Foto-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Foto-topic

Berichtdoor JeeWee » 20 jul 2010 19:00

Zelf ben ik vooral gek op het fotograferen van mensen.
Het moeilijke is dat je ze hier moeilijk kunt plaatsen ivm privacy.

Bij de volgende foto van het zoontje van vrienden (maart dit jaar in de Winterefteling) heb ik een super groothoek gebruikt (10-18 mm). Dat vertekent maar maakt het ook wel spannend.
Bij een portret moet het voor mij ook echt om de uitdrukking gaan en de omgeving moet wegvallen. Dichtbij dus. En da's even durven...

Afbeelding
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Foto-topic

Berichtdoor jaccootje85 » 20 jul 2010 21:41

Wel een mooie foto jeewee! heel helder ook! prachtig. Dat felle rood van zn jasje haalt ook de kleur in zn gezicht op, wat minder goed zichtbaar is door het zonlicht.
tIs idd niet heel slim om portretfoto's te plaatsen. Misschien moet je dan maar portretten van de achterkant fotograferen :wink: :mrgreen: Dan zijn de personen ook niet zichtbaar, haha. Zoals deze foto :
http://img3.imageshack.us/img3/4737/img3729lf.jpg
Szent az Úr

mohamed

Re: Foto-topic

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2010 10:03

JeeWee schreef:Zelf ben ik vooral gek op het fotograferen van mensen.
Het moeilijke is dat je ze hier moeilijk kunt plaatsen ivm privacy.

Bij de volgende foto van het zoontje van vrienden (maart dit jaar in de Winterefteling) heb ik een super groothoek gebruikt (10-18 mm). Dat vertekent maar maakt het ook wel spannend.
Bij een portret moet het voor mij ook echt om de uitdrukking gaan en de omgeving moet wegvallen. Dichtbij dus. En da's even durven...

Afbeelding

Mooie foto!

mohamed

Re: Foto-topic

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2010 10:04

Afbeelding
Sinaasappel ijs.

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Foto-topic

Berichtdoor nita » 22 jul 2010 10:19

mohamed schreef:Afbeelding
Sinaasappel ijs.


het is dat je er bij schrijft dat het sinaasappelijs is, want ik had het er niet van gemaakt :oops: (vind het er een beetje vies uit zien, en kan het bruine ding niet echt plaatsen)....

mohamed

Re: Foto-topic

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2010 13:01

nita schreef:
mohamed schreef:Afbeelding
Sinaasappel ijs.


het is dat je er bij schrijft dat het sinaasappelijs is, want ik had het er niet van gemaakt :oops: (vind het er een beetje vies uit zien, en kan het bruine ding niet echt plaatsen)....

Vies? Het zijn allemaal vers ingrediënten! Het bruine ding is een pollepel! :lol:

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Foto-topic

Berichtdoor nita » 22 jul 2010 13:59

mohamed schreef:
nita schreef:
mohamed schreef:Afbeelding
Sinaasappel ijs.


het is dat je er bij schrijft dat het sinaasappelijs is, want ik had het er niet van gemaakt :oops: (vind het er een beetje vies uit zien, en kan het bruine ding niet echt plaatsen)....

Vies? Het zijn allemaal vers ingrediënten! Het bruine ding is een pollepel! :lol:


haha :lol: met die uitleg zie ik idd dat het een pollepel is, ik had een heel ander idee :wink:
ik waardeer die foto`s altijd wel, dat je niet gelijk kan zien wat het is, dat je even moet nadenken, kon dr bij deze alleen niet even opkomen...

mohamed

Re: Foto-topic

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2010 15:02

Nog een paar dan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mohamed

Re: Foto-topic

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2010 15:27

En wat foto's uit Italië.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben weer zeer benieuwd naar de meningen!

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Foto-topic

Berichtdoor nita » 22 jul 2010 16:11

@ mohamed

ik zal dan ook eens wat leuks zeggen over je foto`s :wink:
nee hoor, zonder gekheid stuk voor stuk hele mooie foto`s die zee echt prachtig, en die eenvoud van die waslijn ook erg leuk.

(toch nog een opmerking sorry :oops: werd een beetje duizelig of hoe zeg je dat van die foto van dat restaurant, hij is zo raar scheef genomen?? en die laatste misschien is het de bedoeling hoor, maar zag toch liever die mooie smaakjes ijs, dan die glans in de ruit)

enne dat verkeersbord =D>

mohamed

Re: Foto-topic

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2010 17:00

nita schreef:@ mohamed

ik zal dan ook eens wat leuks zeggen over je foto`s :wink:
nee hoor, zonder gekheid stuk voor stuk hele mooie foto`s die zee echt prachtig, en die eenvoud van die waslijn ook erg leuk.

Dank je!
(toch nog een opmerking sorry :oops: werd een beetje duizelig of hoe zeg je dat van die foto van dat restaurant, hij is zo raar scheef genomen?? en die laatste misschien is het de bedoeling hoor, maar zag toch liever die mooie smaakjes ijs, dan die glans in de ruit)

Goed punt, zal er de volgende keer rekening mee houden!
enne dat verkeersbord =D>

:)

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Foto-topic

Berichtdoor nita » 22 jul 2010 17:03

mohamed schreef:
nita schreef:@ mohamed

ik zal dan ook eens wat leuks zeggen over je foto`s :wink:
nee hoor, zonder gekheid stuk voor stuk hele mooie foto`s die zee echt prachtig, en die eenvoud van die waslijn ook erg leuk.

Dank je!
(toch nog een opmerking sorry :oops: werd een beetje duizelig of hoe zeg je dat van die foto van dat restaurant, hij is zo raar scheef genomen?? en die laatste misschien is het de bedoeling hoor, maar zag toch liever die mooie smaakjes ijs, dan die glans in de ruit)

Goed punt, zal er de volgende keer rekening mee houden!
enne dat verkeersbord =D>

:)


graag gedaan, ik kan zelf nooit mooie foto`s nemen, vind ik zelf, maar ik lever graag commentaar :lol:

ben benieuwd naar je volgende foto`s!!

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Foto-topic

Berichtdoor Napoleon » 23 jul 2010 23:00

Afbeelding
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Foto-topic

Berichtdoor Napoleon » 23 jul 2010 23:08

@Mohamed: leuk dat je zo enthousiast bezig bent. de waslijn-foto steekt voor mij bovenuit, die is erg leuk gezien, goede scherpte-diepte, en leuk contrast in de kleuren, het zachte rose met het veel hardere groen.

de rode wolken zijn op zich mooi, maar zouden meer plaats moeten hebben binnen een compositie, m.i.
het is nu wat te vlak.

Van de andere foto's vind ik die met het verkeersbord het meeste potentie hebben, maar je zou een andere invalshoek moeten zien te vinden, waardoor het grappiger wordt. Iets waardoor het bord ook in het beeld op de achtergrond benadrukt wordt. Lastig om zoiets in scene te zetten natuurlijk, maar het zou helemaal mooi zijn als je dat bord prominent op de voorgrond hebt, en op de achtergrond zijn twee mensen verhit aan het ruziën over de laatste vrije parkeerplaats ofzo :)

Maar blijf proberen, het is wel te zien in je foto's dat je probeert wat meer in je foto's te leggen dan de standaard vakantieplaatjes d:)b
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Foto-topic

Berichtdoor Loucom » 26 jul 2010 22:59

Vandaag dagje dierentuin gehad. Foto's gemaakt maar ben er wel over uit dat ik een lens wil waarmee ik meer kan inzoomen.

Afbeelding
Afbeelding
Leef je droom.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten

cron