Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor LeChat » 19 jul 2010 21:53

Goeie smoes :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Rolf

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Rolf » 24 jul 2010 16:53

Wegens ziekte lange tijd afwezig geweest.
Omdat dit door mij - volgens de gegevens van RW - het meest actieve topic is,
hier een bericht.
I.v.m.herstel (wat het uiterste vereis, aanzienlijk afgevallen - 55 kg -, het nu weer beter)
voorlopig geen actieve deelname meer.

Het beste,
Rolf.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor schelpje3 » 24 jul 2010 18:31

O. Nou. Van harte beterschap dan joh !
Ik hoop dat je herstellende bent.

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Loucom » 25 jul 2010 20:49

Beterschap Rolf!



Hier vandaag en gisteren geraced in een ford caddy. In luxemburg, België en Duitsland hij trok de hellingen niet altijd even goed, maar naar beneden wel. Maar wat is dat soms frustrerend.

Zuinige auto's weet iemand er een paar? En ook aanschaf enzo niet te duur. Zit eigenlijk te kijken naar eigen autootje, wel diesel. Dit aangezien ik veel kilometers maak.
Leef je droom.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor TheKeimpe » 30 jul 2010 15:08

Ford Caddy? Dat is toch een VW een Caddy?

Tips voor je auto:
- Polo SDI (diesel, zuining, betrouwbaar, sloom)
- Renault Clio, voorlaatste model (diesel, zuinig, redelijk betrouwbaar, niet zo sloom)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor TheKeimpe » 30 jul 2010 15:08

Sterkte Rolf!

Gebruikersavatar
Het_Bureau
Mineur
Mineur
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:06
Locatie: Aan den Hollandschen IJssel

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Het_Bureau » 26 aug 2010 20:57

Advies gevraagd:
Gaat een Toyota 2.0 D4D motor uit 2004 met 175.000 km op de klok nog een tijdje mee?

Ik overweeg er een aan te schaffen, maar twijfel over de kilometerstand. Natuurlijk is een lagere kilometerstand beter, maar daar is de prijs dan ook naar. Eigenlijk denk ik dat een Toyota diesel er nog makkelijk 100.000 bij moet kunnen rijden. (getuige ook de vele D4D's die met nog veel hogere kilometerstanden worden aangeboden.

Iemand ervaring met de motor?
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Carpento » 26 aug 2010 21:47

Hmm, is dat uit een Avensis ? Zuslief heeft er ooit eentje met 160.000 op de klok gekocht en toen bij 220.000 volgens mij de deur uitgedaan omdat er wat (stevige) kosten aan zaten te komen. Ingeruild voor opnieuw een Avensis met dezelfde motor trouwens :p (Alleen had die toen nog geen 50.000 op de klok staan ;) )

Ik zou de gok wel wagen denk ik, maar wel een beetje afhankelijk van hoe 'ie onderhouden is en wat er al aan gedaan is :)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor TheKeimpe » 27 aug 2010 07:04

Doe bij zo'n auto sowieso altijd een aankoopkeuring. Als hij goed is, doen!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor *Annet* » 27 aug 2010 09:26

Vinden jullie auto rijden niet saai? Ik wel nl. vooral als ik alleen ben. Binnenkort moet ik weer vaak alleen een afstand rijden. Heb wel radio aan maar vind dan de muziek bijv. niet zo leuk, cd's ken ik allemaal uit mijn hoofd. Hoe maak ik het wat leuker?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Jensje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 jul 2009 20:58
Locatie: Overijssel

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Jensje » 27 aug 2010 11:10

Ik vind autorijden helemaal niet saai!!
Er is altijd zoveel te zien onderweg...! En ik geniet ook wel van het rijden opzich, heerlijk ontspannend.. en als ik de muziek zat ben, dan ga ik gewoon zelf zingen :)
Achter elke traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinneringen...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor TheKeimpe » 27 aug 2010 15:38

*Annet* schreef:Vinden jullie auto rijden niet saai? Ik wel nl. vooral als ik alleen ben. Binnenkort moet ik weer vaak alleen een afstand rijden. Heb wel radio aan maar vind dan de muziek bijv. niet zo leuk, cd's ken ik allemaal uit mijn hoofd. Hoe maak ik het wat leuker?

Nieuwe CD's kopen... Als je echt lang zit: maakt een CD met preken/lezingen etc. en ga die luisteren.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor -Judith- » 27 aug 2010 21:37

TheKeimpe schreef:
*Annet* schreef:Vinden jullie auto rijden niet saai? Ik wel nl. vooral als ik alleen ben. Binnenkort moet ik weer vaak alleen een afstand rijden. Heb wel radio aan maar vind dan de muziek bijv. niet zo leuk, cd's ken ik allemaal uit mijn hoofd. Hoe maak ik het wat leuker?

Nieuwe CD's kopen... Als je echt lang zit: maakt een CD met preken/lezingen etc. en ga die luisteren.


Ik luister expres altijd naar muziek tijdens het rijden, want bij lezingen e.d. heb ik veel de neiging om echt mee te gaan luisteren, en dus niet op de weg te letten...Liljkt me ook niet de bedoeling...

Gebruikersavatar
Het_Bureau
Mineur
Mineur
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:06
Locatie: Aan den Hollandschen IJssel

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Het_Bureau » 27 aug 2010 22:12

Het wordt geen D4D. Heb van iemand van route mobiel begrepen dat die motoren Toyota-onwaardig veel problemen geven.

Denk dat we nog maar een jaartje doorrijden met onze huidige Nissan Almera, want die is eigenlijk gewoon prima! Maar ja, af en toe een andere is ook wel leuk ;)

Autorijden saai?? Ik vind het juist heerlijk! Ook al zit ik alleen in de auto op een regenachtige snelweg. Ik rust echt uit achter het stuur.
Het hart van de wijze is rechts, maar het hart van de zot links.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor LeChat » 28 aug 2010 09:29

Nou, inderdaad, ik vind 't ook heerlijk om een eind te rijden, ook alleen. Meestal heb ik de radio aan voor een muzikaal behangetje, maar verder kun je je gedachten lekker laten gaan - tot op zekere hoogte, al betrap ik mezelf er weleens op een stuk echt op de automatische piloot te hebben gereden, zo nu en dan even (handsfree) bellen met een cliënt (als ik voor mijn werk op pad ben) en voor je 't weet ben je gearriveerd op je bestemming.

Die 'automatische piloot' schijnt overigens niet zo erg te zijn las ik onlangs in een psychologieblad, je hersenen doen hun werk prima zonder dat jij je daarvan bewust bent.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten