Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor christien » 27 jun 2010 23:34

Mortlach schreef:
christien schreef:
@Mortlach, mag ik jou opschrijven als eerste op de 'gastenlijst'? 8)


Grin, als het voor vrijdag a.s. georganiseerd wordt wel. Daarna zit ik in Ierland en dan wordt het qua vervoer wat lastig.


He dat wordt wel erg kort dag en gaat niet lukken denk is.
Maar als er animo voor is, wil ik best mee helpen organiseren.
Dus als jij andere singles nou gewoon motiveert, kom je tegen die tijd gewoon ff retour :wink:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Mortlach » 28 jun 2010 10:59

christien schreef:He dat wordt wel erg kort dag en gaat niet lukken denk is.
Maar als er animo voor is, wil ik best mee helpen organiseren.
Dus als jij andere singles nou gewoon motiveert, kom je tegen die tijd gewoon ff retour :wink:


Ja, of jullie komen gewoon met zijn allen bij mij langs. Kroegen en kerken genoeg in Ierland :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor christien » 28 jun 2010 16:15

Mortlach schreef:
christien schreef:He dat wordt wel erg kort dag en gaat niet lukken denk is.
Maar als er animo voor is, wil ik best mee helpen organiseren.
Dus als jij andere singles nou gewoon motiveert, kom je tegen die tijd gewoon ff retour :wink:


Ja, of jullie komen gewoon met zijn allen bij mij langs. Kroegen en kerken genoeg in Ierland :-)


Haha dat wordt een duur grapje ff retour Ierland, alhoewel het me zeker wat lijkt om daar eens cultuur te snuiven.

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Napoleon » 28 jun 2010 23:42

Zeg Mortlach, waar ga je trouwens wonen in Ierland? want ik heb toch een beetje plannen om dit najaar eens naar Ierland te gaan, en als ik in de buurt ben kunnen we best eens een kroeg gaan checken (dit overigens geheel buiten de kaders van een single-meeting. Ik vind je best aardig, maar je bent mijn type niet, zeg maar :-oo )
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Evelien » 29 jun 2010 10:13

:lol: :lol: ( jaa jaa).

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Mortlach » 29 jun 2010 11:32

Napoleon schreef:Zeg Mortlach, waar ga je trouwens wonen in Ierland? want ik heb toch een beetje plannen om dit najaar eens naar Ierland te gaan, en als ik in de buurt ben kunnen we best eens een kroeg gaan checken (dit overigens geheel buiten de kaders van een single-meeting. Ik vind je best aardig, maar je bent mijn type niet, zeg maar :-oo )


In Cork, aan de zuidkust. Ik heb een heel mooi appartementje gevonden in de wijk Blackrock/Mahon met als achterburen een enorme golfbaan :-)

Het ligt wel aan de andere kant van het land dan Dublin, maar als je plannen je ook naar/door Cork voeren, ben je uiteraard meer dan welkom.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor em_ma » 29 jun 2010 11:45

Veel plezier Mortlach! Ierland is erg mooi, ik ben er twee jaar terug geweest en we zijn toen met een auto vanuit Dublin naar het Westen getrokken. Schitterend!
off topique-smile
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Napoleon » 29 jun 2010 17:16

Mortlach schreef:
Napoleon schreef:Zeg Mortlach, waar ga je trouwens wonen in Ierland? want ik heb toch een beetje plannen om dit najaar eens naar Ierland te gaan, en als ik in de buurt ben kunnen we best eens een kroeg gaan checken (dit overigens geheel buiten de kaders van een single-meeting. Ik vind je best aardig, maar je bent mijn type niet, zeg maar :-oo )


In Cork, aan de zuidkust. Ik heb een heel mooi appartementje gevonden in de wijk Blackrock/Mahon met als achterburen een enorme golfbaan :-)

Het ligt wel aan de andere kant van het land dan Dublin, maar als je plannen je ook naar/door Cork voeren, ben je uiteraard meer dan welkom.


als het doorgaat, vlieg ik ws. naar Killarney, dat lijkt me best te combineren met Cork. ik weet nog niet zeker of het doorgaat, maar áls het doorgaat, kom ik zeker even kijken!
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

bruggenbouwer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:25

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor bruggenbouwer » 12 jul 2010 14:37

Ik vind het op zich wel een boeiende vraag en ook al wel interesante reacties gezien.

enerzijds worden wensenlijstjes genoemd, of dat men de vrijheid wel waardeert. Toch denk ik dat de meeste vrijgezellen wel hunkeren naar liefde en aandacht en dat eenzaamheid wel n probleem is. (al spreek ik voor mezelf ;))

Als ik mezelf de vraag stel, dan zijn het n paar dingen. Enerzijds mn rationaliteit, n beetje control freaq, en de ander onkunde (nog nooit een relatie gehad en dat is ms best stom). En daarnaast ms ook de angst om je figuurlijk bloot te geven (wat eigenlijk heel veel te maken heeft met de eerste drie redenen). 'k ben eigenlijk wel benieuwd of dit voor mensen herkenbaar is...

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor em_ma » 12 jul 2010 16:19

bruggenbouwer schreef:Ik vind het op zich wel een boeiende vraag en ook al wel interesante reacties gezien.

enerzijds worden wensenlijstjes genoemd, of dat men de vrijheid wel waardeert. Toch denk ik dat de meeste vrijgezellen wel hunkeren naar liefde en aandacht en dat eenzaamheid wel n probleem is. (al spreek ik voor mezelf ;))

Als ik mezelf de vraag stel, dan zijn het n paar dingen. Enerzijds mn rationaliteit, n beetje control freaq, en de ander onkunde (nog nooit een relatie gehad en dat is ms best stom). En daarnaast ms ook de angst om je figuurlijk bloot te geven (wat eigenlijk heel veel te maken heeft met de eerste drie redenen). 'k ben eigenlijk wel benieuwd of dit voor mensen herkenbaar is...


Klinkt best herkenbaar, dat laatste in ieder geval. In een relatie moet je gewoon alles vertellen en dat is best eng, omdat je zelf met bepaalde zaken kunt worstelen waarvoor je je eigenlijk schaamt. Maar ja, ik probeer dan maar te denken: een man (in mijn geval:p) is ook maar een mens en niemand kan perfect zijn.
En kan of wil diegene jou niet begrijpen, dan istie jou ook niet waard!
En over dat nog nooit een relatie gehad hebben, dat kan natuurlijk goed betekenen dat je zuinig bent op jezelf en jezelf niet zomaar aan iemand geeft. Dat vind ik mooier dan mensen die zo desperate zijn dat ze alles maar aangrijpen wat ze kunnen krijgen.
Waar ik ook weleens aan denk is dat het mij heel naar lijkt dat iedereen om je heen wel iemand heeft en jij niet. Dat is dan zo confronterend ofzo...
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

Wiepie

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Wiepie » 12 jul 2010 19:12

bruggenbouwer schreef:Ik vind het op zich wel een boeiende vraag en ook al wel interesante reacties gezien.

enerzijds worden wensenlijstjes genoemd, of dat men de vrijheid wel waardeert. Toch denk ik dat de meeste vrijgezellen wel hunkeren naar liefde en aandacht en dat eenzaamheid wel n probleem is. (al spreek ik voor mezelf ;))

Als ik mezelf de vraag stel, dan zijn het n paar dingen. Enerzijds mn rationaliteit, n beetje control freaq, en de ander onkunde (nog nooit een relatie gehad en dat is ms best stom). En daarnaast ms ook de angst om je figuurlijk bloot te geven (wat eigenlijk heel veel te maken heeft met de eerste drie redenen). 'k ben eigenlijk wel benieuwd of dit voor mensen herkenbaar is...


Ja, jezelf met al je eigenschappen bloot geven is best moeilijk. Met niemand zal je zoveel delen dan met je toekomstige man/vrouw. Ergens zijn we gewoon bang in een relatie afgerekend te worden op onze 'negatieve' kant denk ik.
Laatst gewijzigd door Wiepie op 21 jan 2012 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

bruggenbouwer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:25

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor bruggenbouwer » 12 jul 2010 21:55

Stom vind ik het vooral omdat je ergens wel hunkert naar een relatie, maar door je eigen blokkade/angst deze op afstand houd. Verder kun je je ook ontwikkelen in een relatie. Ik ben er niet de type naar om iedere maand een andere relatie te hebben, maar ik zie wel bepaalde voordelen er van in.

Ik waan me op dit forum toch anoniem dus ik kan de reden ook wel vertellen. Zelf heb ik een aantal jaren geworsteld met homofiele gevoelens. Dat had eigenlijk vooral psychologische oorzaken en merk ik dat nu de oorzaken verdwijnen deze gevoelens minder worden en meer ruimte is voor hetrofiele gevoelens. Daarbij zijn de homofiele gevoelens niet totaal verdwenen. In het verleden heb ik een paar keer gehad dat een meisje verliefd op me was. Ook zelf heb ben ik wel ns vlinders in mn buik gehad bij n meisje. Toch heb ik het idee dat als ik dit onderwerp ter sprake zou brenden, dat men dan niet weet hoe men moet reageren.

Bovenstaande zeg ik niet om n discussie te starten over homofilie (daar is al n ander topic voor ;)) en ik ontken ook niet dat sommige personen echt homo zijn (ik ken er genoeg), en daarnaast ben ik niet van mening dat ik van mezelf bepaalde gevoelens verdring. Maar wel omdat ik merk dat heel veel reformatorische jongeren niet echt homofiele vrienden (tenminste ze weten het van hun vrienden niet) hebben en daardoor met n mond vol tanden staan als je het vertel. Eigenlijk heb ik het dus nooit aangedurft om dat te vertellen tegen personen die op mij verliefd zijn of ik op hen, uit angst voor een kater. Daarom ms een vraagje, hoe reageer jij als de persoon waarmee je een relatie heb, verteld dat hij/zij naast de hetrofiele gevoelens ook homofiele gevoelens heeft?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Mortlach » 14 jul 2010 13:34

em_ma schreef:En over dat nog nooit een relatie gehad hebben, dat kan natuurlijk goed betekenen dat je zuinig bent op jezelf en jezelf niet zomaar aan iemand geeft. Dat vind ik mooier dan mensen die zo desperate zijn dat ze alles maar aangrijpen wat ze kunnen krijgen.


Daar zit uiteraard nog een heleboel tussen. Daarbij, iemand die om "de verkeerde redenen" (angst, schaamte) geen relatie heeft, is natuurlijk net zo goed te betreuren als diegene die om de verkeerde redenen wél een relatie heeft (desperaat).

Waar ik ook weleens aan denk is dat het mij heel naar lijkt dat iedereen om je heen wel iemand heeft en jij niet. Dat is dan zo confronterend ofzo...


Ja, dat is soms best even pijnlijk. Mijn neven, nichten en vrienden zijn allemaal bezig met trouwen, huisjes, kinderen, en dat moet ik voorlopig nog allemaal ontberen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Mortlach » 14 jul 2010 13:36

bruggenbouwer schreef:en daarnaast ben ik niet van mening dat ik van mezelf bepaalde gevoelens verdring.


Dat kan ook betekenen dat je ze uitermate effectief verdringt, toch :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Acire » 14 jul 2010 14:02

Poe, alles vertellen in een relatie? Da's wel heel erg veel. Ik ben gelukkig-getrouwd, maar vertel echt niet alles. De meeste dingen komen er wel een keer uit, maar wel op mijn tijd en mijn wijze. Gewoon, omdat ik me voor dingen schaam, of dingen eerst zelf wil verwerken ofzo. Dat lijkt me heel normaal, je blijft gewoon 2 mensen met 2 levens. Dus over jezelf bloot moeten geven en alles vertellen zou ik me niet teveel zorgen maken. Als je een goeie relatie hebt komt de behoefte om iets te delen met de ander vanzelf, relaxt toch?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten