Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's


Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor jip_86 » 24 mei 2010 13:29

Prince Caspian schreef:Muziekje luisteren en een beetje browsen. Pats, computer uit, 10 minuten later kon ik hem pas weer opstarten. Laatste tijd valt hij steeds meer uit, altijd in combinatie met muziek luisteren.
Even Speedfan erbij gepakt, en daar kwam het volgende uit...


Afbeelding

Die 127C lijkt me ietwat overdreven, maar dat hij te warm word klopt wel.
Er zitten een heleboel koelingen in, eentje op de videokaart, de processor, nog eentje ergens anders en een 'Be Quiet' van 550 watt. Iemand enig idee?

Heb je gecontroleerd of ze allemaal draaien? Klinkt alsof je processor oververhit is en de beveiliging ingrijpt.

-Martijn-
Verkenner
Verkenner
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 feb 2010 18:29
Locatie: Zeewolde

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor -Martijn- » 31 mei 2010 13:24

127c kan ook komen doordat speedfan geen fan uit kan lezen heb ik zelf ook gehad gebruik het nu niet meer

controleer je binnekant van je pc eens op stof en of de fans draaien ( even aanzetten met de kap eraf en dan kijken of ze allemaal draaien daarna weer uit en kap erop)

ik weet niet waar je pc staat maar als die in een kast staat krijgt hij dan wel genoeg verse lucht om te koelen?
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor jans1 » 19 jul 2010 20:49

heeft iemand een id hoe je in Firefox favorieten op kan slaan? Gebruik dit sinds kort maar kan het zo 1,2,3 niet vinden

Alvast bedankt!
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
FV
Sergeant
Sergeant
Berichten: 449
Lid geworden op: 01 jul 2003 14:30
Locatie: Zeist

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor FV » 20 jul 2010 15:49

Die dingen heten 'bladwijzers' in FF. Staat bovenin het menu. Je kunt ook op het sterretje rechts naast de adresbalk klikken, maar dan moet je nog naar het menu bovenin --> Bladwijzers --> Recent aangemaakte bladwijzers.
Bij 'Bladwijzers ordenen' kun je ze ergens anders neerzetten, bijvoorbeeld op de bladwijzerbalk onder de adresbalk.
"De beste manier om een probleem op te lossen is de humor ervan te ontdekken."
- Arthur C. Clarke -

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor jans1 » 22 jul 2010 09:20

Thanks! =D>
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor *Annette* » 29 jul 2010 12:51

Hoe zet je bij vodafone de voicemail uit? Ik wil m'n voicemail eraf hebben,
maar heb geen idee hoe ik dit doen moet. Iemand idee??
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 29 jul 2010 14:57

12330

(google op vodafone voicemail uitzetten, bovenste hit)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor smArtjan » 29 jul 2010 16:56

jip_86 schreef:
Prince Caspian schreef:Muziekje luisteren en een beetje browsen. Pats, computer uit, 10 minuten later kon ik hem pas weer opstarten. Laatste tijd valt hij steeds meer uit, altijd in combinatie met muziek luisteren.
Even Speedfan erbij gepakt, en daar kwam het volgende uit...


Afbeelding

Die 127C lijkt me ietwat overdreven, maar dat hij te warm word klopt wel.
Er zitten een heleboel koelingen in, eentje op de videokaart, de processor, nog eentje ergens anders en een 'Be Quiet' van 550 watt. Iemand enig idee?

Heb je gecontroleerd of ze allemaal draaien? Klinkt alsof je processor oververhit is en de beveiliging ingrijpt.


Ik gebruik zelf altijd PC Wizard 2010, die geeft over het algemeen erg betrouwbare informatie alhoewel je er niet altijd blindelings op moet vertrouwen dat het programma het bij het rechte eind heeft.
Klik je links op het CPU-icoontje dan kun je vervolgens zien op welke snelheid je CPU standaard werkt en op welke snelheid hij momenteel werkt. Klik vervolgens rechts op Voltage VID en kijk voor welke voltages je CPU gemaakt is en op welk voltage hij draait op dit moment.
Ga je vervolgens links in het venster naar het icoontje met het volt-metertje dan zul je de temperaturen van diverse onderdelen zien + fan-toerentallen. Verifieer de voltages en toerentallen nogmaals. Die 127 graden lijkt me wellicht een maximum design temperature.
Ow, het vinkje bij Automatic Fan Speed zou ik evt. weghalen om eens te testen wat hij dan doet. Fans worden normaal in toerental geregeld aan de hand van Pulse Width Modulation. Het kan voorkomen dat de aansturing d.m.v. PWM niet goed werkt waardoor niet de juiste toerentallen worden uitgelezen en aangestuurd waardoor je CPU erg warm kan worden. Gewoon aan of uit verhelpt dat probleem.

Ik zie in het bovenstaande plaatje trouwens dat je -5V aangeeft '-8,78V', ook je -12V geeft een rare waarde van -1,58V. Wellicht dat je een losliggend USB-verlengkabeltje hebt liggen of een USB-poort die niet helemaal goed werkt? Als je je kast aanraakt voel je in dat geval vaak wel een statische spanning. Heb precies hetzelfde probleem van uitvallen e.d. gehad bij een lekkend USB-verlengsnoer. Voordat ik dát doorhad..... :S Heeft me even tijd gekost en uiteindelijk bleek het verwijderen van het USB-verlengsnoertje het probleem op te lossen.... Ach, elke ervaring is er weer één :wink:
Ook kan het nog zijn dat er iets misgaat aan de binnenkant van je PC / laptop. 5V i.c.m. 12V is namelijk de voeding die standaard naar je CD-rom drives en harde schijven gaat. Wellicht dat een losliggend snoer een lekspanning heeft. Verder kan het ook aan (de voeding naar) je moederbord liggen omdat die alle beschikbare voltages binnenkrijgt en dat ook de plaats is waar de waardes van de diverse spanningen wordt uigelezen.

Nóg een optie is dat je voeding of moederbord 'gewoon' kapot is. Condensatortjes in je voeding of op je moederbord willen namelijk nog weleens gaan lekken met alle minder fijne gevolgen van dien....
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor petra85 » 29 jul 2010 17:16

Annette: Bel 12330 om je voicemail uit te zetten

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor *Annette* » 29 jul 2010 18:00

Thanks Marnix en Petra! Het is gelukt :)!

(Was er zelf ff niet op gekomen om te gaan googlen, hoezo blond...)
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2010 08:53

hehe. Is inderdaad wel makkelijk om eerst te doen, dan had je het zo gevonden ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor jans1 » 05 aug 2010 16:49

Ik zoek ondertiteling voor 2 films, maar ik kan ze met geen mogelijkheid vinden...
Kan iemand mij helpen??

Het gaat om:

beauty.and.the.briefcase.2010.hdtv.xvid-momentum

Life.Size.2000.DVDRip.XviD.SWESUB-KickFoot
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Erwin
Verkenner
Verkenner
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 jan 2005 20:12

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Erwin » 07 aug 2010 22:02

jans1 schreef:Ik zoek ondertiteling voor 2 films, maar ik kan ze met geen mogelijkheid vinden...
Kan iemand mij helpen??

Het gaat om:

beauty.and.the.briefcase.2010.hdtv.xvid-momentum

Life.Size.2000.DVDRip.XviD.SWESUB-KickFoot

Als ze niet er staan op de bekende websites dan zijn ze er niet.
Waarom download je swesub??
Dat is dus met zweedse ondertitel.

Je kan ook beter goede dingen downloaden met gelijk ondertitel.

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Carpento » 08 aug 2010 21:35

Of de DVD kopen ?

</moraalridder>


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron