TheEdge schreef:Lalage schreef:TheEdge schreef:(...) Maar dat Hij de God is waar de bijbel het over heeft, en dat Jezus voor mijn zonden gestorven is, dat gevoel is bij mij volledig verdwenen.
Het gaat niet om je gevoel, het gaat om wat waar is.
Maar hoe weet je dan dat het waar is? Dat is toch slechts een kwestie van geloof???
Neehoor. De evangelien bijvoorbeeld zijn historisch heel erg betrouwbaar en dat steunt me erg in mijn geloof. Het staat vast dat Jezus op deze wereld heeft rondgelopen en dat Hij van zichzelf zei dat Hij de zoon van God was. Wie zou Jezus zijn als hij dat niet was? Een of andere gek? Maar dan zou hij niet zo wijs zijn toch?
Lalage schreef:Overgave is inderdaad supermoeilijk... maar je mag het elke dag weer proberen. Praat hier eens over met Jezus! Hij wil je vast wel helpen. Trouwens, twijfelen mag, de discipelen twijfelden ook zo vaak.
Hoe kun je nou praten met iemand in wie je niet gelooft? Dat is toch hypocriet?[/quote]
Dus je gelooft gewoon niet wat er in het evangelie staat? Tja dan wordt het lastig, maar toch mag je bidden. Gek he? Je kunt tegen God zeggen: Als u bestaat, laat dan eens wat van u merken... Waarom zou je dat niet mogen vragen?