Boekenlezer, ik ga het simpeler houden.
Ik betwist de geldigheid niet van de zeven bijbelplaatsen waar wordt gesproken over seksuele contacten tussen mannen. Het is niet aan mij om te bepalen dat bepaalde delen uit bijvoorbeeld Leviticus wel gelden en welke niet.
Dit topic gaar over het beleid van de PKN t.o.v. homo's. Ik ben lid van die PKN. Bij ons geloven ze dat de Bijbel van kaft tot kaft het Woord van God is. Ik ga daarin mee.
Feit blijft echter, dat zelfs in onze reformatorische kerken verschillende opvattingen bestaan over de interpretatie van de inhoud.
Ik geloof dat er geen enkele tekst zomaar in de Bijbel staat.
Ik geloof ook dat het niet 'per ongeluk' is dat er bepaalde dingen niet in staan, die wij graag nader uitgelegd zouden zien.
Gelet op al het bovenstaande geloof ik dat we heel voorzichtig moeten zijn met het simpelweg afwijzen door de kerk van homo's die in deze bijbelteksten weliswaar een afwijzing zien van homoseksuele losbandigheid, maar geen afwijzing van hun geaardheid en een daaruitvoortvloeiende relatie in liefde en trouw.
Ook al om de eenvoudige reden dat er in de Bijbel nergens over de een homoseksuele geaardheid wordt gesproken.
Ik denk dat het belangrijker is dat we allemaal, homo's én hetero's weten dat ze in Christus geheiligd zijn.
Dan blijven vragen over bijzaken wel een onbeantwoord, net zoals de Bijbel deze onbeantwoord laat.
In hoofdzaken eenheid...
In bijzaken vrijheid...
En in alles de liefde!