lijkt me, want ook daarin zijn we gewoon niet perfect. Het moet wel ons streven zijn!

Vervolgens ga je er wel een beetje erg gemakkelijk (té gemakkelijk) vanuit dat mensen -ik- zomaar achter de mening van een kerk aanwandelen en dús niet in Jezus' voetsporen. Natuurlijk gebeurt dat ook, in iedere stroming. Maar gelukkig zijn er ook veel christenen die heel bewust bezig zijn met het zoeken van Gods wil, in hun eigen leven. Los van wat er van hen verwacht wordt. Kijk daar ook eens naar, i.p.v. alleen maar te wijzen op anderen/kerkverbanden die het volgens jou fout doen.

Wat betreft mijn 'verhalen' aan mensen die Jezus nog niet kennen: ik ben niet zo'n (s)preker, maar probeer wel mijn best te doen. Ik kan me erg vinden in de woorden van Fransiscus van Assisi: verkondig het evangelie, desnoods met woorden!
Dat bedoel ik met in de modder staan. Dóe dingen, vanuit dat geloof. Praten volgt dan misschien wel. Soms ook niet. Maar geloven is een werkwoord, niet alleen een theorie. Daarom heb ik persoonlijk niet zoveel met zulke verhaaltjes. Leuk voor christenen zelf, maar wat doen we er uiteindelijk mee? Zoals Marnix al aangeeft zul je een moslim er niet snel mee overtuigen.

Oke, gelukkig maar dat mensen verschillend zijn en andere ervaringen hebben!

Overtuigen kan niet niemand, maar vertellen mag je/men wel, want daar heb ik andere ervaringen mee wie Jezus is.

Riska

Berichtdoor Riska » 16 sep 2010 10:02

Het leven op aarde gaat niet om het hierNAmaals maar om het hierNUmaals.
Wij moeten niet leven om na dit leven de zaligheid (of hoe je dat ook noemen wilt) te verkrijgen, maar om God te dienen.
En ik voel mij niet getroost als iemand overlijdt omdat de ander dan - naar wij hopen en/of geloven - bij God is, ik voel mij getroost en gesterkt, bij alles wat in het leven op mijn pad komt, door de dragende kracht van mijn geloof, dat God bij mij is en mij niet in de steek laat, wat er ook gebeurt.

Terug naar “Archief”