Moderator: Moderafo's
LETS staat voor: "Local Exchange Trading System". Dat houdt in: een groep mensen die bij elkaar in de buurt wonen, en goederen en diensten met elkaar ruilen tegen een lokale ruileenheid. Op deze site is informatie te vinden over hoe de leden met elkaar handelen en welke regels daarop van toepassing zijn. Ook vind je hier informatie over hoe je je moet aanmelden.
Wat de leden elkaar zoal aanbieden is te zien bij Vraag & Aanbod. Op de Agenda ìs te zien wat voor activiteiten komende tijd staan te gebeuren. Alles wat afgelopen tijd is gebeurd en de moeite van het vermelden waard is, is terug te vinden onder Nieuws. Het toevoegen van Agendapunten, Nieuwsitems of Vraag & Aanbod en de Profielen met persoonlijke informatie van leden zijn uitsluitend toegankelijk voor leden op de met een wachtwoord beveiligde deel van de website.
bakvis schreef:Het grote voordeel van die kleintjes vind ik dat ze om 7 uur in bed liggen en je lekker de hele avond voor je zelf hebt.
bakvis schreef:Trouwens, volgens mij krijg je het pas druk als ze groter worden; die moet naar zwemles, die naar muziek, die naar typles, die gaat ergens spelen, heen en weer naar school, eentje ophalen bij een vriendje, enz. enz. Dat is pas druk
bakvis schreef:o wat leuk Evelien! ga ik zeker eens uitzoeken of dat hier in de buurt ook is!
Hebben zelf ook 4 kids; op mn 21ste de eerste, 2 jaar later de tweede krap anderhalf jaar later de derde en net 3 jaar later de vierde.
tuurlijk is het druk, maar ook zó leuk!! Kinderen zijn geweldig!
al hebben ze af en toe heus wel eens een 'achter het behang plakken' dag!![]()
Het grote voordeel van die kleintjes vind ik dat ze om 7 uur in bed liggen en je lekker de hele avond voor je zelf hebt.
Wij kregen ook wel negatieve reacties toen de vierde op komst was "je hebt 2 meiden en 'n jongen, waarom wil je nog een vierde" maar ook in de kerk "ze is al weer zwanger" zelfs in de fam. "zo hou je helemaal geen tijd voor jezelf over!"
maar gelukkig ook leuke reacties; regelmatig spreken vreemde mensen ons aan, zaterdag nog op het strand "zijn die alle 4 van u? Wat leuk!Knap hoor dat je dat kan..4 kinderen.."![]()
En ja, soms vragen wildvreemde mensen gewoon: "neem je er nog meer?"of "hoeveel wil je er nog?"
En dat vind ik dan weer een mooie gelegenheid om te vertellen dat je ervoor kan kiezen om geen kinderen te krijgen maar dat je er niet voor kan kiezen om ze wel te krijgen; dat dat idd krijgen is! En zo heb je nog wel eens een gesprekje over de Schepper van het leven!
Trouwens, volgens mij krijg je het pas druk als ze groter worden; die moet naar zwemles, die naar muziek, die naar typles, die gaat ergens spelen, heen en weer naar school, eentje ophalen bij een vriendje, enz. enz. Dat is pas druk
pannenkoek schreef:Er is denk wel behoefte, maar door de afstanden hierzo, denkt men eerst goed na voor men iets doet. Er aan beginnen is niet zo moeilijk, maar het volhouden wel. Ik krijg vaak vreemde reacties dat wij hier alleen in de zomer zwemles hebben. voor een binnen bad moet ik een half uur rijden.... nou, daar zit je dan 2x per week, De kindern zijn hier om 15.45 thuis uit school, dan kan ik op zijn vroegst om 16.30 in het zwembad zijn. Daarom is het hier in het buitenbad, wel net zo ideaal. is maar 10 mijn. rijden.
[Het ligt voornamelijk aan de moeders, als die EN werken EN versch sporten op hoger niveau beoefenen, willen ze dat de kids dat ook doen.
Althans, zo is het hier.
Gelukkig is dat tegen elkaar opboksen hier niet.
Nogmaals, de ouders hebben het zelf in de hand hoe druk de kinderen ( en uiteindelijk de ouders zelf) het hebben.
J.A. schreef:Dat afstand rijden herken ik wel!
al is het bij ons naar school toe 'maar' 10 min heen met de auto,
op de fiets gaat niet...maar vanwege deze kleine afstand worden ze vrijwel niet gevraagd om te komen spelen omdat ze dan weer thuisgebracht moeten wordenvind het af en toe wel sneu voor de kids...
maar aan de andere kant is het dan zo fijn dat ze niet veel in leeftijd verschillen, zodat ze toch altijd iemand hebben om mee te spelen!
J.A. schreef:@Sophie77: zou ook niet weten wat je moet laten vervallen...misschien de basketball?
Catechisatie is natuurlijk 'verplicht' en orgel/pianoles vind ik erg leuk...maar daar denkt niet iedereen zo over
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten