Foto-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Foto-topic

Berichtdoor LauraC » 21 jun 2010 14:06

CvdBerg schreef:
LauraC schreef:Bedankt allemaal, we hebben zaterdagavond de D5000 besteld :) Kan niet wachten tot 'ie komt.
@cvdberg: toevallig zag ik gisteren onze buurman met een Pentax en hij was er erg blij mee ;)
.

Slimme buurman heb je :mrgreen:.
Gefeliciteerd met je aankoop, mag ik trouwens vragen waarom je uiteindelijk voor de Nikon heb gekozen?

Tuurlijk mag je dat vragen! Denk voornamelijk door de ervaring die ik zelf heb met geleende Nikons en de reviews die ik heb gelezen. De Sony heb ik in mijn handen gehad en vond ik niet lekker 'voelen' (heerlijk objectief he ;)). De Canon was een hele goede 2e keuze, maar uiteindelijk op kleine puntjes is het toch de Nikon geworden. De Pentax hebben we niet zien liggen, we wonen een beetje in the middle og nowhere in het Britse, dus is niet altijd even makkelijk om 'live' camera's te gaan testen.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Foto-topic

Berichtdoor Spons » 21 jun 2010 16:54

JeeWee schreef:Was vorige maand voor mijn werk een weekje in Israel. Kwam met ruim 3000 foto's terug. Hier zomaar een foto van de Grafkerk in Jeruzalem. Uiteraad geen flits en een hoog iso getal...

Afbeelding


Gaaf deze !

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Foto-topic

Berichtdoor jip_86 » 21 jun 2010 23:56

LauraC schreef:
CvdBerg schreef:
LauraC schreef:Bedankt allemaal, we hebben zaterdagavond de D5000 besteld :) Kan niet wachten tot 'ie komt.
@cvdberg: toevallig zag ik gisteren onze buurman met een Pentax en hij was er erg blij mee ;)
.

Slimme buurman heb je :mrgreen:.
Gefeliciteerd met je aankoop, mag ik trouwens vragen waarom je uiteindelijk voor de Nikon heb gekozen?

Tuurlijk mag je dat vragen! Denk voornamelijk door de ervaring die ik zelf heb met geleende Nikons en de reviews die ik heb gelezen. De Sony heb ik in mijn handen gehad en vond ik niet lekker 'voelen' (heerlijk objectief he ;)). De Canon was een hele goede 2e keuze, maar uiteindelijk op kleine puntjes is het toch de Nikon geworden. De Pentax hebben we niet zien liggen, we wonen een beetje in the middle og nowhere in het Britse, dus is niet altijd even makkelijk om 'live' camera's te gaan testen.

Het is ook heerlijk objectief zo'n keuze. Er is weinig reden om een merk te ontlopen, daarna komen toch dingen als hoe ligt de camera in de hand. Ik ken iemand die om die reden voor Sony heeft gekozen. Wij zijn van huis uit met Canon grootgebracht met compactcamera's, maar nu ook met spiegelreflex. Voor mij lag de keuze Canon eigenlijk vast omdat ik dan materiaal met mijn broertje kan ruilen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Foto-topic

Berichtdoor JeeWee » 22 jun 2010 12:39

jip_86 schreef:Wij zijn van huis uit met Canon grootgebracht met compactcamera's, maar nu ook met spiegelreflex. Voor mij lag de keuze Canon eigenlijk vast omdat ik dan materiaal met mijn broertje kan ruilen.



datzelfde heb ik dus met Sony, dat vroeger Minolta was.
Altijd met Minolta gefotografeerd, en dat ben ik blijven doen. Ik heb er inmiddels -tig objectieven en andere dingen van...
Nog maar een fotootje van vorige maand uit Israel dan, mét Minolta (sorry: Sony)

Afbeelding

In de woestijn van Judea heb een fraaie serie gemaakt van 'de tent van Abraham' waar de 'knecht Eliëzer' je mee terug neemt in de tijd. Dit geeft gelijk weer wat ik het liefst doe: portretten, het vangen van een blik, niet geposeerd en toch boekdelen sprekend...

Afbeelding



Ook bij de klaagmuur kun je met camera natuurlijk uren doorbrengen. Boeiend vind ik deze foto waarop een man met zijn schaduw lijkt te spreken...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door JeeWee op 23 jun 2010 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Foto-topic

Berichtdoor Nina87 » 22 jun 2010 19:46

Nu kan ik de foto's ook niet zien (eerst wel) :(
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Foto-topic

Berichtdoor Napoleon » 22 jun 2010 22:26

JeeWee schreef:
jip_86 schreef:Wij zijn van huis uit met Canon grootgebracht met compactcamera's, maar nu ook met spiegelreflex. Voor mij lag de keuze Canon eigenlijk vast omdat ik dan materiaal met mijn broertje kan ruilen.



datzelfde heb ik dus met Sony, dat vroeger Minolta was.
Altijd met Minolta gefotografeerd, en dat ben ik blijven doen. Ik heb er inmiddels -tig objectieven en andere dingen van...


En ik ben van Canon naar Nikon geswitcht omdat ik de Nikon lekkerder vast vond houden.... Had een analoge Canon, en ben bij het overgaan naar digitaal naar Nikon gegaan.

Uiteindelijk kies je toch gewoon op gevoel.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Foto-topic

Berichtdoor JeeWee » 23 jun 2010 08:51

Nog even iets anders uit Israel.
Op reis gebruik ik meestal een simpele Sony 18-250 lens. Dan hoef ik niet zo vaak te wisselen. Het enige waar ik mee wissel is af en toe een Sigma 10-20.
Doordat ik een polarisatiefilter gebruik, ontstaat er meestal wel wat vignettering. Ik weet niet of dat te voorkomen is.

Deze foto is verder ook onbewerkt, anders had ik de horizon even rechtgetrokken.

Afbeelding
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Foto-topic

Berichtdoor jip_86 » 23 jun 2010 14:22

Onder deze hoek stroomt de zee in ieder geval niet leeg :mrgreen:

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Foto-topic

Berichtdoor Napoleon » 08 jul 2010 22:44

JeeWee schreef:Nog even iets anders uit Israel.
Op reis gebruik ik meestal een simpele Sony 18-250 lens. Dan hoef ik niet zo vaak te wisselen. Het enige waar ik mee wissel is af en toe een Sigma 10-20.
Doordat ik een polarisatiefilter gebruik, ontstaat er meestal wel wat vignettering. Ik weet niet of dat te voorkomen is.

Deze foto is verder ook onbewerkt, anders had ik de horizon even rechtgetrokken.

Afbeelding



gave foto's uit Israël.

w.m.b. de vignettering, je zou erop kunnen letten dat het diafragma niet volledig open staat, een wijd open diafragma geeft meer vignettering. Maar ja, de combinatie ultragroothoek en filters is natuurlijk niet de meest gelukkige :)
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Foto-topic

Berichtdoor Napoleon » 08 jul 2010 22:48

JeeWee schreef:Was vorige maand voor mijn werk een weekje in Israel. Kwam met ruim 3000 foto's terug. Hier zomaar een foto van de Grafkerk in Jeruzalem. Uiteraad geen flits en een hoog iso getal...

Afbeelding


nog een foto uit de grafkerk:

Afbeelding

Gemaakt met het goedkoopste Nikon-objectief wat je kunt krijgen, de 18-55. Ik had mijn camera op de eerste dag in Israël laten vallen, en de enige lens die ik bij had was gesneuveld. Snel naar een foto-winkel gerend om een nieuwe lens aan te schaffen :)
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Foto-topic

Berichtdoor JeeWee » 09 jul 2010 08:42

Geeft wel heel mooi een sfeer weer...!!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Foto-topic

Berichtdoor Spons » 14 jul 2010 21:43

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Foto-topic

Berichtdoor jaccootje85 » 15 jul 2010 19:49

Zo, hier ben ik ook weer eens met wat nieuwe foto's... t Heeft lang geduurd, ben een lange tijd niet online geweest hier. Maar plaatjes schieten gaat altijd door :wink:

Avondzon...
http://img696.imageshack.us/img696/9611/img5962f.jpg

Zomaar een tak, hangend over het perron
http://img337.imageshack.us/img337/4952/img5979d.jpg

Goudstaafje... :wink:
http://img248.imageshack.us/img248/8926/spoorlijn2.jpg

Hortensia
http://img28.imageshack.us/img28/6674/hortensia1.jpg

Tak in avondzonlicht
http://img651.imageshack.us/img651/5183/img5583r.jpg

Berenklauw
http://img708.imageshack.us/img708/1932/img5850w.jpg

Klaproosje
http://img130.imageshack.us/img130/6499/img5504n.jpg


Hier laat ik het even bij. kBen benieuwd naar jullie reacties.
Groetjes
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Foto-topic

Berichtdoor Spons » 15 jul 2010 21:14

lekker bezig geweest met zonlicht zie ik :)

en de derde is heel erg leuk !

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Foto-topic

Berichtdoor jaccootje85 » 16 jul 2010 10:20

Spons schreef:lekker bezig geweest met zonlicht zie ik :)

en de derde is heel erg leuk !


Dank je! Ik hou inderdaad van spelen met zonlicht. Dat geeft namelijk het mooiste licht, vind ik. Soms is t wel es lastig, omdat zonlicht ook gauw te fel is. Een beetje bewolking is dan nog het beste, want een wolk voor de zon geeft weer ander zonlicht ;) Een leuk spelletje hoor! :lol: :mrgreen:
Szent az Úr


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten